Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri kuulemma säälii mun lastani

Vierailija
19.12.2012 |

koska 7-vuotias saa joululahjaksi vain

- pyjaman

- kylpytakin

- alushousuja ja sukkia

- pussilakanasetin

- suklaata

- pulkan

- Hot Wheels-autoradan + autoja

- taiteilijatarvikkeet

- Kunnaksen Aarresaari-kirjan

- Legoja (peruspalikoita + alustoja sekä Lego City poliisiauton)

Säälisittekö te?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alushousut ja sukat ei ole lahjoja

Vierailija
22/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7 vuotias ei pitäisi LAHJOINA pyjamaa, kylpytakkia, alushousuja ja sukkia ja pussilakanaa eikä suklaata. Minusta vaatteet eivät ole varsinaisia lasteb lahjoja vaan sellaista, mitä nyt muutenkin vanhempien tehtävä on ostaa lapsille. Ja vuodevaatteet kuuluu tähän kategoriaan. erikseen teinien merkkivaatteet ja siinä iässä muut extra vaatetoiveet. Myöskään askartelutarvikkeet ei ole minusta lahjoja, meillä on aina lapsille värikyniä, vesivärejä, muovailuvahaa yms saatavilla. Eli nuo legot ja kirja on ainoat lahjat ja kyllä se vähänlaisesti on. Meilläkään ei ole mitään kulutushysteriaa, mutta kyllä nyt jokainen lapsi saa neljä kunnon lelua. Siis minusta kohtuullinen määrä. Ja kyse on sitten isoista legoista esimerkiksi vampyyrilinna, star wars-alus ja sitten kanssa kirjoista ja pleikkapeleistä yms tällaisista, mistä lapsi todella nauttii.

Samaan kategoriaan laittaisin pulkan. Kyllä se minusta kuuluu lapsen perusjuttuihin talvella. Eri asia olisi esim. Stigan rattikelkka.

Mutta kait tämä on ihan lapsesta kiinni. Meillä todellakin oltaisiin naama nyrpeänä jos paketista paljastuisi vaikkapa kalsarit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, mitä lapsi saa lahjaksi ja sitten naapuri sanoi... niin mitä? "Voi mä olen niin pahoillani teidän Petterin puolesta, kun saa tuollaiset lahjat"???

Hänen oma viisivuotiaansa saa pleikan, joten oli järkyttynyt siitä, ettei omani saa mitään kalliimpaa :D.

Vierailija
24/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alushousut ja sukat ei ole lahjoja

Vierailija
25/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroit, mitä lapsi saa lahjaksi ja sitten naapuri sanoi... niin mitä? "Voi mä olen niin pahoillani teidän Petterin puolesta, kun saa tuollaiset lahjat"???

Hänen oma viisivuotiaansa saa pleikan, joten oli järkyttynyt siitä, ettei omani saa mitään kalliimpaa :D.

En paljon vaivaisi päätäni tuollaisen ihmisen säälimisillä :) Toki saa ostaa lapselleen mitä haluaa, mutta toisten lahjavalintoja ei ole tapana tuohon tyyliin arvostella, joten ohittaisin koko asian olankohautuksella. Voi tällä mammalla olla elämässään ja ihmissuhteissaan vielä jotain opeteltavaa.

Vierailija
26/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7 vuotias ei pitäisi LAHJOINA pyjamaa, kylpytakkia, alushousuja ja sukkia ja pussilakanaa eikä suklaata. Minusta vaatteet eivät ole varsinaisia lasteb lahjoja vaan sellaista, mitä nyt muutenkin vanhempien tehtävä on ostaa lapsille. Ja vuodevaatteet kuuluu tähän kategoriaan. erikseen teinien merkkivaatteet ja siinä iässä muut extra vaatetoiveet. Myöskään askartelutarvikkeet ei ole minusta lahjoja, meillä on aina lapsille värikyniä, vesivärejä, muovailuvahaa yms saatavilla. Eli nuo legot ja kirja on ainoat lahjat ja kyllä se vähänlaisesti on. Meilläkään ei ole mitään kulutushysteriaa, mutta kyllä nyt jokainen lapsi saa neljä kunnon lelua. Siis minusta kohtuullinen määrä. Ja kyse on sitten isoista legoista esimerkiksi vampyyrilinna, star wars-alus ja sitten kanssa kirjoista ja pleikkapeleistä yms tällaisista, mistä lapsi todella nauttii.

Ei vittu mitä pikkunilkkejä te kasvatatte.

Vierailija
27/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä mikä vaan lapselle tarkoitettu on lahja. Lapsi tarvitsee uudet housut jolun alla-pistän pukin konttiin. Lapsi kaipaisi uutta lukemista-pistän konttiin. Seuraan lapsen legoleikkejä ja totean että palikoita voisi olla lisää-pistän konttiin.

Minulle on myös erittäin tärkeää, että lapsi ymmärtää, että kaikkea ei saa. En rajoittele lapsen toiveita, mutta yritän selvittää ne tärkeimmät, ja huolehtia, että lapsi saa ainakin sen eneten toivotun.

Meillä on rahaa kyllä ostaa vaatteita muutenkin, ja ostan niitä oman makuni mukaan lapsille (paljon). Jouluna on myös pehmeitä paketteja, mutta erityisen tarkkaan juuri lapsen makuun mietittyjä.

Ihan kamala ajatus, että lapselle ei voi antaa pehmeitä paketteja kun ne "ei kelpaa". Tai kun niitä tarvitsee muutenkin. Minä ainakin haluan antaa juuri niitä lahjoja mitä muutenkin tarvitsee (värikynät lopussa-kyniä jne.) miksi ihmeessä antaisin jotain ylimääräistä roskaa?

Vierailija
28/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin poika istuu jatkossa jatkuvasti silmät lasittuneina pleikan ääressä sillä aikaa, kun sun lapsesi lukee, rakentelee legoilla ja piirtelee. Sun lahjat kannustavat aktiivisuuteen.

Vierailija
29/29 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivat normaalit lapsen lahjat. Meidän 6-vuotias ainakin pettyisi, jos saisi jonkun playstationin, hän haluaa vielä leikkiä ja touhuta, eikä kauaa jaksa mitää videopelejä näpytellä. Mitä tulee tarpeellisiin ja normaaleihin hankintoihin (kuten vaikka sopivankokoiset sukset ja luistimet, kyllä me ne paperiin kääritään ja kyllä niistä myös lapset ilahtuvat, eivätkä ala naama norsun veellä kirkua, että "nää on meidän perusoikeuksia, tää ei oo lahja"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän