Reilua anopilta ja apelta?
Olemme mieheni kanssa pienituloisia, sillä olen itse työttömänä. Anoppi ja appi ilmoittivat tulevansa meille jouluna syömään eikä mieheni kieltänyt tietenkään. Anoppi ja appi ilmoittivat etteivät osta mitään, mutta tuovat savukalan, eli siis me jouduimme itse ostamaan kaikki tarvikkeet ja vielä tietyt salaatit juuri heitä varten (vaativat joulupöytään ne ja mieheni on nössö), sekä valmistamaan jouluaterian.
Tykkään toki tehdä itse kaiken ja mielelläni järjestän jouluruuan, mutta onko reilua että he vain tulevat valmiiseen pöytään mikä varmasti tulee maksamaan n. 30e/henkilö tuomatta periaatteessa mitään?
Jotenkin tuntuu väärältä, sillä joulun jälkeen olemme mieheni kanssa todella tiukilla rahan suhteen.
Kommentit (26)
Pidä pääsi ja tarjoile mihin rahat riittävät.
jos ei voi elää budjetin mukaan, sitten pitää kärsiä joulun jälkeen. Tyhmyyttä sanon minä.
Vaihtoehdothan ovat ihan selvät:
1. Sinä tai miehesi selitätte appivanhemmille, että teillä ei ole varaa jouluateriaan. Jos sellainen halutaan järjestää, niin kaikki osallistuvat kustannuksiin.
2. Sanot appivanhemmille, että nämä eivät voi tulla.
3. Jos ei kumpikaan yllämainituista onnistu, niin otatte appivanhemmat vastaan, järjestätte ruokailun ja maksatte kaiken.
Olisipa kysekin vain pienestä jouluateriasta. Miehellä on omat perinteensä ja minulla omat. Olin valmis itse luopumaan tietyistä ruokalajeista, mutta mies ei. Joten siksi meidän jouluateria tulee olemaan suuri ja siinä on paljon erilaista ruokalajiketta tarjolla + miehen vanhempien vaatimat lajikkeet.
Kyllä ison jouluaterian järjestäminen tulee maksamaan oikeasti aika paljon. Suomessa on ruoka kallista, ja ilmeisesti joustaminen on mahdotonta.
Ei kaksi vanhaa ihmistä mahdottomasti syö. Ei muuten jouluruuat ole kalliita. Ainkaan ne perinteiset mutta jos teidän joulupöytään kuuluu kaviaari ja hanhenmaksa niin se on sitten ihan oma mokanne.
Olisipa kysekin vain pienestä jouluateriasta. Miehellä on omat perinteensä ja minulla omat. Olin valmis itse luopumaan tietyistä ruokalajeista, mutta mies ei. Joten siksi meidän jouluateria tulee olemaan suuri ja siinä on paljon erilaista ruokalajiketta tarjolla + miehen vanhempien vaatimat lajikkeet.
Kyllä ison jouluaterian järjestäminen tulee maksamaan oikeasti aika paljon. Suomessa on ruoka kallista, ja ilmeisesti joustaminen on mahdotonta.
Jouluruoka on oikeasti aika halpaa, mutta jos joku haluaa erikoisherkkuja voi se tässä tapauksessa maksaa itse. Kyseessä on miehesi vanhemmat; kyllä sinä voit selittää heille että olette tiukilla eikä teillä ole varaa kuin perinteisiin ruokiin.
Ei se nyt niin mene, että kun vanhemmat on ruokkineet ja vaatettaneet lapsen niin lapsen täytyy tehdä ja ostaa ja liiba ja laaba vanhempien elämän loppuun asti! Vanhemmat IHAN ITSE ovat tehneet lapsensa ja heidän VELVOLLISUUTENSA on ollut ruokkia ja vaatetta, 15, 18 tai 20 vuotta.
Ap ostaa ja tekee omanlaisensa jouluaterian (oli se sitten nakkisoppaa tai kinkku+muut), miehen vanhemmat tyytykööt siihen!