Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidän mun työstä niin paljon, etten malttaisi jäädä äitiyslomalle

Vierailija
18.12.2012 |

Tosin, en ole raskaanakaan, mutta mietin jo sitä päivää, jos sellainen tilanne tulee eteen... Miten ne edes pärjäisivät siellä ilman mua?!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen työtä, jota varten on kulutettu yliopiston penkkejä kahden tutkinnon verran. Työ vie mukanaan usein. Ekalla mammiksella oltiin ulkomailla mun työmatkalla kun vauva oli 4kk. Mies toi lapsen imetettäväksi tauoilla. Tein noin päivän verran viikossa hommia yhteensä.

Toinen syntyy kohta. Kahden äitinä ei ihan samaan pysty, mutta varmaan jonkin verran teen.

Vierailija
2/10 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toiset saavat oman hetken vaikka lenkkipolulla tai ratsastustunnilla. Oma työni on sellaista, että minä saan oman hetkeni siitä. Ja itse asiassa kukaan muu ei voi tehdä hommani, se on minun. Tosin maailma ei lakkaa pyörimästä jos sitä ei kukaan tee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työ mieluisampi kun oma lapsi niin suosittelen että et hommaa niitä lapsia.

Vierailija
4/10 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin helppoa se on.

Vierailija
5/10 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

te oikein teette? Oletteko tutkijoita, taiteilijoita vai mitä?

Ei voi kuin kadehtia...itse en töistäni kaipaa mitään muuta kuin muutamia ihania työtovereita.

Vierailija
6/10 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitoselle: muoto oli konditionaali (= malttaisi), en sanonut, että työ on tärkeämpi kuin lapsi.

ja ihan kunnan hommissa ollaan.

ap

Vierailija
7/10 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pärjää, kun sillä on hyvä hoitaja. Imettää voi, vaikka tekisi töitäkin, EU:ssa on siihen lainsäädäntö. Eikä kaikkien ole pakko imettää.

Oikeasti äitiysloma on vain noin 3kk, ja sen jälkeen voit palata töihin. Loppu on VANHEMPAINlomaa eli poliitikot soisivat, että joku mieskin jäisi hoitamaan hommia. Isä on ihan yhtä kelvollinen lapsenhoitaja, tai sitten palkkaatte nannyn.

Tuo ei ole mikään kynnyskysymys. Suomessa on sellainen määrä kotona loisivia läskiperseitä katsoo oikeudekseen pusata lauman lapsia, joista tulee vanhempiensa esimerkin mukaisesti pelkkiä sossupummeja, että hyvä vaan, jos joku työssäkäyväkin lisääntyy.

Vierailija
8/10 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta alle vuoden vanhan LAPSEN etu on, ettei se joudu eroon vanhemmistaan. Tai sitten jos hoitaja korvaa vanhemman kokonaan, on se lapsen ensisijainen kiintymyssuhde, niin mikäs siinä... Niin pieni lapsi ei saa kuitenkaan joutua hoitaja päivisin-vapaalla vanhempi rumbaan, se on lasta kohtaan väärin. Ei 3kk iäinen ole kypsä sellaiseen riepotteluun.

Lapsi pärjää, kun sillä on hyvä hoitaja. Imettää voi, vaikka tekisi töitäkin, EU:ssa on siihen lainsäädäntö. Eikä kaikkien ole pakko imettää.

Oikeasti äitiysloma on vain noin 3kk, ja sen jälkeen voit palata töihin. Loppu on VANHEMPAINlomaa eli poliitikot soisivat, että joku mieskin jäisi hoitamaan hommia. Isä on ihan yhtä kelvollinen lapsenhoitaja, tai sitten palkkaatte nannyn.

Tuo ei ole mikään kynnyskysymys. Suomessa on sellainen määrä kotona loisivia läskiperseitä katsoo oikeudekseen pusata lauman lapsia, joista tulee vanhempiensa esimerkin mukaisesti pelkkiä sossupummeja, että hyvä vaan, jos joku työssäkäyväkin lisääntyy.

Mutta ap ei sellaisesta puhunutkaan. Töihin vaan Iloisesti lapsen kanssa! Niin minäkin olen tehnyt. Nautin omasta työstäni suuresti, enkä olisi malttanut olla poissa! Niin myös nautin lapsistani, ja haluan olla läsnä enemmän kun -40 tuntia viikossa.

Vierailija
9/10 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko vauva hoitoon tai olet läskiperse..

Suomessa on sellainen määrä kotona loisivia läskiperseitä katsoo oikeudekseen pusata lauman lapsia, joista tulee vanhempiensa esimerkin mukaisesti pelkkiä sossupummeja, että hyvä vaan, jos joku työssäkäyväkin lisääntyy.

Vierailija
10/10 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tehnyt töitä molemmilla äitiyslomillani tasaiseen tahtiin.

Ja kommentoija numero 3: Uskon, että pystyt kahden lapsen kanssa samaan. Minä olen tehnyt toisella äitiyslomallani enemmän töitä kuin ensimmäisellä. Arjen organisointikyky on kehittynyt huippuunsa ja varmuus lasten kanssa on eri luokkaa kuin esikoisen synnyttyä, joten aikaa töille saa raivattua melko hyvin. Ja esikoiselle voi laittaa vaikkapa dvd:n tarvittaessa pyörimään, jos on jo siinä iässä, että jaksaa katsoa.

Kyllä työtään saa rakastaa eikä se estä rakastamasta lapsiaankin. Ei tällä palstalla kukaan yleensä kyseenalaista pienten lasten isien työntekoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän