Syytä epäillä, että pankkivirkailija kertonut tietojani eteenpäin, miten menetellä?
Muutimme uuteen asuntoon. Naapurissamme asuu nyt pankkivirkailija, joka on työssä samassa pankissa, jossa minä asioin. Nyt sain kuulla yhdeltä tuttavalta, joka tuntee tämän pankkivirkailijan sukua, että nämä sukulaiset olivat retostelleet tämän kyseisen henkilön tietävän minusta KAIKEN ja tuntevan minut HYVIN.
Oikeasti ei tunneta toisemme kuin nimeltä ja ulkonäöltä. Muuta en tiedä, kuin missä hän töissä. Ja hän ei tiedä minusta vielä edes sitä - siis ellei ole pankkitiedoista katsonut, mistä palkka tilille tulee.
Miten menetellä? Ei ole mukavaa eikä ihan normaalia, että naapurin sukulaiset, joita en tunne ja joita en koskaan ole edes tavannut, retostelevat joillekin muille ihmisille, miten minua tuntematon ihminen tietää minusta KAIKEN.
Kommentit (51)
kerrot asiasta. Ne ottaa nämä siellä aina tosissaan. Sen verran ovat tarkkoja.
Jos on pieni paikkakunta, niin yhteys pankin pääkonttoriin. Pankkisalaisuus on ehdoton ja sinun pitää tehdä valitus, jos sitä on rikottu!
Eri asia jos olisit hirmu rikas.
Mistäs sinä ap:n varallisuudesta tiedät?
Jos pankkitoimihenkilö tekee sellaista työtä, että hänellä on pääsy asiakastietoihisi, niin hän todellakin tuntee raha-asiasi hyvin. Häntä kuitenkin sitoo tiukka pankkisalaisuus. Sen rikkominen on sekä rikos että irtisanomisperuste.
Tuttaviesi retostelun jättäisin omaan arvoonsa. Kunhan soittavat suutaan.
Olet vainoharhainen.Se tieto näkyy merkintänä,jos joku käy asiakkaan tilillä,niin ettei ole tarvetta monia kertoja.Miksi luulet että joku sinusta olisi kiinnostunut??Oletko syyllistynyt johonkin rikokseen? Jos on syytä epäillä jotain rikosta,silloin pankissa saavat kyllä käsitellä tietojasi.Minähän en nyt sinua tunne enkä voi tietää mitä salailet.
Jos on pieni paikkakunta, niin yhteys pankin pääkonttoriin. Pankkisalaisuus on ehdoton ja sinun pitää tehdä valitus, jos sitä on rikottu!
Muuta, kuin tuttavan sana. Mutta vähän kummastuttaa, miksi minun, vieraan ihmisen, tuntemisella, olisi jossain kahvikutsuilla alettu leuhkia, jos noita raha-asioita ei ole kerrottu eteenpäin. Yritän antaa ulospäin hyvin tavallista kuvaa itsestäni.
Tuskin virkailija saa edes kertoa, että olen sen pankin asiakas?
Olet vainoharhainen.Se tieto näkyy merkintänä,jos joku käy asiakkaan tilillä,niin ettei ole tarvetta monia kertoja.Miksi luulet että joku sinusta olisi kiinnostunut??Oletko syyllistynyt johonkin rikokseen? Jos on syytä epäillä jotain rikosta,silloin pankissa saavat kyllä käsitellä tietojasi.Minähän en nyt sinua tunne enkä voi tietää mitä salailet.
Olipas hyödyllinen kommentti sulla. Not.
Mutta muuten tiedän tarpeeksi asioita ja jos joku puuhailee jotain älytöntä,saattaa olla että poliisi taikka verovirasto on kiinnostunt jonkun tiedoista.Hieno auto saattaa herättää esim kummastusta jne.
Muuta, kuin tuttavan sana. Mutta vähän kummastuttaa, miksi minun, vieraan ihmisen, tuntemisella, olisi jossain kahvikutsuilla alettu leuhkia, jos noita raha-asioita ei ole kerrottu eteenpäin. Yritän antaa ulospäin hyvin tavallista kuvaa itsestäni. Tuskin virkailija saa edes kertoa, että olen sen pankin asiakas?
se on kertonut naapurina, että tietää/tuntee sut, ei pankkivirkailijana. Huomaathan eron?
...mikä olisi enemmän kuin toivottavaa. Niin miksi, kun oli käynyt ilmi, että ystäväni tuntee minut ja asun tuon kyseisen pankkivirkailijan naapurissa, alkoi heti kamala mesoaminen siitä, miten hän tuntee minut ja HYVIN?
missä sä oot töissä ja kuinka huono palkka sulla on?
olet itse varmistanut ja tutkinut erittäin huolella nuo tiedot! Eli vaadit, että mitä tietoja sinusta on levitelty, kuka, milloin ja mitä.
Sitten kun sinulla on esittää konreettisia esimerkkejä ja tietoja mitä raha-asioita on levitelty, niin sitten otat tämän kyseisen pankkivirkailijan lähiesimieheen yhteyttä! Soitat vaikka kyseiseen konttoriin, ja kysyt, että kuka on X:n esimies. Ja lähestyt vaikkapa sitten kirjallisesti esim. sähköpostitse, ja vaadit asian selvitystä ja vastauksia toimenpiteistä mihin on ryhdytty.
Väittäisin, että 99% pankkilaisista eivät tänäpäivänä ehdi, kiinnostu tai halua urkkia tietoja. Ensinnäkin töitä on liikaa, aina kiirettä ja stressiä. Toisekseen jo tietojen katsominen on väärinkäyttöä, josta irtisanotaan HETI, jos tietoa ei ole välttämättömästi tarvittu kulloiseenkin työtehtävään. Kolmanneksi KAIKISTA toiminnoista jää jälki systeemeihin. Kukaan ei voi mennä edes katsomaan osoitetietoja puhumattakaan tileistä "incognita". Kaikki puheluita myöten on selvitettävissä.
Muuta, kuin tuttavan sana. Mutta vähän kummastuttaa, miksi minun, vieraan ihmisen, tuntemisella, olisi jossain kahvikutsuilla alettu leuhkia, jos noita raha-asioita ei ole kerrottu eteenpäin. Yritän antaa ulospäin hyvin tavallista kuvaa itsestäni. Tuskin virkailija saa edes kertoa, että olen sen pankin asiakas?
se on kertonut naapurina, että tietää/tuntee sut, ei pankkivirkailijana. Huomaathan eron?
..kun ei tunne minua mitenkään hyvin, kuten oli useaan otteeseen korostettu. Ja ei siellä kutsuilla varmaan mitään raha-asioita kerrottu, mutta mistä voin tietää, ettei ole kertonut sukulaisilleen?
Ei ne pankissa tiedä ihmisistä muun kuin sen, mitä kerroit sinne ihan itse. Rahat ei niitä kiinnosta ja tilitietoja ei voi urkkia ilman, että siitä jää järjestelmään jälki.
Kyseessä on jälleen kerran provo, jossa peruaasiat on huonosti mietitty.
Järjestelmään jää kyllä jälki toimihenkilön tekemisistä. Jos hän on katsonut sinusta sellaisia tietoja, joita ei työn puolesta tarvitse, hän saa vähintään huomautuksen. Mutta jos hän on tehnyt vain työtään ja sitten kertonut asioistasi eteenpäin, on tilanne vähän hankalampi todistaa.
t. Pankin täti
olet itse varmistanut ja tutkinut erittäin huolella nuo tiedot! Eli vaadit, että mitä tietoja sinusta on levitelty, kuka, milloin ja mitä.
Sitten kun sinulla on esittää konreettisia esimerkkejä ja tietoja mitä raha-asioita on levitelty, niin sitten otat tämän kyseisen pankkivirkailijan lähiesimieheen yhteyttä! Soitat vaikka kyseiseen konttoriin, ja kysyt, että kuka on X:n esimies. Ja lähestyt vaikkapa sitten kirjallisesti esim. sähköpostitse, ja vaadit asian selvitystä ja vastauksia toimenpiteistä mihin on ryhdytty.
Väittäisin, että 99% pankkilaisista eivät tänäpäivänä ehdi, kiinnostu tai halua urkkia tietoja. Ensinnäkin töitä on liikaa, aina kiirettä ja stressiä. Toisekseen jo tietojen katsominen on väärinkäyttöä, josta irtisanotaan HETI, jos tietoa ei ole välttämättömästi tarvittu kulloiseenkin työtehtävään. Kolmanneksi KAIKISTA toiminnoista jää jälki systeemeihin. Kukaan ei voi mennä edes katsomaan osoitetietoja puhumattakaan tileistä "incognita". Kaikki puheluita myöten on selvitettävissä.
Niissä yhteyksissä varmasyi nähnyt kaiken.
Pankinjohtajaa ei tarvitse selvittää. Tunnen hänet hyvin.
Ei ne pankissa tiedä ihmisistä muun kuin sen, mitä kerroit sinne ihan itse. Rahat ei niitä kiinnosta ja tilitietoja ei voi urkkia ilman, että siitä jää järjestelmään jälki.
Kyseessä on jälleen kerran provo, jossa peruaasiat on huonosti mietitty.
Ja minustakaan ei pitäisi pankki-ihmisiä muiden tilit sen kummempaa kiinnostaa kuin työn osalta. Mutta ei sitten pidä puolituntemattomista ihmisistä levitellä tietoja, että tuntee nämä HYVIN.
..kun ei tunne minua mitenkään hyvin, kuten oli useaan otteeseen korostettu. Ja ei siellä kutsuilla varmaan mitään raha-asioita kerrottu, mutta mistä voin tietää, ettei ole kertonut sukulaisilleen?
naapurisi kehuaa tuntevansa sut hyvin, että sen sukulaiset olisivat kateellisia.
Ei rikosta.
susta eteenpäin, kun ei se kerran tiedä susta kuin nimen ja osoitteen.