Uusi seurustelukumppani, miten suhtautua tähän
on asunut nyt mun luona hetken. Eilen olin pidempään pois kotoa ja tää tyyppi oli mun luona. Saa siis olla enkä mitenkään pelkää että tutkii mun paikkoja tai mitään... ja jos tutkii niin sitten tutkii mulla ei ole mitään salattavaa.
Huomasin kuitenkin käytöksestä että oli juonut yhden tai kaksi olutta sillä aikaa kun olin pois. En kytännyt mistään tyhjiä tölkkejä tai mitään vaan huomasin silmistä. Tyyppi ei kuitenkaan mulle kommentoinut mitään että otti pari kaljaa.
Ja joo ei ole mulle mikään ongelma että ottaa pari kaljaa, mutta vähän ollaan puhuttu että vois olla alkoholionglmaa. Ja se että hän ei itse kertonut mulle suoraan että joi pari.
Tyhmä sepustus, mutta miten suhtautua tällaiseen ihmiseen. Olen ollut 15vuotta suhteessa mieheen ja tämä nyt uusi seurustelu kumppani.
Kommentit (23)
Olisi vaatinut vähän enemmän mieltä kuohuttavaa kuin 1-2 kaljaa.
pakenisin jo potentiaalista alkoholiongelmaa. Olen seurustellut "ohimennen" yhden alkoholistin kanssa ja toisen kanssa olin vakavammassakin suhteessa. Eka oli ihan ongelmainen jo alussa, siksi suhde ei edennyt, tokalle muodostui ongelma siinä 10-vuotisen suhteen aikana. Voihan olla että mies nyt seurustelun alkuhuumassa vähän pidättelee, mutta kun suhteesta tulee arkipäiväinen, tulee alkoholi enemmän mukaan kuvioon? En jäisi itse ottamaan selvää. Siinä jää vaimot ja avovaimot ja kaikki muutkin ihmissuhteet toiseksi kun viina vie.
Tämä on vain minun mielipiteeni. Itse olen jättänyt yhden miehen siitä syystä, että hänen elämässään oli normaalia nauttia olutta päivittäin, joskus vain yksi, joskus kolme, viikonloppuisin saattoi ottaa joku ilta enemmän.
Hän ei mielestäni ollut varsinaisesti alkoholisti (ainakaan vielä), mutta ajatuksensa alkoholinkäytöstä erosivat omistani sen verran paljon, että päätin unohtaa hänet potentiaalisena elämänkumppanina jo heti alkuun.
Minun mielestäni ihmisen täytyy voida vaivatta olla esim 1kk tai vaikka 2kk juomatta kokonaan, edes sitä yhtä saunakaljaa. Muuten minun puolestani voi ottaa lasin viiniä joskus illallisella tai oluen taikka kaksi vaikka perjantain kunniaksi. Täyshumalatilaan juomista en siedä, poikkeuksena ehkä jotkut polttarit, pikkujoulut, jne ;) Minä itse en pystyisi elämään ihmisen kanssa, joka juo joka päivä yhdenkin kaljan. Tällainen olen, itse otan keskimäärin 1 annoksen viikossa. Minulla on lähisuvussa ollut alkoholisteja, joten en näe skumpan/viinin/oluen naukkailussa mitään hienoa, sellaista päivittäin toistuvaa pientäkin naukkailua pidän huonona merkkinä.
Jos epäilet miehelläsi olevan alkoholin käytön kanssa ongelmia, ota ehdottomasti asia puheeksi NYT. Jos mikään siinä arvelluttaa sinua, jos siinä on jotakin mistä et pidä, jätä mies tässä vaiheessa.
Silmien outo ulkonäkö, se sellainen utuisuus tai lasimaisuus tai jokin outo sekavuus katseessa, voi todellakin kertoa, että alkoholia on otettu. Jos ei ole alkoholista kyse, tuo voi tulla myös vahvoista kipulääkkeistä eli kieliä lääkkeiden (jopa huumeiden) ongelmakäytöstä. Ole tarkkana..
Näen työssäni huumeidenkäyttäjiä ja reseptilääkkeiden väärinkäyttäjiä, ja usein lyhyellä tapaamisella AINOA asia, josta heidän ongelmansa voisi arvata, on silmät.