Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni säästää jo kesän 2013 Linnanmäki-käyntiä varten?

Vierailija
19.12.2012 |

Minä! Paljon teillä on säästössä? Onko joku tietty summa minkä laitatte viikossa säästöön?

Minä aloitin tänään säästämään ja laitoin viisi euroa piiloon.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään oikeasti tarvi säästää jotain Lintsiä varten.

Vierailija
2/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylikallista ja loppuunkulunutta Linnanmäkea lainkaan. Särkänniemi on paljon parempi, ainakin siihen nähden mitä sillä rahalla saa. Vaikka yhtä loppuunkulunut sekin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuusihenkinen perhe, vaikka vähän kauempaa ja syötä siellä myös koko sakki. Laskeppa huviksesi, paljonko maksaa koko hötäkkä. Aika paljon.

Vierailija
4/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin säästämisen syyskuun 1. päivä ja nyt säästössä on 16 euroa!

Vierailija
5/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen lapsen kanssa on kiva harjoitella säästämistä noin. Lapsi on sitten ihan innoissaan kun kesä tulee ja saa ne possuun laitetut rahat käyttää Lintsillä. Alle kouluikäiselle Lintsikin on kova juttu, ei tartte ulkomaille asti mennä.

Vierailija
6/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään oikeasti tarvi säästää jotain Lintsiä varten

Vieppä sinne kuusihenkinen perhe, vaikka vähän kauempaa ja syötä siellä myös koko sakki. Laskeppa huviksesi, paljonko maksaa koko hötäkkä. Aika paljon

Samaa mieltä. Reissu tulee kalliiksi jos on isompi perhe. Ei sitä noin vain repäistä tililtä. Sitäpaitsi on järkevää suunnitella menot etukäteen ja ajoissa ja alkaa säästämään aikaisin,ettei tarvitse kesäkuussa anella av:lta että kuka vippaisi rahaa ja ojentaa tilinumeroa!

Vierailija
7/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kunnioitettavampaa ja parempi vaihtoehto, kun katsoo tälläkin palstalla lukemattomia joulukeräys- ja lahjapummeja.

Ihan kuin se joulu olisi tullut yllätyksenä. Onnistunutta säästämistä ja hauskaa Lintsiä AP:lle

Vierailija
8/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, jos aloitat säästää jo nyt. Älä välitä näistä "rikkaista". Moni joutuu miettimään menojansa ja ihanaa, että ajattelet lasten kivaa jo ensi kesänä.

Jos satuttais samaan aikaan lintsille, niin tarjoisin teidän perheelle vaikka vohvelit:).

Rauhallista Joulua!

Vierailija
9/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aion tehdä samoin. sitten ei tarvitse miettiä ostaako lapselle sen limunkin sieltä vai ei. täytyykin katsoa mitä ne rannekkeet maksaa ja sitten suunnitella sopiva viikkosumma mitä laitan purkkiin.

Vierailija
10/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita linnanmäkeen. Se on niin nähty ja aivan ylihintainen. Käydään mielummin särkänniemessä ja ei tarvii säästää

Vierailija
11/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isohupiranneke maksaa 33 euroa. Se on minulle. Mieheni tarvitsee myös isohupirannekkeen.

Sitten minulla on kaksi alle 118-119 cm lasta mutta ehtivätköhän kasvaa kesään mennessä yli 120 senttisiksi?

Alle 120 cm maksaa 19 euroa/lapsi.

Yli 120 cm maksaa sitten saman 33 e kuin aikuinen.

Sitten minulla on yksi minihupi-kokoinen lapsi joka maksaa 14 euroa.

Eli meillä rannekkeet maksaa 118 euroa mikäli kaksoset menevät pikkuhupirannekkeilla.

Mutta mikäli he ovat kesällä jo 120cm pitkiä meillä menee rannekkeisiin 146 euroa!

Plus lisäksi bussimatkat ja ruoat siellä! Todella kallista. Kyllä kannattaa alkaa säästämään jo nyt ja jättää vaikka se karkkipussi kauppaan ja laittaa rahat possuun kesää odottamaan.

