Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä vuonna ei minulle joulua tule =(

Vierailija
17.12.2012 |

Aikaisemminkin olen tänne kirjoitellut, kuinka mies minut raskaana ollessa hylkäsi. Yksin olen jokaisen odotuksen päiväni saanut olla ja yksin huolehtia jo olemassa olevista lapsistani + kaikesta muusta. Ei auta kriisiterapiat, mies edelleen vaatii rahaa pääsymaksuna suhteesta ja yhteisestä tulevaisuudesta. Ei myöskään välitä terveydestäni, saati syntymättömän lapsensa terveydestä. Ei välitä myöskään lapsistani. Käyttäytyy kuin meitä ei olisi ketään olemassakaan. Kysyin häneltä eilen, saako jotain tyydytystä siitä että kohtelee meitä huonosti ja onko hänellä hyvä olla kun käyttäytyy kuin kusipää minua kohtaan. Ainoa reaktio oli se, että laittoi televisiota suuremmalle.

Kyllä perhevalmennuksessa käyttäytyi kuin kaikki olisi loistavasti ja muka hyvin. Loistava teeskentelijä kerrakseen...

Mitäpä muut odottajat ovat mieltä esim. siitä että mies antaa minun tarpoa sääreen asti ulottuvassa hangessa keskellä yötä 1h 40 min 20 kg painavien kantamusten kanssa, vaikka olen ennenaikaisten supistusten vuoksi määrätty ottamaan vähän rennommin/en saisi juuri painavia esineitä tms. nostella? Ei edes ovea jätä auki että omaan kotiini pääsisin vaan eteisen lattialla sitten lojuu avain jonka olisi kuulunut olla salaisessa piilossa.

Mielestäni mies on täysin julma ihmishirviö. Muuta sanaa en keksi. Ero tulossa siis ja minä jään yksin.

En ikinä olisi uskonut että tähän tilanteeseen päädyn. Että mies on täysin selkärangaton kusipää. Ei ota mistään vastuuta. On kosinut minua tietäen minkälainen paketti olen lasteni kanssa! On luvannut pitää meistä huolen ja olla tukena! Mitään en ole saanut. Yhtäkään lupausta mies ei ole pitänyt. Hänelle merkitsee vain raha, raha, omaisuus ja raha.

Ihmisillä ei ole mitään arvoa. Muuta kuin hänellä itsellään. Hän on itse täydellisyys ja minun pitäisi olla kiitollinen ja kumartaa hänen majesteettiaan että on "ottanut" elämäänsä meidät. Tosiasiassa ei ole tuonut elämääni mitään, saati sitten lasten.

Tämän paskan lisäksi oma isänikin hylkäsi minut. Onneksi lapset menevät oikean isänsä luokse jouluksi, sillä minulla ei ole edes varaa tarjota heille joulua. Nykyinen mies ei tietenkään osallistu mihinkään. Hänen mielestä lasten pitää tienata työllä omat joululahjansa, eikä hän aio hankkia heille mitään. On se kiva, että on varakas puoliso joka antaa minun nähdä nälkää eikä vaivaudu edes kaupassa käymään. Minulla ei ole edes autoa, jolla pääsisin kauppaan ja pitäisi hänelle(kin) ruuat raahata. Ei sen vertaa tee, että edes maitoja jääkaappiin täydentäisi.

Surullisena kuuntelen ja katselen ympärilleni kun toisten odottajien miehen ovat osallisena odotuksessa ja iloitsevat syntyvästä lapsestaan. Minun kanssani ei iloitese kukaan. Minä kyllä iloitsen rakkaasta pienestä elämästä sisälläni. Mutta kaipaisin niin tukea, rakkautta ja hyväksyntää. Ihan hirveä joulu tulossa. Yksin saan olla, kun ei voi vanhempien luoksekaan mennä. Isä käyttäytyy minua kohtaan samoin kuin mies - kuin minua ei olisikaan.

Ja ihmettelijöille tiedoksi: isäni on narsisti. Minä olen ainoa joka hänelle ikinä on sanonut vastaan kun kohtelee meitä läheisiään huonosti. Myös lapseni on ihmetellyt että miksi ukki kohtelee meitä huonommin kuin koiraa tai vieraita ihmisiä. Kun minä olen noussut puolustamaan äitiäni, siskoani ja itseäni (ja mielestäni ihan asiallisesti kyseenalaistamalla hänen naurettavat syytöksensä ja jatkuvan arvostelun/vähättelyn) niin hän on tehnyt sen seurauksena selväksi, ettei elämäni häntä enää kiinnosta, hänelle olen ilmaa ja hän ei enää välitä. Hyvin on tuo toteamus paikkansa pitänytkin.

