Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten muistatte lastenne kummeja jouluna?

Vierailija
17.12.2012 |

Miten teillä on tapana muistaa lastenne kummeja? Ostatteko lahjat ja minkälaiset/-hintaiset? Ostatteko myös kummin lapselle, vaikka ei olisi teidän kummilapsenne?

Jos olet itse kummi, minkälaista muistamista toivoisit kummilapsesi perheeltä? Ovatko lasten itse tekemät jutut ihan out vai arvostatteko sellaista?

Meillä on ollut tapana antaa jotain pientä lahjaa, tavallaan vastineeksi kun ostavat meidän lapsille lahjoja. Tyyliin viinipulloa ja jotain lasten itse tekemiä askarteluja jne.

Nyt tekisi mieli muistaa jollain eri tavalla. Ideoita?

Lisäksi yhden kummin kanssa on ollut "ongelmaa", kun ostaa niin kalliita lahjoja meidän lapselle, ja puheista päätellen on tulossa tänäkin vuonna varmaan 100€ edestä, meillä sen sijaan ei kyllä budjetti riitä vastaavan hintaisiin lahjuksiin :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kummeudesta tule mitään ongelmaa kun olemme sisarusten lapsille kummeja ja ne meidän lapselle. Yksilahja anto sen sitten kummille tai sisarelle.

Vierailija
2/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 50e arvoisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan aina jonkun lahjan, yleensä noin 40 euron edestä. Toiselle annan myös lahjan, nyt tilasin lehden 50 eurolla. Kolmansille, joiden lapsen kummi itse olen, en osta, koska hekin ostavat vain kummilapselle.

Ihan pienten lasten askarteluja en antaisi lahjaksi, siis ainoaksi lahjaksi. Menevät samaan kategoriaan kuin kortit: muistamisia, mutta eivät oikeasti käyttis-lahjoja. Saa olla käsistään aika kätevä lapsi, että sellaisia lahjoja voi saaja oikeasti pitää esillä tai käyttää...

Vierailija
4/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suklaata :)

Vierailija
5/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummeista riippuen joko leffalipuilla tai herkkukoreilla. Joissain tapauksissa annamme kummien lapselle vähän paremman lahjan, silloin saatamme jättää kummien lahjan hankkimatta.

Vierailija
6/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, riippuu ihan kummin/kummilapsen elämäntilanteesta. Itse olen lapseton ja molemmat kummilapseni ovat vielä reilusti alle kouluikäisiä, toiveissa olisi pienemmältä saada esimerkiksi joulukortti "piirustuksella" (tyyppi on vielä niin kovin pieni että tämä olisi suloinen), toinen kummilapsi on sitten jo vanhempi, häneltä olisi mukava saada jotakin itse tehtyä, esimerkiksi jotakin vanhempien kanssa leivottua. Ei mitään arvokasta kuitenkaan, vaan jotakin missä näkyy kummilapsen "itseys" jotenkin.

Sitten tietty, jos kummius on sitä laatua että kummi on lapsen elämässä läsnä kovin paljon niin että siitä on lapsen vanhemmille etua (esim. usein lapsenvahtina, harrastuskuskina, lomamatkalle viejänä tms) niin sitten nuo viinipullot tms. aikuiselta-aikuiselle -lahjat olisivat jees, vähän niin kuin kiitoksena.

Vierailija
7/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten koulu-/päiväkotikuvista teetetyt jääkaappimagneetit ja sen lisäksi päiväkodilla myytäviä keksejä tai karkkeja laatikollisen.

Tosin tänä vuonna näitä kyseisiä herkkuja ei ollut myynnissä, joten ostin erilaisia pieniä lahjoja kuten Iittalan "Joulukylä"-kuusenkoristeet, jouluisen purkin johon laitoin keksejä sisälle yms.

Lahjan arvo on ollut yleensä noin 20 euroa maksimissaan (kuvamagneetin hinta+ se keksilaatikko) mutta tänä jouluna tuli maksamaan vähän enemmän.

Mun kummilapsista kaksi on jo aikuisia, olen heidän ollessa pieniä saanut heiltä jotain pientä jouluista kuten astiapyyhkeen tai laudeliinat yms. Kolmannelta kummilapselta en ole ikinä saanut yhtään mitään.

Meillä on lapsia neljä, joten kummejakin on melkoinen lauma. Muutamalla kummilla on tapana antaa lahjoja myös meidän muille lapsille ja näiden kummien lapsille minäkin annan pienet joululahjat (kirjoja/värityskirjoja yms.). Kummeista pari on minun ja miehen sisaruksia ja heidän lapsilleen toki annamme lahjat muutenkin. Sitten on muutama kummi joiden kanssa on ihan vartavasten sovittu että muistetaan vain kummia/kummilasta.

Kuulostaa ehkä hieman sekavalta, mutta meillä tämä toimii hyvin ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
8/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olemme kummeja itse, ja meidän lapsilla on kummit, emmekä odota tai anna lahjoja aikuisten kesken mihinkään suuntaan.

Vierailija
9/9 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

annettiin kummeille vain kehystetty kuva lapsesta.

Tänä vuonna ostin nyt lasikulhon, johon laitan hirvimakkaraa, mätiä, aurajuusto, voileipäkeksejä, varmaan joku Musta Pekka ja suklaata.

Heillä ei ole lapsia

Kummilapseni vanhemmat ovat veljeni ja vaimona, heille ostin viinipullon.

Heidän lapsille ostaisin muutenkin muillekin kuin kummilapselle =)