Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tutit ja tuttipullot keitetään?

Vierailija
18.12.2012 |

Riittääkö 5 min.?

Keitänkö myös kaikki muoviosat, eli tuttipulloista sen tutin ja pullon välisen rinkulan?

Minulla on tutteja, joissa ns. suojakorkki/-tuppi, keiteteäänkö nekin (vai sulaako...)?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 min

Vierailija
2/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 minuuttia riittää. Olen keittänyt kaikki mainitsemasi osat. Paitsi maidonkerääjää en, koska ei ole sellaista ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tutti haurastuu?! Olen ymmärtänyt, että väh. tuo 5 min. pitäisi keittää, jotta bakteerit kuolee ja tutti steriloituu?

Vierailija
4/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vesi otetaan vesijohtoverkosta. Minä olen kuitenkin keittänyt aina silloin tällöin, on pieni vaiva kuitenkin.

Olen keittänyt sekä pullot että tuttiosat ja rinkulat vedenkeittimessä jossa on tasainen pohja eikä kierukkaa näkyvissä. Sinne vaan vettä täynnä suoraan pesusta, ja kun vesi ekan kerran kiehuu, olen pistänyt sen vaan hetikohta uudelleen päälle, että siinä on tullut tuo muutaman minuutin kiehuminen. Olen kaatanut veden pois ja antanut osien kuivua vedenkeittimessä (jättänyt sen verran vettä pohjalle ettei pullot sula kuumaan pohjaan).

Vierailija
5/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten rinnanpäät keitetään? Miten lapsi pidetään visusti poissa mistään, missä on bakteereja?

en tarkoita kettuilla, mutta näitä kysymyksiä miettiessä en saanut aikanani motivoitua itseäni minkään tutin tai tuttipullon keittämiseen.

Vierailija
6/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pullossa lukee, että kestää keittämisen, niin silloin kaikki pullon osat kestävät keittämisen, myös ne korkit.

Vierailija
7/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa ja neuvolassakin sanottiin, että tutit ja pullot pitää keittää, kun kysyin asiasta.

Vierailija
8/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keitin rintakumit kerran - pari päivässä. Yleensä käytin yhtä kumia muutaman kerran niin, että huuhtelin kylmällä vedellä. Mulla oli jotain kuus rintakumia, ettei tarvinnut joka välissä niitä keitellä. (Käytin rintakumeja puoli vuotta, sitten lapsi oppi imemään ilman, joten sain niiden kanssa puljata aivan sydämeni kyllyydestä!)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän