Kilpirauhasarvoista tietävää paikalla?
Sain th4-v arvoksi 18. Eikös tämä ole lähempänä liikatoimintaa? Viitearvoiksi oli laitettu 10-21 ja netissä viitearvot olivat 9-19.
Minulla on kuitenkin himuinen määrä vajaatoiminnan oireita ja siksi otatutin kokeen. Lääkäri vasta 27.12.
Kommentit (9)
Minun oli hiukan yli 15 ja lääkärin mukaan oikein hyvä, ei ongelmia sen suhteen. Raja-arvot oli sen mukaan 10--20.
Nuorilla ihmisillä t4v ylärajoilla usein parempi kuin alarajoilla, vanhoilla toisin päin.
Itselläni 14 ja mielestäni liian alhainen.
Hyvä, jos arvot hyviä mutta mikä sitten selittää sen, että noita vajaatoiminna oireita on useita; kuulon heikkeneminen, muistin heikkeneminen, jatkuva palelu, silmien kutina ja kirvely, kuiva iho, ärtyneisyys, sairastuin diabetekseen (2. tyyppi, olen normaalipainoinen ja ikäni urheillut), kolesteroli koholla (6,4) jne
ap
Tai vaihdevuodet.
Kilpirauhasoireet on silleen epämääräisiä että niitä on jonkin verran kaikilla. Ilamn että on mitään erityistä syytä.
Lisää (toisenlaista) liikuntaa, silmien kostutustippoja ja ihon rasvausta
olla joku muukin häiriö, sellainenkin on olemassa kuin t3- resistantti kilpirauhasen vajaatoiminta, mutta sitä ei voi testata missään Suomen labrassa vaan sinun pitää tilata kilpirauhaspaneeli MDD:ltä (joka on siis suomalainen) ja testata sitä kautta, maksaa jotain parisataa- mutta muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Sitä hoidetaan eri tavalla kuin tavallista vajaatoimintaa, mutta jos se on niin tavalliset lääkkeet vain pahentaa tilannetta.
mennä suoraan jollekin kilpirauhasasiantuntijalle, tavallinen lääkäri harvemmin tietää näistä yhtään mitään vaan kirjoittaa sinulle masennuslääkkeitä.
ole vielä lähelläkään liikatoimintaa, tuo on oikein hyvä arvo!