Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimme Kontulasta, Ostostieltä kaupungin asunnon.

Vierailija
18.12.2012 |

Millaista aluetta, entä koulut? En osaa päättää otammeko sen vai jäämmekö jonoon. Jos alueen asukkaita paikalla, niin olisin kiitollinen vastauksista.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 vielä jatkaa. Mä en tiedä että olisi mitään virallisia sääntöjä, ettei vuoteen tai viiteen kaupunki tarjoa toista asuntoa jos ei ota tarjottua mutta käytännössä kyllä näin voi hyvin helposti olla. Olen siis itse sosiaalityöntekijä ammatiltani ja yrittänyt monesti taistella tämän asuntobyrokratian kanssa kun perheiden pitäisi saada asunto jostakin. Valehtelematta Helsingissä joutuu usein olla jossain laitoksessa, joka käytännössä vaatii lastensuojeluasiakkuuden kun ei kotia stadin asunnoilta meinaa saada millään vaikka sitä kuinka puollettaisiin ja vaadittaisiin jopa lastensuojelulain perusteella.

Minä kävisin kyllä ehdottomasti asuntoa katsomassa ja harkitsisin erittäin vakavasti sen ottamista. Ja itse voisin kyllä muuttaa Kontulaan ellen olisi tykästynyt tähän meidän nykyiseen asuinpaikkaan. Siellä on isoja kivoja perheasuntoja edullisesti omistusasujille saatavilla. Vuokra-asunto taas voi olla rauhaton vaikka saisitte sen kaupungin parhaalta paikalta. Teille voi sattua myös vaikka kuinka hyvä tsäkä ja mukavat naapurit, antakaa paikalle mahdollisuus.

Vierailija
62/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimin joitakin vuosia sitten kriisiperhehoitajana helsingissä eli hoidin kotonani kiireellisesti sijoitettuja/huostaaotettuja lapsia. Aika monen kotiosoite oli Kivikossa tai Kontulassa... Ja kun kävin pienten lasten kanssa siellä neuvolassa olin aina ihan varma etten näe rattaitani enää kun ne odotusaulaan jätin, sen verran hurjan näköistä porukkaa siellä istuskeli.

Oikeasti mitään ei kyllä koskaan hävinnyt mutta en kyllä ikinä maailmassa muuttaisi tuolle alueelle lasten kanssa... korkeintaan ihan pienten alle kouluikäisten kanssa jotka eivät vielä missään yksin liiku ja silloinkin pyrkisin pois mahdollisimman nopeasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Kontulassa ja lapset ovat jo jonkun mainitsemassa Vesalan koulussa. Hyviä ja huonoja puolia punnitessa niin koko alueen kun nyt parjatun ostarinkin suhteen kannattaa huomioida että lähiö on yksi Suomen suurimmista joten tottakai elämää riittää, monellakin tapaa. Itse olen tyytyväinen hyviin ja helppoihin yhteyksiin julkisilla, monipuoliset palvelut lähellä eikä alue ole ihan betonierämaata.

Vierailija
64/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asuntoihin kerääntyy yleensä väkeä, joka ei muuten saa asuntoa, olipa alue sitten mikä hyvänsä, joten tuntuu hiukan ihmeelliseltä, että vain Kontula olisi huonoa aluetta. Jonkunlaisia eroja alueiden välillä voi tietenkin olla, mutta on aika utopistista odottaa, että joku paljon kaupungin asuntoja sisältävä alue olisi n.s. arvostettua aluetta.

Vierailija
65/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole käskenyt "asua" siellä osterilla. Joka ikisessä paikassa on kaiken näköisiä hörhöjä, narkkeja, juoppoja etc Jopa Kaivarissa tai muulla arvoalueella!!!!!!

Itse asun Kivikossa ja kyllä mun lapset ihan sujuvasti kulkevat metrolle yms ostarin kautta. Eikä koskaan ole kukaan tullut heille mitään sanomaan. Lapset nyt 8,12 ja 17v. Tosin eipä nuo notkukaan siellä klo 21 jälkeen ollenkaan... terkkarissakin käy vahnuksia ja lapsiperheitä eikä ikinä tämän 20v aikana ole mitään viety tms.

Vituttaa kun ihmiset haukkuvat jotain asuinpaikkaa VAIN ja AINOASTAAN huhujen perusteella....

Vierailija
66/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 21:36"]

Kaupungin asuntoihin kerääntyy yleensä väkeä, joka ei muuten saa asuntoa, olipa alue sitten mikä hyvänsä, joten tuntuu hiukan ihmeelliseltä, että vain Kontula olisi huonoa aluetta. Jonkunlaisia eroja alueiden välillä voi tietenkin olla, mutta on aika utopistista odottaa, että joku paljon kaupungin asuntoja sisältävä alue olisi n.s. arvostettua aluetta.

[/quote]

Kyllä Helsingissä kaupungin asunnot ovat erittäinkin haluttuja ja niissä asuu myös ihan työssäkäyviä perheitä, jotka ovat tyytyväisiä saadessaan edullisen asunnon.

Vierailija
67/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.09.2013 klo 21:36"]

[/quote]

Kyllä Helsingissä kaupungin asunnot ovat erittäinkin haluttuja ja niissä asuu myös ihan työssäkäyviä perheitä, jotka ovat tyytyväisiä saadessaan edullisen asunnon.

[/quote]

Tämä on varmasti totta, mutta kun kaupungin asuntoihin on sijoitettava myös se "rupusakki" ja he eivät yleensä alueen mainetta paranna.

Vierailija
68/81 |
22.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä on varmasti totta, mutta kun kaupungin asuntoihin on sijoitettava myös se "rupusakki" ja he eivät yleensä alueen mainetta paranna."

Tämä totta, mutta onpa niitä suurempiakin tuetun asumisen keskittymiä kuin Kontula.. Kontulassa on kyllä siellä kaaren loppupäässä Sakaran lähistöllä näitä keskittymiä, mutta eivät ne koko kaupunginosaa kata. Niitä on myös esimerkiksi Vesalassa Tuukkalantiellä ja Aarteenetsijäntiellä, Viikissä vaikka millä mitalla, Pihlajamäessä, Ala-Malmilla, Tapulikaupungissa ja muissa kaupunginosissa.

Vierailija
69/81 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on ihan ok. Ottaisin kaupungin asunnon jos saisin. 

Vierailija
70/81 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontula on mun mielestä värikäs ja elävä paikka. Siellä on hyvät palvelut: metro, kirjasto, ne pari apteekkia, uimahalli, posti, kaksi ärrää, kaikki ruokamarketit edustettuna, mäkkäri, muutama baari, uff,terveysasema, useampi päiväkoti jne. Myös lähiötoiminta hyvin vireää.

Värikkyydellä tarkoitan sitä, että on todella laaja skaala ihmisiä: kaikenikäisiä lapsista vaariin, useampaa kansallisuutta, tavallisia tallaajia ja myös niitä juoppoja aina välillä. Kontulassa näkee päivittäin, että ihmiset tulevat sinne ja viihtyvät siellä. Ostarin ulkopuolella  avautuu metsäiset puistomaiset näkymät.

Siis todellakin on mainettaan parempi. Moni muu kaupunginosa on kuin kuollut tuppukylä tai betonilähiö. Harvassa paikassa kaikki on rennosti niin kompaktissa paketissa. ;)

Vierailija
71/81 |
23.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi on vuodelta  2012

Koita keksiä jotain UUTTA!

Vierailija
72/81 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon asunu suurimman osan elämästäni (yli 20 vuotta) Kontulassa ja haluaisin muuttaa takaisin sinne tai muualle Itä-Helsinkiin. Mielestäni Kontulassa ei ole sen enempää hörhöjä kuin muuallakaan. Ja eiköhän suurin osa noista kommenteista oo liioiteltuja. Jotenkin tuntuu siltä, ettei suurin osa kommentoijista oo Kontulassa käynyt.

