Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun miehen suvulle ei jouluna riitä mikään

Vierailija
19.12.2012 |

Ollaan tänä vuonna aatto anopilla. Ihan ok, ei siinä mitään. Joulupäivä oli tarkoitus viettää minun vanhempieni luona.

No, nyt sitten miehen sisko soitti, että he menee joulupäiväksi sinne ja sinne sukulaisiin, kun sinne tulee kauempaa vieraita, kai mekin tullaan. Sanoin, että ei tulla, kun silloin menemme vanhempieni luo.

Tästä on alkanut ihan kamala kohkaus. Miehen äiti ja sisko soittelevat miehelle ja mullekin, että kun ne sukulaiset nyt tulee, niin onhan teidän tultava niitä katsomaan! Ihan hirveä jahtaus.

Sanoin, että hyvä. Tehdään sitten niin, että ollaan aatto minun vanhempieni luona ja joulupäivä sitten miehen sukulaisten kanssa. Ei se käy, kun anoppi haluaa meidät aatoksi luokseen!

Tapaninpäivänä vanhempani menevät kyläilemään, joten silloinkaan ei voida mennä heidän luokseen. En nyt luovuta tuosta, että jompikumpi joulupäivä on nyt vietettävä vanhempieni luona. Miehen suvulta kamala jahtaus. Mieskin alkanut nyt taipua, äitinsä mieliksi.

Kismittää!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun vanhempiesi luokse ja jos anoppi suuttuu, niin muistutatte, että hän itse on toivonut teidän olevan paikalla joulupäivänä.

Vierailija
2/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona koko joulun, jollei kohkaus lopu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin ratkaisu, että vietetään joulu omassa kodissa. Jos joku läheinen haluaa meidän kanssa joulua viettää niin tervetuloa meille. Kyläilemään mennään muualle siinä tapaninpäivän nurkilla jos ei olla töissä.

Saa anoppi ja mun äiti nurista ihan vapaasti kotonaan. :D

Vierailija
4/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensi vuonna olette joulun omassa kotona.

Vierailija
5/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä siis anoppisi puolelta. Muista, että olette aikuisia (hekin, vaikkei siltä tuntuisi...) ja teillä on oikeus päättää, missä haluatte joulun aikanne viettää. Sanot siis ystävällisesti anopille, että voitte itse päättää, tulemmeko kyläilemään aattona vai joulupäivänä, että mielellään jompanakumpana, mutta tasapuolisuuden nimissä vietätte toisen päivän sinun vanhemmillasi, eikä asiasta sen enempää keskustella.

Tai sitten vietätte koko joulun ihan vaan kotona, tai kolmas vaihtoehto - kumpikin omilla vanhemmillanne.

Vierailija
6/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan pidä puolesi!

Se nyt vaan on niin, että joulupäivä menee sinun vanhempien luona koska niin on sovittu!

Tai jos sinun vanhemmille sopii niin menette aattona jos kerran Pakko tavata miehen sukua joulupäivänä!

Jos ette pääse sopuun niin olette koko joulun kotona niin ei tarvitse vääntää!

Vierailija
7/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydä aattona molemmissa paikoissa, koska aatonaattona molemmat anopit valmistelee joulua, eikä ehdi ottamaan vastaan lapsiaan ja lapsenlapsiaan. Joulupäivänä taas anoppi ja appi makaa krapuloissaan, kun juovat aattoiltana. Ihan pokkana sanovat, että ei voi tulla, kun on krapula. Joka joulu sama juttu.

Eli meillä ei oikein ole muuta mahista käydä mummoloissa kuin aatto.

Vierailija
8/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellesi koska antaa äidin ja siskon määrätä omasta elämästään.

2.palkinto menee...Ap:lle koska antaa luultavasti nyt miehellensä periksi eikä pidä sovitusta kiinni.

Hyvää joulua vaan Ap:n vanhemmille :(

Vierailija
9/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä anoppi sulla.

Vierailija
10/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsin noista juoksemisista ja vänkäämisistä sillä että ilmoitin että me ollaan jouluaatot kotona ja kuka haluaa on tervetullut meille.. Nyt ei pääse kukaan marisemaan miksi ollaan siellä eikä tuolla tai täällä :)

Muutenkin on helpointa tämä koska ärsyttää raahata lahjoja ja lapsia kylään ja lähteä aikasin kotiin nukkumaan, Nyt kaikki on valmiina kotona.

Vierailija
11/11 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on tuollainen tyyli, että kun on joku juttu "päällä", sitä pitää inttää ja inttää. Mulle ei kehtaa räyhätä, mutta välillä on rääkynyt miehelle puhelimessa niin, että samassa huoneessa olijakin kuulee, mitä huutaa.

No, en todellakaan aio antaa periksi. Sanoin nyt, että tämä on viimeinen kerta, kun tästä suostun puhumaan. Mulle ihan ok jompi kumpi - joko aattona mun vanhemmilla ja joulupäivänä heidän suvun kesken tai sitten aattona hänen luona ja ne heidän muut sukulaiset jää sitten vaan joulupäivänä välistä.

Sanoin, etten halua tästä riidellä enkä enää keskustella. Pyysin laittamaan tähän iltaan mennessä tekstiviestin, että tullaanko aattona vai joulupäivänä, molemmat ei nyt käy. Mun vanhemmille ihan sama, kumpana päivänä mennään.

Raivostuttaa tuo anopin ja tyttärensä kaksoispainostus. Varmana, kun mennään lauantaina miehen isoäidille viemään joulukukka, jatkuu sama siellä. Sitten sanon kyllä, että tämä asia nyt sovittu jo keskiviikkona, en enää keskustele tästä.

Siis ihan käsittämätöntä. Anoppi on muuten ihan mukava, mutta jotenkin näköjään sellainen takapiru. Kun asiat ei mene hänen mielen mukaan, niin oksat pois! Ja tytär taustalla aina back-uppina. Sitten varmaan keskenään istuvat ja haukkuvat meitä. :)

No, on toi mies välillä aika tossu, joo. Mutta osaa sanoa äidilleen välillä myös tiukasti takaisin. Nyt tässä asiassa oudon "pehmeä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi