Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valakaa muhun voimaa anoppilajouluun!

Vierailija
18.12.2012 |

Miehen siso on aivan käsittämätön verenimijä! Naisella ikää jo reilut 40v ja sama kakaramainen ikisinkkupaapatus jatkuu vuodesta toiseen.

Hän on jo eilisestä asti ollut anoppilassa joululomalla, kun on niin stressaantunut. Siellä makaa eikä auta pätkääkään sairasta anoppia tai appiukkoa joulun laitossa tai missään muussakaan. Ei siivoa jälkiään ja isi passaa pikku tyttöään.

Joka jumalan joulu ollaan menty nyyttikestiperiaatteella, kaikki muuta miehen sisarukset perheineen tuo osansa tai auttaa appivanhempia laittamaan yhteisen joulun. Kaikki kantavat kortensa kekoon paitsi yksi, se kaikkein varakkain, lyhyintä työaikaa tekevä, "herkkä" ja "stressaantunut".

Siellä se taas makaa sohvalla koko joulun ja siirtyy ruokapöytään vaan hetkeksi. Kellekään ei lahjoja osta, ei edes kummilapsilleen. Aina sama virsi miten ei ehtinyt tai ei ollut rahaa ja sitten samaan hengenvetoo "eiks oon ihana sormus, ei maksanut kuin 892€ ja pakko näit oli ostaa 2 erivärisellä kivellä, kun en osannut valita plaa laa plaa"

Kaikki muut ihmiset on ihania ja joulu olisi mukava ilman miehen siskoa.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mun käly on rasittava ja säälittävä ja kaikkea siltä väliltä. Sinkku, joka ei osaa puhua seurassa ( saattaa puhua täysin toisten päälle ja ihan eri aiheesta) Valittaa ja mäkättää joka asiasta ( erityisesti kuinka rankkaa hänellä on - sinkku omistusasunnossa vakinaisessa työpaikassa) Se valitusvirsi ei lopu, säkeistöjä on miljoona.

Hän kyllä yrittää auttaa ainakin hetken mutta kukaan ei kestä hänen tyyliään. On aivan hysteerinen puhtaudesta ( pesee kaapista otettavat puhtaat astiat käsin ennenkuin voi ottaa niitä pöytään), nysvää jotain leipiä leipäkoriin 15 minuuttia ja valittaa, valittaa ja valittaa.

Vierailija
2/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä hieman sama tilanne. Miehen siskolla on kolme kouluikäistä lasta, meillä vauva ja taapero (eli yksi vähemmän, joten meillähän on _huomattavasti_ helpompaa siskon mielestä). Sisko on ylihuolehtivainen ja hysteerinen, täysin kiinni lapsissaan vaikka jotkin perusjutut jäävät tekemättä (esim. päivittäiset ulkoilut jouluna). Kun hän hyörii ja pyörii muksujen ympärillä eikä päästä heitä silmistään, pukee hirvittävän lämpimästi (siis kyllä: pukee lapsia!!), vahtii, niin ei sitten ehdi tehdä mitään. Minä ja anoppi ja mieheni laitamme ja ostamme ruoat, joista tämä viisihenkinen perhe syö leijonanosan. Ja vanhemmille maistuvat viinimme, itse he eivät osta yhtään mitään.

Itse jaksan tätä ajattelemalla mielikuvissani siskon hyttyseksi :) kauheaa, mutta ajattelen, että antaa hänen inistä omiaan, ei liikuta minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni oli hurjan paljon raskaampaa "yksinäisenä, työssäkäyvänä sinkkuna" kuin nykyään kahden lapsen äitinä. Lomilla olin tuolloin aivan raato ja väsyksissä kovasta työnteosta. Yrittäkee ymmärtää :)

Vierailija
4/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni oli hurjan paljon raskaampaa "yksinäisenä, työssäkäyvänä sinkkuna" kuin nykyään kahden lapsen äitinä. Lomilla olin tuolloin aivan raato ja väsyksissä kovasta työnteosta. Yrittäkee ymmärtää :)

matkastasi joulun herkkuja notkuvan pöydän ääreen?

Vierailija
5/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asennettasi ihmistä kohtaan niin viihdyt paremmin hänen seurassaan ja hänkin viihtyy paremmin sinun seurassasi. Negatiivinen asenteesi toista ihmistä kohtaan näkyy, vaikka et sanoisi mitään ääneen. Sinä saatat olla jopa iso syy miksi hän stressaa jouluna. Rahalla esittäminen on sitä, että hän yrittää päteä jollain kun on niin kateellinen lapsistanne. Rakastakaa toisia ihmisiä, niin maailma on paljon parempi paikka.

Vierailija
6/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta asennettasi ihmistä kohtaan niin viihdyt paremmin hänen seurassaan ja hänkin viihtyy paremmin sinun seurassasi. Negatiivinen asenteesi toista ihmistä kohtaan näkyy, vaikka et sanoisi mitään ääneen. Sinä saatat olla jopa iso syy miksi hän stressaa jouluna. Rahalla esittäminen on sitä, että hän yrittää päteä jollain kun on niin kateellinen lapsistanne. Rakastakaa toisia ihmisiä, niin maailma on paljon parempi paikka.

Vierailija
7/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva tuollaiseen tilaan joutunut on siihen itse halunnut. Meillä jokaisella on taakkamme kannettavana, ei ihan väkisin viitsi lisätä sitä toisille. Joskus näkökulman muuttaminen voi auttaa - jos ei muuta niin itseä. Edes kokeeksi voi yrittää...

Vierailija
8/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva tuollaiseen tilaan joutunut on siihen itse halunnut. Meillä jokaisella on taakkamme kannettavana, ei ihan väkisin viitsi lisätä sitä toisille. Joskus näkökulman muuttaminen voi auttaa - jos ei muuta niin itseä. Edes kokeeksi voi yrittää...

Vierailija
9/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskanpulskea loinen onkin viaton uhri? Onko sairas anoppi sitten paha ja itsekäs?

Vierailija
10/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaksan tätä ajattelemalla mielikuvissani siskon hyttyseksi :) kauheaa, mutta ajattelen, että antaa hänen inistä omiaan, ei liikuta minua.

Paras idea ikinä! Kaikki valittavat sukulaiset on tästä lähtien hyttysiä.

Ei onneksi olla jouluna yhdessä + 40-v sinkku siskon kanssa, joka on aina väsynyt... Mitään käsitystä todellisesta elämästä...

Vierailija
11/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin mukavaa mennä kynnysmatoksi. Mä lasken tunteja. Pakko yrittää kestää ne 35h, sen jälkeen ei moneen kuukauteen.

Vierailija
12/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miksi menette anoppilaan ?

Viettäkää joulu omassa ihanassa kodissanne ja luokaa omat joulutapanne.

Itse vastaavassa tilanteessa huomasin etten itsekään ole täydellinen, niin en voi vaatia sitä muiltakaan.

Joulu on Kristuksen syntymän juhla- ei valittamisen.

Armahtakaa itsenne ja toisenne !

Vierailija
13/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse aikanaan ahdistunut viikkokaupalla ennen anoppilajoluja. Minulla taas käly oli aivan ihana, anoppi valittaja, jolla oli kaikki asiat maailman huonoiten.

Onneksi ei enää tarvitse mennä sinne!

Mutta voimia teille kaikille, jos se helpottaa niin voitte vaikka laskea tunteja! Ja keskittykää niihin kivoihin hetkiin ja ihmisiin niin jaksatte.

Sieltähän pääsee kuitenkin pois - oma tätini asui anoppilassa kymmeniä vuosia piian roolissa. Minua helpotti aina kun ajattelin häntä eli itsellä voisi olla huonomminkin.

Vierailija
14/15 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vastaavassa tilanteessa huomasin etten itsekään ole täydellinen, niin en voi vaatia sitä muiltakaan.

toistensa seurasta. Entäs ne muut sukulaiset, joita tahdon tavata?

Vierailija
15/15 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toistensa seurasta. Entäs ne muut sukulaiset, joita tahdon tavata?

Voit hoitaa kyläilyt toiste niin ettei epämieluisia sukulaisia tarvitse tavata.