Vierailija
73/81 |
01.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys on vuodelta 2012, ap lienee jo tehnyt päätöksensä...

Vierailija
74/81 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiselle ihan jees paikka asua, palvelut lähellä ja korkealta parvekkeelta kiva kattella

kun hörhöt hölmöilee. Maisemat on upeat ainakin horisontissa. Jos haluaa parempaa, hyppää metroon joka lähtee ihan vierestä, minä en lähtisi täältä minnekään :)

Vierailija
75/81 |
03.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs alue vaikuttaa tänä päivänä?

Vierailija
76/81 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin onnesta sekaisin, jos saisimme asunnon Kontulasta (tai Jakomäestä, Pihliksestä...). Yleensäkin siis HEKAn asunnon. Tottakai otatte sen vastaan ja jos kokemus on huono, voitte hakea vaihtoon 1 vuoden asumisen jälkeen. Kontulassa luonto on lähellä. Kun poikkeat ostarilta hieman sivuun, elämä on rauhallista ja mukavaa. Muistakaa myös, että Kontulassa on paljon omistusasuntoja (jos se nyt jotain merkitsee). Ostarilla on joskus häiriöitä, mutta ei kukaan normaaliasuja sinne jää kuluttamaan aikaansa!

Vierailija
77/81 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuo paikkansa. Enhän mä voi lasteni kanssa tonne muuttaa teidän viestienne jälkeen.

Ostarin lähistöllä on joka lähiön levottominta aluetta.Riippuu kuinka lähellä ostaria asuu.

Vierailija
78/81 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö tuo paikkansa. Enhän mä voi lasteni kanssa tonne muuttaa teidän viestienne jälkeen.

Ostarin lähistöllä on joka lähiön levottominta aluetta.Riippuu kuinka lähellä ostaria asuu.

Oikeastaan heka:n asunnot tuntuu olevan kontulassa lähikorttelien levottominta seutua, oli ne missä päin tahansa. Ostarin ympäristö tietty pahin, varsinkin pohjois- ja länsipuoli eli ostostien tienoot. Ainakin lapsen kanssa pysyisin kaukana noista taloista.

Vierailija
79/81 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin töissä Kontulassa kymmenen vuotta. Metrolla kuljin ja käytin ostarin palveluita kotiin mennessäni. Ostari ei ollut ollenkaan noin kauhea paikka kuin tässä on annettu ymmärtää. Siinä on paljon ja monipuolisesti palveluita yhdellä alueella. PÄiväkoti JOusi ja Keinutien koulu ovat ihan siistejä paikkoja. myös mukavat ulkoilumaastot on alueella ja metrolla pääsee helposti.

Rohkeasti vain. Ennakkoluuloista käsin täällä ainakin osa kommentoi.

Vierailija
80/81 |
04.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin töissä Kontulassa kymmenen vuotta. Metrolla kuljin ja käytin ostarin palveluita kotiin mennessäni. Ostari ei ollut ollenkaan noin kauhea paikka kuin tässä on annettu ymmärtää. Siinä on paljon ja monipuolisesti palveluita yhdellä alueella. PÄiväkoti JOusi ja Keinutien koulu ovat ihan siistejä paikkoja. myös mukavat ulkoilumaastot on alueella ja metrolla pääsee helposti.

Rohkeasti vain. Ennakkoluuloista käsin täällä ainakin osa kommentoi.

En tiedä kauanko siitä on kun kävit kontulassa viimeksi mutta ostari on nykyään täynnä kaljapaikkoja (osasta saa ruokaa) ja jostain mystisestä syystä partureita avataan lisää vähän väliä muiden lopettaneiden erikoisliikkeiden tilalle. Palvelut siis tosiaankin yksipuolistuvat vuodesta toiseen. 

Metron sisäänkäynnin ympärillä päivystää epämääräisiä ihmisjoukkoja aamusta iltaan ja kaikki kulkuväylät on kesäisin reunustettu kaljapaikkojen terasseilla. Tosi "miellyttävä" paikka asioida varsinkin lapsen kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan