Uusi seurustelukumppani, miten suhtautua tähän
on asunut nyt mun luona hetken. Eilen olin pidempään pois kotoa ja tää tyyppi oli mun luona. Saa siis olla enkä mitenkään pelkää että tutkii mun paikkoja tai mitään... ja jos tutkii niin sitten tutkii mulla ei ole mitään salattavaa.
Huomasin kuitenkin käytöksestä että oli juonut yhden tai kaksi olutta sillä aikaa kun olin pois. En kytännyt mistään tyhjiä tölkkejä tai mitään vaan huomasin silmistä. Tyyppi ei kuitenkaan mulle kommentoinut mitään että otti pari kaljaa.
Ja joo ei ole mulle mikään ongelma että ottaa pari kaljaa, mutta vähän ollaan puhuttu että vois olla alkoholionglmaa. Ja se että hän ei itse kertonut mulle suoraan että joi pari.
Tyhmä sepustus, mutta miten suhtautua tällaiseen ihmiseen. Olen ollut 15vuotta suhteessa mieheen ja tämä nyt uusi seurustelu kumppani.
Kommentit (23)
on enemmänkin kuin "pari kaljaa".
Kuulostaa alkoholiongelmalta. Itse en etenisi suhteessa.
tapahtu eilen joten voinko vielä tänään kysyä? en haluais kuitenkaan olla mikään nipo tai urkkija?
ap
tilanne on se että alkoholiongelma on, mutta en oikein tiedä miksi sen takia pitäis ihminen jättää? käy kuitenkin töissä ja hoitaa hommansa?
en tiedä alkoholeista juuri mitään
ap
miehellä on avain sun kämppään ja hän asustelee siellä, niin kyllä voit kysyä.
Parempi ottaa reilusti ja selkeästi vaikeat asiat esille eikä piilotella niitä. Siinä käy pian niin, että ajaudutte suhteessa eteenpäin ja ongelmat kasvaa ja niiden ratkominen on vaikeampaa.
Olen joutunut läheltä seuraamaan läheisen alkoholismia ja nähnyt mitä se on, joten en kyllä lähtisi suhteeseen, jos on vähänkään epäilys alkoholismista.
Naiset ajattelee usein, että "meidän suhde on niin hyvä, että kyllä se lopettaa juomisen". Ei lopeta.
Hyvänen aika, eikö ihminen saa juoda paria kaljaa kun haluaa ilman että täytyy raportoida sinulle että "minä muuten otin pari olutta"? Olisipa ahdistavaa tuollainen. Kyllä meillä saa ottaa kumpi vaan kun tahtoo eikä siitä tarvi numeroa tehdä ja erikseen kertoa. Eikä taatusti kumpikaan olla alkoholiongelmaisia eikä oteta usein tai liikaa...
Älä nyt vaan tee tuosta mitään älyttömiä päätelmiä, vaan jatka vaan seurustelua ja katso rauhassa miten se käyttää sitä alkoholia. Jos sillä oikeasti on alkoholiongelma, niin ihan varmasti se yhdessä asuessa paljastuu ihan muulla tavoin kuin jonain parin kaljan juomisena joskus.
Ei hyvä tulevaisuus suhteelle jos teette asiasta heti jonkinlaisen tabun.
tai sitten se käyttää myös huumeita.
Miksei se asu kotonaan? Mun luokse ei muuta kukaan sillä perusteella, että seurustellaan.
tilanne on se että alkoholiongelma on, mutta en oikein tiedä miksi sen takia pitäis ihminen jättää? käy kuitenkin töissä ja hoitaa hommansa?
en tiedä alkoholeista juuri mitään
ap
niin alat kyllä ihan varmasti tietämään miksi se pitäisi jättää. Silloin se säännöllisesti kännissä örveltää ja voi aamuisin pahoin krapulasta, kantaa loputtomasti tölkkejä ja pulloja kotiinne ja istuu illat niitä lipitellen tai sitten vetää viikonloppuna koomakännit... Ja on vetämätön ja pöhöttynyt alkoholin liikakäytön takia, vaikka viikolla pystyisikin työnsä hoitamaan.
Mutta kun mitä ilmeisimmin sillä miehellä ei ole mitään alkoholiongelmaa, niin eihän sulla mitään syytä toki jättää olekaan. Ei se ole ongelma jos joskus juo muutaman oluen, tai edes se jos joskus juhliessa ottaa vähän enemmän.
