Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilmoittauduin juuri vapaaehtoistyöhön. Entä jos en ole tarpeeksi hyvä?

Vierailija
17.12.2012 |

Haluan auttaa. Rahaa mulla ei ole antaa, mutta ajattelin antaa aikaa. Entä jos en olekaan tarpeeksi hyvä siihe hommaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka haluavat antaa aikaansa, ovat superhyviä :)

Vierailija
2/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdyitkö SPR:n ystävätoimintaan? Itse olen harkinnut samaa, mutta pelännyt etten ole tarpeeksi hyvä... Ehkä nyt uskaltaisin kun olen ollut töissä vanhainkodilla ja kehitysvammaisten ryhmäkodissa. Mutta muttta, vastaus ongelmaasi: olet tarpeeksi hyvä ihan varmana. Jos toiminta on tällaista ystävätyyppistä, niin siinä riittää läsnäolo ja kuuntelu. Jo se, että olet tahtonut lahjoittaa aikaasi merkitsee paljon! Jos taas toiminta on vaikka kotitöiden tekemistä tms. niin tee niitä kuin tekisit omassa kodissasi. Kaikki apu on plussaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

SPR ei ole vapaaehtoisjärjestö vaan tekee bisnestä. Pomot laittaa vieläpä rahat omiin taskuihinsa

Vierailija
4/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon suurellasydämellä sivuston kautta etsin, ja löysin näkövammaisille vanhuksille tarkoitettua seuranpitoa tehtäväksi. Kysyin vielä erikseen, että onko ok, vaikken itse ole mitenkään uskonnollinen ihminen. Ei kuulemma haittaa.

-Ap

Vierailija
5/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan oma itsesi. Kuuntele ja anna kiireettömästi aikaasi, muuta ei tarvita. Kaikkea hyvää toivotan sinulle.

Vierailija
6/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pärjäät ap.

Olisiko kenelläkään ideoita uskontoihin liittymättömästä vapaaehtoistyöstä? Voisin tehdä jotain muuta kuin ihmisten auttamista suoraan, keksisikö joku mitä?

Vierailija
7/8 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kenelläkään ideoita uskontoihin liittymättömästä vapaaehtoistyöstä? Voisin tehdä jotain muuta kuin ihmisten auttamista suoraan, keksisikö joku mitä?

marraskuun lopulla Helsingissä. Suurin osa vapaaehtoistyötä ei kyllä ole uskonnollista, siellä oli vain pieni osa uskonnollista.

Kannattaa miettiä, mikä itseä kiinnostaa: lapset, vanhukset, eläimet, urheilu tai liikunta, vertaistuki (tässä ei todellakaan ole kaikkea lueteltu)? Kaikenlaista siis on, riippuu varmaan paikkakunnasta, mitä voit tehdä. Helsingissä mahdollisuuksia on ainakin monia.

Vaikka joku tässä ketjussa esitti SPR:n kriittisesti niin itselläni on positiivisia kokemuksia: SPR:n toiminta on organisoitua ja kykenee hyvin sopimaan sen, milloin auttaa ja mitä se "apu" on. Jossain pikkutyhdistyksessä toiminta voi olla paljon suunnittelematonta ja siksi raskasta sellaiselle, joka päätyy jokapaikan puuhapeteksi.

Itse en kyllä mieti vapaaehtoistyössä, että "autan". Olen ollut mukana SPR:n läksyhelpissä ja minusta se on kivaa toimintaa. Oikeastaan se johtuu siitä, että meitä on myös tosi kiva porukka ja vapaaehtoisissa on sellaisia, jotka ovat työkseen työskennelleet lasten kanssa.

Ap:lle sanoisin, että mieti, mistä voisit itse pitää. Jos itse tykkäät jostakin (kuten minusta lasten kanssa on kiva touhuta ja tykkään tehdä niitä läksyjä) niin siten se "auttamisesi" aidosti välittyy. Ei siis ole järkeä mennä kuuntelemaan jonkun vanhuksen juttuja, jos oikeasti ei kiinnosta.:)

Kukin sitten on persoonaltaan mitä on. Ihmiset ovat erilaisia, joidenkin lasten kanssa synkkaa paremmin mutta tilanteista oppii aina, ne pitää vaan ottaa vastaan sellaisena kuin tulevat. Jos on liian kiltti, voi mielestäni olla huono juttu. Ja kyllä ne lapsetkin sen huomaisivat, pitää olla myös jämäkkä. Eli summa summarum, kun itse koet olevasi oikeiden asioiden parissa, voit antaa muillekin ihmisille jotain.

Vierailija
8/8 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa on isompi mahdollisuus joutua vääriin käsiin.

Varmasti olet hyvä, sinulla on aitoa halua auttaa kun sen vielä vapaaehtoisesti teet ja se riittää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi