Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ehdotti, että kun muutetaan niin uusitaan kaikki huonekalut

Vierailija
18.12.2012 |

Asumme tällä hetkellä vanhempieni omistamassa asunnossa vuokralla. Puhuimme miehen kanssa muutosta (edessä ehkä vuoden päästä), ja mies ehdotti että voisimme jättää kiitokseksi huonekalumme tänne. Ollaan pistetty asunto aika lailla uuden näköiseksi, ennen täällä oli vähän mitä sattuu, jotain isoisäni jäämistöä ym. Täällä on myös sellaisia huonekaluja, joita minä olen ostanut vuosi, pari sitten uutena. Ei mitään ihmeellisiä, jotain Ikea-kamaa, mutta näin opiskelijalle sekin on ollut iso raha.

Mitä mieltä? Kysyin, kukas ne uudet huonekalut sitten maksaa. Me yhdessä kuulemma. Minä en vain näe mitään ideaa jättää tänne kaikkea (osa jätetään kuitenkin kun halutaan joka tapauksessa ostaa uusia), etenkin kun tänne ei tule ketään muuttamaan meidän jälkeemme vuokralle erinäisistä syistä ja siten tavarat olisivat suurelta osin tyhjän panttina. Mun mielestä älytön vaiva alkaa metsästää uusia, etenkin kun mies on pihi ja haluaisi kuitenkin ostaa sitä halvinta ulkonäöstä tinkien.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vuokranantaja, vaatii, että vuokralainen tyhjentää asunnon romuistaan pois lähtiessään. Niistä on vaivaa ja todennäköisesti uusi vuokralainen EI halua niitä. Hänellä on omat huonekalunsa, joiden kanssa hän haluaa asua.

joten kyse ei ole siitä, miten maksatte uuden huonekalunne, vaan siitä, että te tuottaisitte sun vanhemmille lisäkuluja kaatopaikkamaksujen muodossa.

Vierailija
2/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostelulta. Lisäksi kummastuttaa aina näissä kaiken uusiksi laittamisissa, että eikö ihmisillä ole mitään perittyjä huonekaluja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä vanhemmillesi on siitä, että jättäisitte kämppään joitain sekalaisia huonekaluja? Joko kämppä jätetään täysin kalustetuksi ja sen voi vuokrata sellaisena, tai sitten tyhjennätte sen. Ei mitään siltä väliltä.

En kyllä sinänsä näe järkeä miehesi ehdotuksessa, jos teillä ei ole ylimääräistä rahaa. Varmaankin muutatte isompaan, joten joka tapauksessa täytyy ostaa jotain uutta.

Vierailija
4/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto on suunnitelmissa vasta ehkä vuoden päästä?

Katsotte sitten raha ym. muun tilanteen ja fiiliksen ja päätätte sitten.

Mä muuten pistin koko kalustuksen uusiksi astioita myöten kun ostin nykykämppäni, koska halusin eroon ikearomppeesta ja asuntolainan yhteydessä sai kätevästi lainaa sisustusta varten.

Vierailija
5/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitten mieheltäsi uudelleen, budjettiehdotuksen kera.

Vierailija
6/6 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy sitten mieheltäsi uudelleen, budjettiehdotuksen kera.