Miksei se asu kotonaan? Mun luokse ei muuta kukaan sillä perusteella, että seurustellaan.
nykyään on ihan tavallista että asutaan jo ennen avioliittoa yhdessä.... Eli seurusteltaessa. Me muutimme yhteen käytännössä heti ensitapaamisesta, koska molemmat niin halusivat. Ihan sama miten kukin tekee tuossa asiassa.
näin ajattelinkin että turhaa nostan numeroa tästä. Kyseessä on UUSI seurustelu kumppani ja aikaisempi ei ole näin toiminut niin juuri sen vuoksi kysyin teiltä neuvoja.
Ollaan tunnettu 4kk ja sinä aikana alkoholi ei ole aiheuttanut vielä ongelmia, mutta siitä ollaan puhuttu.
Kysyn juuri sen vuoksi kun en osaa suhtautua.
En aio sen ihmisen alkoholismia parantaa, tiedän etten sellaiseen pysty. En tiedä minkälaisesta alkoholismista on kyse, onko siis ongelma vai ei. Itse en juo juuri ollenkaan alkoholia.
Ja toisaaltaan pohdin tota että haluan olla kaikki kortit avoinna eli puhua asiasta ettei siitä tule tabua.
kiitos vinkeistä, kommentoikaa lisää
ap
ei ole ongelma? En ole koskaan sellaiseen törmännyt. Aina se on ongelma, ainakin niille läheisille.
Ainut alkoholismin muoto joka ei ole ongelma, on sellainen ettei alkoholisti käytä alkholia lainkaan. EI alkoholisti pysty kohtuukäyttöön.
ei siis ole mun mielestä alkoholisti, mutta alkoholi saattaa olla ongelma. En ole vielä ollut ihmisen kanssa niin kauaa että tietäisin onko se ongelma vai ei
ap
nykyään on ihan tavallista että asutaan jo ennen avioliittoa yhdessä.... Eli seurusteltaessa. Me muutimme yhteen käytännössä heti ensitapaamisesta, koska molemmat niin halusivat. Ihan sama miten kukin tekee tuossa asiassa.
Jos olen tuntenut jonkun 4 kk, niin mielessä ei käy, että tämä joku voisi muuttaa luokseni noin vain. Kotiini ei mahdu toisen kodin tavaroita.
jos sillä on ongelma alkoholin kanssa, niin tottakai tuollaisia tilanteita tulee. Eihän se olisi mikään ongelma, jos ei tulisi. Ja sinulle se on ilmeisesti ok. Mies juo liikaa alkoholia ja sillä selvä (tai siis ei ole..), kunnes tekee asialle jotain.
se ei kommentoinut ottaneensa pari, niin lieneekö niin, että mies itsekin tietää, että ei ole nyt ihan normaalia ettei taaskaan pysty olemaan ilman, eikä siksi halunnut sinullekaan siitä puhua. Jos mies siis on riippuvainen alkoholista niin sen vain on saatava sitä. Monet alkoholistit käy töissä ihan normaalisti, jos sulle se riittää että pystyy työnsä hoitamaan.
asuu mun luona ihan käytännön syistä ja hänellä on omakin koti jossa käy kerran viikossa tai useammin. Tää nyt ei tähän asiaan oikein kuulunut.
Yritän tässä teidän avustuksella kartoittaa alkoholiongelman laajuutta ja syvyyttä tai onko sitä lainkaan. Itse kun en alkoholin käytöstä tiedä juuri mitään.
Ei ole esim. mun aikana juonut koskaan 6kaljaa enempää ja kerran vain tuon 6kaljaakin. Iltasella saattaa kuitenkin juoda 1-3kaljaa...
Auttakaa nyt mua vielä kun suhde on alussa!
ap
tässä on tämmöinen testi joka voi auttaa, tosin et tunne miestä vielä kovin hyvin
http://www.paihdelinkki.fi/testaa/audit
Itse olen sitä mieltä, että jos pitää miettiä noin paljon (aiemminkin olet tänne kirjoittanut) että onko ongelmaa, niin jonkinlainen ongelma on. Mieshän oli käynyt lääkärilläkin asian vuoksi. Sinulle vain tuntuu olevan tärkeää, ettei oikeasti mitään alkoholiongelmaa olisikaan.
siis tuon testin voit tehdä niin että vastaat siihen miten mies juo, tietojesi mukaan.
Kertoo paljon miten hän reagoi, kieltääkö tms?