Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko reilua että itse ostaa monta pakettia lapsen serkuille kun itsellä on vain 1 lapsi?

Vierailija
18.12.2012 |

Mietin tässä taas tänäkin jouluna että kun lapsella on monta serkkua samoissa perheissä ja kummeillakin on monta lasta ja meillä vain 1.

Minä ostan 20 pakettia kaikille ja takaisin tulee 5 pakettia oamlle lapselle. Kuitenkin ostan hyvät lahjat jokaiselle eli rahaa menee paljon. Sitten saadaan takaisin jotkut hiuspinnit ja piirustuspaperia.

Mulla menee toista sataa noihin muiden lahjoihin... ja oma saa takaisin muutamalla kympillä. Mun mielestä olisi reilua että ne joilla on 4 lasta voisi ostaa mun lapselle suhteutettuna saman arvoisen paketin, eikö?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sait paljon hyviä neuvoja, mutta pyörit vain samoissa ongelmissa.

Tiivistettynä, osta halvempia lahjoja, ei lahjoilla tarvitse loistaa suvun keskellä, jos et ole varakas. On vain kiusaannuttavaa jos ostelet jotain hienoa, kun muilla ei ole varaa lunastaa odotuksiasi samalla mitalla. Osta itse omalle lapsellesi lisää krääsää niin voitte olla hyvillä mielin.

Vierailija
2/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista. Ala ostamaan yhteisiä lahjoja. Joku lautapeli, pulkka, askartelutavaroita jne. Joka perheelle vain yksi lahja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tässähän jokainen lapsi saa "tärkeiltä" aikuisilta 1 paketin.

Osta itsekin hiuspinnejä ja piirustuspaperia, ihan hyviä lahjoja nekin on.

Vierailija
4/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen ostamisen pitäis olla pyyteetöntä. Ajatelepa, että jotkut lapsettomat ihmiset ostavat esim. veljen-/siskonlapsilleen joka vuosi joulu- ja synttärilahjat. Ja mitä he siitä saavat vastineeksi? Jos noin kyrsii, niin jätä ostamatta ne lahjat. Ei elämässä kaikki aina tasan mene.

Vierailija
5/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos pyöräyttäisit vielä pari kolme lasta, jooko?!

Vierailija
6/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin toivoin, että kun vastaukset hautuvat ap:n mielessä, niin hän oppisi elämään asian kanssa. Mutta mitään ei näytä muuttuneen.

Ymmärrän kyllä sen, että itsensä ja oman toimintansa tutkiskeleminen on vaativaa. Olen kuullut, etteivät kaikki kykene siihen. Kai se itsetutkiskelu vaatisi sitä, että kykenisi myös näkemään omassa toiminnassa jotain vikaa. Kaikke eivät sellaiseen kykene.

Vierailija
7/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen ostamisen pitäis olla pyyteetöntä. Ajatelepa, että jotkut lapsettomat ihmiset ostavat esim. veljen-/siskonlapsilleen joka vuosi joulu- ja synttärilahjat. Ja mitä he siitä saavat vastineeksi? Jos noin kyrsii, niin jätä ostamatta ne lahjat. Ei elämässä kaikki aina tasan mene.

Me ollaan lapseton pariskunta, ja ostetaan joka joulu 12 lahjaa "tärkeimmille" lapsille, siis sisarusten lapset ja kummilapset. Sen lisäksi synttärilahjat, rippi- ja ylioppilaslahjat. Arvaa monta lahjaa me saadaan niiden perheiltä vuoden aikana?

Vierailija
8/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että teit tällaisen aloituksen, vaikka mulla on vain 1 lapsi ja välillä nyppii että sillä on niitä serkkuja niin paljon, niin ärsyttää jos joku mun siskoista luulee, että mä oon tehny tän aloituksen.

Eniten kyllä harmittaa se, että serkukset on etääntyneet toisistaan, että tuskin tuntee niitä lapsia ja siksi niille on tosi vaikea keksiä kivoja lahjoja.

Vierailija
9/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat niin paljon ja niin kallista?

Sopikaa, ettette osta lahjoja. Tai jos ostatte, niin ostat yhteisen edullisen lahjan saman perheen lapsille.

Niin simppeliä.

Vierailija
10/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olette jouluna sopivasti kaikki koolla, ota asia esiin, sopivasti lahjojen jaon yhteydessä koska siinä kaikki näkevät konkreettisesti mistä on kyse. Voit laittaa ne paketit ihan kasoihin että näkevät kuinka monta pakettia sinä olet ostanut ja kuinka vähän saat takaisin. Uskoisin että jatkossa saatte enemmän paketteja.

Vierailija
11/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta ensi vuonna halvempia jos sinua moinen haittaa.

Vierailija
12/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lahjan antaminen ilahduta?

Osta vain yksi yhteinen lahja perheille jos ottaa päähän.

Idiootti.

Vierailija
13/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostamme aina miehen sisarusten lapsille joko kalliimman lahjan tai sitten kaksi lahjaa. Kuulostaako reilulta.

Mulle itselleni tuo ei ole ongelma. Mun yhdellä siskollani on kolme lasta ja kaikille ostetaan ihan hyvä lahja. Ei saada "ylimääräistä" lahjaa itse, vaikka meillä on yksi lapsi vähemmän. Mutta mä en yleensäkään ole mikään pilkunnussija ;D

Vierailija
14/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun olette jouluna sopivasti kaikki koolla, ota asia esiin, sopivasti lahjojen jaon yhteydessä koska siinä kaikki näkevät konkreettisesti mistä on kyse. Voit laittaa ne paketit ihan kasoihin että näkevät kuinka monta pakettia sinä olet ostanut ja kuinka vähän saat takaisin. Uskoisin että jatkossa saatte enemmän paketteja.

Kyllä ne tilaa sulle ajan hourulaan, jos jouluna alat paketteja tuolleen pinota ja itkeä määrää :D

Vierailija
15/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopikaa, että JOKAINEN ostaa OMILLE lapsilleen ne lahjat niin ei tarvitse tulla tänne itkee miten "minä käytän niin paljon enemmän rahaa kuin joku toinen"

Vierailija
16/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista. Ala ostamaan yhteisiä lahjoja. Joku lautapeli, pulkka, askartelutavaroita jne. Joka perheelle vain yksi lahja.

Vierailija
17/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi paljon rahaa, niin mielelläänhän sitä ostaisi jokaiselle kunnon lahjan! Mutta keskivertoa pienemmillä tuloilla vähän kirpasee ostaa yhdeksälle lapsen serkulle lahjat, kun takaisin tulee "vain" kolme lahjaa.

Ostamme myös lahjat minun ja miehen sisaruksille, joilla ei ole omia lapsia, niin silloin lahjojen anto menee "päittäin", kun he ostavat lahjan meidän lapselle.

Vierailija
18/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne tilaa sulle ajan hourulaan, jos jouluna alat paketteja tuolleen pinota ja itkeä määrää :D

Joo, mun isosisko ( ikää kohta 40v) alkaa joka joulu mököttämään lahjojenjaon yhteydessä, kun saa niin huonoja lahjoja. Ei esim. saa niitä yksiä konvehteja joista tykkää, vaan kaikkia muita "paskoja", olen joskus jopa vaihtanut hänen kanssaan konvehtirasioita jotta rauhoittuisi. Kiukuttelee myös jos minun mieheni on ostanut pienestä palkastaan minulle jonkun kivan lahjan. On tosi kivaa avata paketteja, kun yksi kiukuttelee ja on kateellinen, jopa lasten lahjoista.

Vierailija
19/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ostat niin kalliita jos sinulla on ongelma asian suhteen?

Vierailija
20/26 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi paljon rahaa, niin mielelläänhän sitä ostaisi jokaiselle kunnon lahjan! Mutta keskivertoa pienemmillä tuloilla vähän kirpasee ostaa yhdeksälle lapsen serkulle lahjat, kun takaisin tulee "vain" kolme lahjaa.

Ostamme myös lahjat minun ja miehen sisaruksille, joilla ei ole omia lapsia, niin silloin lahjojen anto menee "päittäin", kun he ostavat lahjan meidän lapselle.

Sopikaa, että kukin ostaa lahjoja vain omille lapsilleen ja kummilapsilleen. Tämä on ihan tavallinen käytäntö muissakin perheissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi