Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsien joululahjat muilta kuin vanhemmilta

Vierailija
19.12.2012 |

Kerrotteko lapsille kuka heitä on muistanut lahjalla vai annatteko ne lapsille joulupukin nimissä? Onko siis kaikki lahjat joulupukilta vai ainoastaan vanhempien antamat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille on kerrottu, että joulupukki tuo osan ja osa tulee sitten mummeilta, kummeilta ja muilta joulupukin apulaisilta :). Ne "joulupukin lahjat" ovat meiltä vanhemmilta. Ja lapsi kiittää joulun jälkeen lahjojen antajia, tulee hyvä mieli kaikille :).

Vierailija
2/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketit tulee kummeilta, isovanhemmilta ja meiltä vanhemmilta. Ja sitten osa meidän vanhempien laittamista on joulupukin nimissä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskotella lapselleni, että joulupukki on olemassa. Ei mullekaan ole sellaista uskoteltu. Meillä kyllä kävi joulupukki ja se oli kivaa, mutta joulupukki oli satuhahmo.

Vierailija
4/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka lapset tietävät satuolennoksi. Niistä lahjoista lapset eivät erikseen kiitä antajia, koska vanhemmat ovat jo yhden kerran kiittäneet ne lahjanantajilta saadessaan. Minusta on outoa, että ensin kiitetään kerran, kun se paketti saadaan ja sitten vielä odotetaan, että lapsi kiittää uudestaan.

Joululahja poikkeaa minusta synttärilahjasta siinä, että sitä ei ojenna ostaja vaan joku toinen eli joulupukki. Silloin se alkuperäinen antaja on sivuhenkilö, joka ei edes kiitosta odota. Pukkiahan on joka tapauksessa jo kiitelty.

Vierailija
5/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en voi sille mitään, että mua harmittaa ajatus siitä, että mun huolella miettimät lahjat, joihin olen panostanut, annettaisiinkin jonkun toisen lahjana (eli joulupukin). Haluaisin jättää lapsille muiston, että minä olen heitä tahtonut muistaa. Tämä johtaa juurensa siitä, että lapsena olin itse todella otettu sukulaisilta saamistani lahjoista ja minusta tuntui niin kivalta, etta he olivat minulle tahtoneet lahjan antaa. Tunsin olevani heille tärkeä (toki muutenkin, mutta tämä oli yksi osoitus).

Onkohan se sitten kovin loukkaavaa, jos vanhempia pyytäisi kertomaan oikean antajan?

Ap

Vierailija
6/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lahjat tuli pukilta. Nyt koululaisina tietävät kyllä, että osa tulee muualta.

Voithan keskustella vanhempien kanssa ja kertoa toiveesi. Kysy, voitko vaikka antaa sen pakettisi suoraan lapselle, jotta hän voi avata sen jo ennen aattoa. Silloin on selvää, mistä se tuli.

Vierailija
7/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai ovatko ne "antajiltaan". Yksi kummeista haluaa ehdottomasti, että lahjansa ovat joulupukilta! Toisen kummin lahjoja lähdemme tänään hakemaan postista, joten ne ovat sitten tältä kummilta:) Lapset (leikki-ikäisiä vielä) eivät ihmettele ja kysele, jos ei joltain ole lahjaa (kun se on pukin pussissa:).

Jos saisin valita, kaikki lahjat olisivat antajiltaan ja joulupukki voisi tuoda yhden, kaksi lahjaa meiltä vanhemmilta.

Vierailija
8/8 |
21.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin ehtii keskittyä paremmin ja on sitten puuhaa ennen jouluakin :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi