Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5,5-vuotiaan välinpitämättömyys pettymyksiä kohtaan?

Vierailija
19.12.2012 |

Hänellä ei koskaan ollut "mutku mä HALUUN"-kautta tai varsinaista uhmaa. Nyt 5,5-vuotiaana hän tuntuu ottavan pettymykset todella kevyesti ja sanoo "no, ei se mitään". Pettymyksiä on tullut vastaan mielestäni aika normaali määrä. Voisi kai sanoa, että lapsi on välinpitämätön niitä koskien.

Olen ihmeissäni tästä ominaisuudesta, koska muut tuntemani 5-vuotiaat ottavat kyllä aika raskaasti sen, jos esim. odotettu reissu peruuntuu.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia.

Vierailija
2/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika on aina ollut tuollainen, eikä se vielä nyt 11 vuoden ikään mennessäkään ole mitään uhmia tai pettymyksiin vahvoja reagointeja kokenut. Mun mies on ihan samanlainen lehmänhermoinen, joten sieltä lienee perinyt tuon elämää suuresti helpottavan ominaisuuden, että osaa ottaa ihan tyynesti vaan vaikka taivas putoaisi, kun ei se oma vastaanhangoittelu ja kiukuttelu asiaa kerran auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa ehdottelisi tilalle kivaa tekemistä, jos pettyisi pettymisen jälkeen?

Vierailija
4/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suhtaudun vieläkin asioihin noin ja varmasti suhtauduin lapsenakin. Mun mielestä asiat vaan jotenkin tapahtuu niin kuin ne tapahtuu, eikä siitä kannata rettelöidä. Äh, miten mä nyt tän selittäisin, mut mä tajuan kuin sun lapsi suhtautuu...

Vierailija
5/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikemminkin kuin pessimismitlä. Että jos joku juttu ei onnistu, niin tehdään jotain muuta eikä tehdä asiasta ongelmaa.

Vierailija
6/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastanneille.

Vierailija
7/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 8v tempperamenttinen poika suuttuu ja itkee, jos kokee pettymyksiä. Häviäminen peleissä on suunnilleen maailmanloppu ja tänään illalla vollotti kun joku legorakennelma ei mennyt mielen mukaan. Huoh!!!

Vierailija
8/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä siis enää edes usko, että mitään luvattua tapahtuisi.

Minä olen juuri sellainen, juurikin lapsuudesta johtuen.

Pessimisti ei pety.

Vierailija
9/9 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanottu, aika normaalin määrän. Lapsella on tapa kääntää pettymys jotenkin ylösalaisin; harmittelin kun emme voineetkaan leipoa sillä meiltä puuttui osa aineksista + lisäksi eräs tärkeä ainesosa oli homeessa. Lapsi sanoi "no, mitä jos tehtäisiinkin asia x?". Isänsä on kyllä samanlainen, eli pienet asiat eivät hetkauta ja tyytyy melko vähään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän