Jos oikein toivoo ja rukoilee jotain asiaa, suurtakin, niin voiko sen saada kun tarpeeksi toivoo?
En tarkoita nyt joululahjaa tms synttärilahjaa vaan ihan muuta asiaa. Jos ajattelee sitä koko ajan ja toivoo ja haaveilee, voiko se toteutua kun sitä niin toivoo?
Kommentit (15)
Rukouksella tai toiveella asian kanssa ei tosin ole tekemistä. Toki vahva halu johonkin asiaan voi saada ihmisen toimimaan myös konkreettisesti sen haaveen eteen, jolloin toteutumismahdollisuudet paranevat.
ei koskaan ole vastattu, eli vaikka olen kuinka kauan rukoillut ja toivonut niin koskaan ne eivät ole toteutuneet. Sen vuoksi en jaksa jumalaan enää uskoa.
et voi saada lottovoittoa vaikka sitä aina ajattelisit ja toivoisit. Konkreettiset toiveet, esim. saisinpa työpaikan helmikuuhun mennessä, jonka toteutumiseen voit itse tai joku muu vaikuttaa, ne voivat toteutua.
Jumala ei ole karkkiautomaatti eikä suo ihmisille läheskään aina kivaa ja helppoa elämää tai edes kaikkea mitä he tarvitsisivat. Jumalaa ei voi rukoilemisella hallita. Ihmiselle on annettu äly ja toimintakyky sitä varten, että sitä käytetään tavoitteisiin pääsemiseksi.
Jotkut asiat on toki ihan suoraan mahdottomia. Esim. jos minä päättäisin että aikuisena haluan kasvaa 10 cm pituutta, niin eipä sitä tapahtuisi vaikka kuinka rukoilisin ja toivoisin.
Mutta oletetaan että nyt puhutaan mahdollisuuksien rajoissa olevista asioista joita mitkään luonnon ja biologian rajat ei estä. Kyllä, luovalla visualisoimisella ja rukoilemalla "uskoen jo saaneensa" kuten Raamattu kehottaa, voi edistää asioiden saamista, kun muistaa yhdistää siihen myös aktiivisen toiminnan silloin kun siihen on mahdollisuuksia. Tätä toimintapuolta ei sovi unohtaa, esim. uusi työpaikka tai vaikka uusi parisuhde ei todennäköisesti tule pelkällä rukouksella ja visualisoinnilla, vaan täytyy lisäksi laittaa hakemuksia tai käydä jossain missä niitä puolisoehdokkaita pyörii.
Itselläni on tuosta hauska kokemus nuoruudesta. Jostain sain päähäni, että haluan tietynmaalaisen ulkomaalaisen miehen. Senmaalaisia ei ole paljoa Suomessa joten haave tuntui tavallaan ihan hullulta. Mutta haaveilin siitä vähän väliä, aloin opetella ko. maan kieltäkin ahkerasti. Kahden vuoden päästä meille töihin tuli juuri senmaalainen mies ja tiesin ensi näkemältä, että tämä se on. Ja niin olikin, naimisissa nykyisin ollaan :)
Toiveita vastaanottava onnetar nostaa koko ajan ihmisten toiveita täytettäväksi valtaisasta toivelaarista, joten on sattumaa milloin kenenkin toive täyttyy. Toive voi toteutua vaikka heti tai sitten ei koskaan.
Itse olin kerran lähdössä päivän askareisiin ja minulta puuttui yksi euro, jotta saisin aamukahvia. Huokailin bussipysäkille kulkiessani, että kunpa nyt olisi ollut se euronen, kun teki niin mieli saada kahvia. Noh, parin metrin päässä minusta kiilteli asfaltilla euron kolikko! Ja tämä tarina on tosi.
Tuosta etenkin rukoilun toimimattomuudesta, niin ehkä se sitten johtuu siitä kun en ole enää maksanut niitä sen kerhon jäsenmaksuja vuosikausiin. Että ei hän kuuntele sitäkään vähää enää näitä mun juttuja, muttei kyllä kuunnellut silloinkaan kun joskus maksoin. Että tiedä näistä.
Se kyllä vaatii itseltäkin jotain. "Luoja auttaa niitä, jotka auttavat itseään".
Jumala ei ole karkkiautomaatti eikä suo ihmisille läheskään aina kivaa ja helppoa elämää tai edes kaikkea mitä he tarvitsisivat. Jumalaa ei voi rukoilemisella hallita. Ihmiselle on annettu äly ja toimintakyky sitä varten, että sitä käytetään tavoitteisiin pääsemiseksi.
Siellä nimittäin Jeesus sanoo että mitä tahansa te anotte minun (Jeesuksen) nimessä uskoen jo saaneenne, se on teille tuleva. Ja että jos olisi sinapinsiemenen verrankaan uskoa niin voisi käskeä vaikka vuorta heittäytymään mereen niin se tekisi sen. Raamattu myös kertoo jatkuvasti ihmeistä, joita Jeesus ja seuraajansa tekivät ja myös että ihmeet ovat suorastaan merkki joka kertoo että henkilöt ovat oikeita Jeesuksen seuraajia.
Nykyisin uskovat itse vesittää uskoa siksi on kadotettu usko ja toivo saada muutakin kuin pelastus kuoleman jälkeen. Ihmiset ei enää usko ihmeisiin eikä rukousvastauksiin, eikä niitä sitten myös tapahdu, koska harva enää saa rukoiltua oikeasti uskoen jo saaneensa (ennen kuin pyyntö on fyysisesti materialisoitunut). Penseytyneiden länsimaiden ulkopuolelta löytyy kyllä esimerkkejä muustakin, esim. Yonggi Chon kirja Luova usko kertoo upeista rukousvastauksista kun rukoilija oikeasti uskoo ihmeisiin.
jumalaa tms satuolentoja ei ole olemassakaan.
Näin oleen moisilta on turha mitään anella.
Jos jotain kovasti haluat ja teet reippaasti töitä sen eteen niin voit onnistua. Se on vain ainoastaan sinusta itsestäsi kiinni.
Ora et labora. Eli ala toteuttaa itse sitä toivettasi, niin huomaat että rukoukseesi vastataan.
Mitä teen kun rukoilen Jumalalta sitä mitä olen aina toivonut mutta en saa vastausta eikä toivettani ihminenkään voi toteuttaa
Jumala on olemassa kuka loi maapallon kuka loi ihmiset eläimet ja puut järvet ja muun? Jos ei Jumala ??
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 21:47"]
Jumala on olemassa kuka loi maapallon kuka loi ihmiset eläimet ja puut järvet ja muun? Jos ei Jumala ??
[/quote]
Jos antaa fysiikan laeille ja evoluutiolle Jumala-nimen ja kasvot, niin silloin Jumala toden totta loi maailman.
ja toive.