Vierailija
12/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kyllä sitä mieltä että on sitten perheessä kaksi, kuusi tai kymmenen henkeä niin kyllä yhden Lintsin reissun täytyy pystyä tekemään ilman säästämistä. Me ollaan ihan normituloinen perhe ja lintsin reissujen lisäksi meidän nelihenkinen perhe käy vuosittain useita kertoja Lapissa ja ainakin muutaman kerran ulkomailla.

Vierailija
13/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa normituloinen perhe; mies tienaa 3300 e bruttona ja minä 2400 bruttona, siitä verot pois ja maksat asuntolainan, lainanmenot 1000 e/kk plus yhtiövastike 250 e/kk, vesimaksut neljältä 50 e/kk, sähkö n. 80 e/kk, ruokamenot n. 500 e/kk ja vakuutukset n. 150 e/kk, netti ja puhelimet kolmelta henkilöltä yhteensä n. 150 e/kk, autolaina 350 e/kk, bensat 200 e/kk, siihen vielä päälle tarhamaksut 500 e/kk yht. n. 3200 e ja bussilippu n. 100 e/kk ja tv-lupamaksu, lääkärikulut, lääkkeet, ja muut yllättävät menot ja vaate/kenkä hankinnat perheelle.

Normituloinen ihminen jolla just hankittu omistusasunto (lainamäärä siis n. 200.000 e ja autolainaa n. 20.000 e) ja keskimääräiset tulot, niin kyllä tekee tiukkaa rahan kanssa, kun kaksi lasta vielä tarhassa josta menot n. 500 e/kk!!

Olemme juuri muuttaneet vuokralta ihan tavalliseen neukkukerrostaloon, pienen pieneen neliöön, idän lähiössä, hinta oli vajaa 200.000 e.

Kyllä, joudumme säästämään Linnanmäen reissua varten!

Vierailija
14/28 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei varmasti mentäisi ikinä, jos sitä varten täytyisi oikein alkaa säästää. Ja minä olen kuitenkin hoitovapaalla.. Viikonloppuna käytiin ex tempore Särkänniemessä joulutapahtumassa, oli kivaa.

Vierailija
15/28 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nää jolukeräykset täällä ja muualla ihmetyttää, tottakai elämään tulee tilanteita että ei voi mitään mutta mahtavaa että säästät lapsille kesäreissua varten! Niin minäkin teen.

Vierailija
16/28 |
05.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nää jolukeräykset täällä ja muualla ihmetyttää, tottakai elämään tulee tilanteita että ei voi mitään mutta mahtavaa että säästät lapsille kesäreissua varten! Niin minäkin teen.

Vierailija
17/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/28 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En säästä Lintsiä vaan kesän 2014 etelänmatkaa varten. Ja suunnitella täytyy tarkkaan, mistä voi aina sivuun laittaa jotta saa vuodessa kasaan meidän perheen matkan maksun verran eli noin 3000€.

Vierailija
19/28 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2012 klo 16:20"]

Isohupiranneke maksaa 33 euroa. Se on minulle. Mieheni tarvitsee myös isohupirannekkeen.
Sitten minulla on kaksi alle 118-119 cm lasta mutta ehtivätköhän kasvaa kesään mennessä yli 120 senttisiksi?

Alle 120 cm maksaa 19 euroa/lapsi.
Yli 120 cm maksaa sitten saman 33 e kuin aikuinen.
Sitten minulla on yksi minihupi-kokoinen lapsi joka maksaa 14 euroa.

Eli meillä rannekkeet maksaa 118 euroa mikäli kaksoset menevät pikkuhupirannekkeilla.
Mutta mikäli he ovat kesällä jo 120cm pitkiä meillä menee rannekkeisiin 146 euroa!
Plus lisäksi bussimatkat ja ruoat siellä! Todella kallista. Kyllä kannattaa alkaa säästämään jo nyt ja jättää vaikka se karkkipussi kauppaan ja laittaa rahat possuun kesää odottamaan.

[/quote]

Tämä on vanhentunutta tietoa. Kaikki rannekkeet maksaa 37€/kpl. Eli neljä ranneketta maksaa 148€.

Vierailija
20/28 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vai oliko se viiden hengen perhe? Sitten se on 185€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi