Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä joulukirjeestä joulukortin sijaan?

Vierailija
17.12.2012 |

Tehtiin tänä vuonna sellainen perheen yhteinen joulukirje. Yksi A4 johon kerättiin muutamia kuvia perheenjäsenistä vuoden ajalta ja kuvatekstit tyyliin. "Anna aloitti tänä vuonna uudessa koulussa, vähän jännitti mutta hyvin on mennyt"

Ideana siis että kerrotaan kuulumisia niillekin sukulaisille joiden kanssa ei tule niin aktiivisesti soiteltua/oltua yhteydessä.

Lopuksi tietysti hyvän joulun ja uuden vuoden toivotukset ja allekirjoitukset.

Onko tämäkin ihan naurettava ja ällö tapa (kuten aika moni täällä av:lla :D ) vai ilahtuisitko tällaisesta? En siis mitenkään oleta että näitä säästettäisiin kuin suurtakin aarreta, saa mun puolesta nakata roskiin mutta tietty olisi kiva että lukisivat edes :) Itse ollaan pari kertaa tällaiset saatu kaukana asuvalta perheeltä ja mielestäni on ollut kiva lukea. Ei niitä sitten toisaalta olla joulun jälkeen sen enempiä säästelty vaan pois ollaan heitetty.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme saaneet tällaisia kirjeitä ja kuvakoosteita ulkomailla asuvilta suomalaisilta sekä ulkomaalaisilta. Monissa maissa on tapana kirjoittaa 2-osaiseen korttiin menneen vuoden kuulumisista pitkästikin. Pelkkä joulutervehdys koetaan liian muodolliseksi ja epäkohteliaaksikin.

Vierailija
2/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, niitä aika kalliiksi tulee tulostella koko suvulle valokuvat printterillä. Siksitoisekseen en mä halua avautua sukulaisilleni elämästäni lainkaan. Kolmanneksi, jos mä haluan lukea pitkät luritukset enemmän tai vähemmän peiteltyä itsekehua ja itsekorostusta, voin mennä facebookiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutaman kerran laittanut tämän tyylisen kirjeen. En tiedä millainen on ostaanotto ollut.

Vierailija
4/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin, niitä aika kalliiksi tulee tulostella koko suvulle valokuvat printterillä. Siksitoisekseen en mä halua avautua sukulaisilleni elämästäni lainkaan. Kolmanneksi, jos mä haluan lukea pitkät luritukset enemmän tai vähemmän peiteltyä itsekehua ja itsekorostusta, voin mennä facebookiin.

Mä lähetän joulukirjeen kuvineen meilillä. Teen ehkä power pointilla ja muutan pdf:ksi niin ei ole edes iso tiedosto.

Vierailija
5/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävältä, jos olisin sukulaisesi niin ilhatuisin ehkä.

Nämä joulukirjeet ovat poikkeuksetta vähän sellaisia mainoksi: katso mitä meidän perheemme on tehnyt ja missä matkustanut. Vautsi vau meidän hienoa perhettämme.

Sitä paitsi näitä kirjeitä on hankala laittaa esiin - kortit saa hyvin.

Vierailija
6/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisten lasten kuulumisten kertominen on hauskaa. Ja saa sitä vanhempienkin kuulumisia kertoa.

Kunhan kirje ei ole kirjoitettu pelkästään kehuskelumielessä. Yksi sukulainen, joka ei ole meihin muuten juuri missään yhteydessä, laittoi joulukirjeen 8 vuotta sitten. Olivat juuri rakentaneet uuden talon, mies saanut uuden työpaikan, heillä oli uusi auto, jne. Kaikki oli tuollaista omaisuuden kehumista, ei ollut tuota uuttaa työpaikkaa lukuunottamatta mitään "oikeita" kuulumisia.

Sen jälkeen ei tullut joulukirjeitä, kun heillä ei ollut mitään kehuskeltavaa, oli vaan kovasti lainaa maksettavana.

No, nyt tänä vuonna olivat saaneet perinnön, lainat maksettu ja uutta otettu ja ostettu kesämökki. Taas tupsahti viime viikolla joulukirje postista. Oli pelkkää kesämökin kehumista.

En ole kade, meilläkin on mökki ja uudehko ok-talo ja kaksi hyvää autoa. Mutta huvittaa kyllä tuollaiset joulukirjeet, joissa ei juurikaan ole esim. lasten kuulumisia vaan esitellään äidin sisustushankintoja - ja vielä ihmiseltä, joka ei muuten halua olla meihin niin missään yhteydessä.

Vierailija
7/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräältä tuttavaperheeltä tulee sellainen joka vuosi ja sille lähinnä naureskellaan. Se on niin teennäinen ja juurikin tyyliin kuinka heidän lapsensa ovat taas olleet niin loistavia, koulussa menee niin hienosti, on hienoja harrastuksia ja vanhemmilla riittää luottamustehtäviä. Ollaan matkusteltu ympäri maailmaa...

Ja niin, todellisuus ei ihan ole tuota. On ollut burnouttia, masennusta, aviokriisiä, lapsilla ongelmia.

Minusta sellainen joulukirje olisi ihan kiva, jossa kerrotaan jotain oikeita kuulumisia, eli jos työpaikka vaihtuu, rakennetaan uutta kotia, otetaan koiranpentu yms. Voisi olla myös kuva lapsista, heidän piirustuksiaan tms. Sellainen oikeasti lämmin juttu.

Vierailija
8/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kertonut siinä humoristiseen sävyyn jotain pikkujuttuja elämästämme. Ei kehuskellen.

Viimeisin oli sellainen, jossa oli lasten kuvat, ja sitten pyysiin heitä sanomaan jouluterveisensä ja kirjoitin ne ihan aidossa muodossa tyyliin: "mitä mun pitää sanoa? Öh, hyvää pääsiäistä? EIkö? No joulua sitten!" Se oli kyllä tosi tykätty versio, oli kuulemma naurattanut ihmisiä paljonkin. Ideaa saa vapaasti kopioida ;-)

Vierailija
9/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee kerrottua kuulumisia jne.

Mutta usein siihen tulee helposti tuo ysin kuvaama sävy - enemmänkin halutaan näyttää, että hyvin menee, on kalliita harrastuksia, matkustellaan jne. eikä kerrota niitä todellisia kuulumisia.

Vierailija
10/10 |
17.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni luen ihan kenen tahansa kuulumisia.