Mistä sitä lohtua saisi hiljaiseen mieleen ja yksinäiseen sydämeen?

Toivotan kuitenkin kaikille muille ihanaa ja lämmintä joulua. Arvostakaa läheisiänne ja vaalikaa rakkaitanne. Ne joilla on lämmin ja välittävä perhe ympärillään ovat onnekkaita. Mikään raha tai tavara maailmassa ei voi samanlaista siunausta suoda.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua harvoin koskettaa täällä mitkään tarinat, mutta nyt on pakko vastata. Mielestäni sinulla on vain yksi vaihtoehto, nostat pään pystyyn ja päätät että ansaitset parempaa! Ei kuulosta helpolta eikä se sitä olekaan mutta muita vaihtoehtoja sinulla ei ole.

Yritä päästä henkisesti kaiken paskan yläpuolelle päättämällä että selviät! Sano itsellesi ettei paska mieheni pääse enää satuttamaan ja loukkaamaan sinua, päätä että uudelle lapsellesi hankit paremman elämän. Onnea matkaan ja kyllä niitä hyviäkin jouluja vielä on edessä.

Vierailija
2/5 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lupaa mulle, että ensi jouluna tulee! Alat ihan itse arvostamaan itseäsi, unohdat kusipäämiehesi ja alat järjestelemään itsellesi omaa kotia ja kunnollista, ihmisenarvoista elämää. Äläkä vain jää missää vaiheessa miettimään, että teet virheen erotessasi, et tee. Kun saat tuon kaiken tehtyä, niin vuonna 2013 jouluna kiität itseäsi kuinka pystyit kaikkeen ja olet todennäköisesti onnellinenkin. Sä pystyt siihen jo lastesi takia. Heidän ei ole hyvä elää tuollaisessa ympäristössä.

Hyvää joulua sullekin ja toivon koko sydämestäni, että sä pystyt järjestämään elämäsi mieleiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajuus on pelottavaa, mutta oikeasti, ei tuollaisesta miehestä mitään hyötyä ole. Et kai vaan ole löytänyt itsellesi isäsi kaltaista narsistia mieheksikin... pelottavasti siltä kuulostaa.

Tuollainen tilanne ja ero on tietysti raskaita, ja tuskinpa tänä jouluna tosiaan juhlatuulelle pystyt itseäsi taikomaan, mutta hyvä juttu on, että elämä jatkuu ja todennäköisesti ajan kanssa muuttuu vain paremmaksi, jos pääset moisesta suhteesta. Minäkin olen totaaliyksinhuoltaja, enkä koe elämääni mitenkään kauheaksi. Paljon parempi näin kuin huonon miehen kanssa.

Vierailija
4/5 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari asiaa tuli mieleen: olet ottanut isäsi kaltaisen miehen. Näin me kaikki teemme, et vain sinä (jotkut ottavat myös äitinsä kaltaisen, jos on itse samaistanut isään enemmän lapsena). Sinun kannattaa prosessoida tämä todella tarkasti, ettet tee sitä aina vain uudestaan ja uudestaan.

Minä kyllä näen, että sinulle voi tulla Joulu. Eihän Joulu liity toiseen ihmiseen. Miehesi ei ole yhtä kuin Joulu, eikä isäsikään. Tee Joulu lapsillesi, älä noille miehille. Suuntaa valokeilasi lapsiin ja tulevaisuuteen, älä niihin miehiin. Eteenpäin et pääse, jos katsot taaksepäin.

Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle. Voimia ja enkeleitä! Ja oikein Hyvää Joulua!

Vierailija
5/5 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nyt ihan ensimmäiseksi itsellesi se lahja, että päästät itsesi eroon noista "miehistä", isästäsi ja puolisostasi. Takaan, että elämä muuttuu mukavammaksi kun et enää ole heidän kanssaaan tekemisissä.

EHdit saada vielä ennen joulua asunnonkin, jos otat yksityisiltä markkinoilta - ja voit ihan hyvin ottaa, koska kela tulee maksamaan asumistukea ja kaupunki sossurahaa.

Sitten käyt kaupassa ja ostat ruokaa vain itsellesi, voit kantaa ne kotiin ihan päivänvalossa ja sopivan määrän kerrallaan ja nukkua yösi rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kaksi