Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

olin vissiin mulkku, mutta miten itse olisit toiminut?

Vierailija
18.12.2012 |

Naapurissamme asuu yh-äiti jolla 16v ja 9v tytöt. Perhe on jo lastensuojelunasiakkaina, rahat tulevat sossusta. Äiti mieluummin ryyppää, polttaa ja käy itse hesessä syömässä kuin ruokkisi lapsiaan muulla kuin makaroonilla ja makkaralla tai ostaisi heille edes ehjiä vaatteita. Olen pitkin vuotta avustanut heitä pienillä "lahjoilla", ruokatarvikkeilla yms.

nyt vein lapsille etukäteis joululahjat, 9 vuotiaalle paketin toivomiaan legoja ja 16vuotiaalle body shopin paketin. Äitistä näki päällepäin että oli loukkaantunut kun en muistanut häntä mitenkään, oletti ilmeisesti että olen tehnyt hänelle samanlaisen herkkukorin jouluksi kuin on nähnyt minun muutamalle muulle tutulleni tekevän.

mietinkin että tekisin hänellekin sellaisen, mutta tulin siihen tulokseen että en halua avustaa ihmistä joka ihan vapaaehtoisesti elää noin, eikä edes yritä tehdä tilanteelleen jotain että olisi parempi elämä. Jos itse päättää pistää viimeiset rahansa tupakkaan tai nettipeleihin, on minusta turha itkeä kun ei ole rahaa ostaa ruokaa. Olisitteko itse muistaneet tuota äitiäkin paketilla? Minusta lapset taas ovat syyttömiä tuohon tilanteeseen ja heitä halusin siksi muistaa.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

leipomassa meillä, se oli vähän sellainen "pikkujoulu" minkä järjestin lapsille pari viikkoa sitten, kun äiti oli tuskastunut kun ei saanut lapsia perjantai-illaksi mihinkään hoitoon. Paistettiin pieni kinkku ja oli muutama valmislaatikko kaupasta joita syötiin myös lasten kanssa silloin. Ja ne mitä jäi, niin lapset veivät kotiinsa. jouluksi heille ei varmaan ole tulossa kummempaa kuin kaupan valmislaatikot, näin äiti ainakin viimeksi sanoi että kinkkua tms ei ole rahaa ostaa (kuitenkin tällöinkin oli itse juuri pizzeriassa pizzalla).

On vaan niin nurinkurinen tilanne, olen itsekin vasta 25v ja esikoiseni on 1v, tuntuu todella oudolta olla se turvallinen aikuinen naapurin 9v ja 16v lapsille, varsinkin kun sen 16v:n kanssa ikäeroa ei ole edes 10 vuotta. Toki olen myös iloinen kun täälläkin viimeksi puhuivat että tosi kivaa päästä leipomaan pipareita ja 16v teki täällä joitain läksyjään ja pyyteli minua auttamaan niissä..

-ap

Maailma olisi niin paljon parempi paikka, jos olisi enemmän kaltaisiasi.

Vierailija
22/25 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet todella upea ihminen.

Tuo että koet syyllisyyttä äidin reaktiosta kertoo minusta siitä, että olet aika nuori vielä ja vähän liiankin kiltti. Nyt kannattaa harjoitella omia rajojaan esim. juuri niin, että sisäistää, ettet ole mitään velkaa tuolle äidille ja sinun ei todellakaan tarvitse kokea huonoa omaatuntoa siitä, ettet tehnyt äidille jotain herkkukoria, jestas!

leipomassa meillä, se oli vähän sellainen "pikkujoulu" minkä järjestin lapsille pari viikkoa sitten, kun äiti oli tuskastunut kun ei saanut lapsia perjantai-illaksi mihinkään hoitoon. Paistettiin pieni kinkku ja oli muutama valmislaatikko kaupasta joita syötiin myös lasten kanssa silloin. Ja ne mitä jäi, niin lapset veivät kotiinsa. jouluksi heille ei varmaan ole tulossa kummempaa kuin kaupan valmislaatikot, näin äiti ainakin viimeksi sanoi että kinkkua tms ei ole rahaa ostaa (kuitenkin tällöinkin oli itse juuri pizzeriassa pizzalla).

On vaan niin nurinkurinen tilanne, olen itsekin vasta 25v ja esikoiseni on 1v, tuntuu todella oudolta olla se turvallinen aikuinen naapurin 9v ja 16v lapsille, varsinkin kun sen 16v:n kanssa ikäeroa ei ole edes 10 vuotta. Toki olen myös iloinen kun täälläkin viimeksi puhuivat että tosi kivaa päästä leipomaan pipareita ja 16v teki täällä joitain läksyjään ja pyyteli minua auttamaan niissä..

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se naapuri sulle lahjan joka joulu tai tänä jouluna?

Mä en kyllä ymmärrä tuollaista naista, ettei muka olisi kiitollinen miten autat hänen lapsiaan.

Tarkoitan vaan, että itse olisin todella kiitollinen avustasi, enkä kehtaisi edes ajatella, että mulle tarvis myös lahjoja tuoda.

Vierailija
24/25 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriasia jos olisi köyhä ihan ilman omaa syytään, mutta jos laittaa rahansa viinaan ja röökiin

saisi munkin puolestani olla ilman mitään muistamisia.

Vierailija
25/25 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole pakollista eikä mitään isoa, mutta jossain sisällä, vaikka se ei minnekään näkyisi, ihmisestä voi tuntua todella hyvältä kun joku välittää ja muistaa, vaikka tietää ettei ole sitä mitenkään ansainnut. Uskon, että naapurisi kaltaisilla ihmisillä on jossain tosi paha olla. En usko, että he oikeasti haluaisivat viettää sellaista elämää, mutta eivät osaa valita muutakaan. Oma valintahan se kuitenkin lopulta on.