Mahdollisen vuokralaisen IRTISANOMINEN? Miten?
Sain perintönä isotätini mökin keskellä korpea. Jäämistössä ei ole vuokrasopimuksia, mutta olemme kuulleet, että tätä kesämökkiä vuokraa eräs nainen. Tiedän tästä naisesta ainoastaan oletetun nimen ja kaupungin sekä meiliosoitteen. Kaupunki on iso ja nimi tyyliä Maija Virtanen.
Ei ole vastannut tuohon meiliin jossa pyydän yhteystietojaan omistajanvaihdostiedoksiannon tekemiseen ja mahdollisen vuokrasopimuksen purkamiseen.
MITEN toimin? Voinko ottaa kiinteistön haltuun, kun en ole varma onko se vuokralla?
Vai annetaanko joku julkinen kuulutus?
Ei ole sotua tai vuokrasopimusta jotta saisin tämän ns vuokralaisen jostain a) kiinni b) mahdollisen omistajanvaihdoksen/ irtisanomisen tiedoksiannettua virallisesti.
Neuvot tarpeen! Kiitos! :)
Kommentit (21)
Etkä saa
hyvä idea! Mutta onko laillinen? Toisaalta, jos olen yli puoli vuotta yrittänyt tavoittaa, ja mitään tietoja ei ole ja minulla on omistajuus - lainhuuto niin enköhän saa kiinteistöni ottaa haltuun. Ap ihmettelee..
kai saat. Kiinteistöhän on SINUN. Lukot vaihtoon ja äkkiä.
Suomessa vuokralaisella on paljon oikeuksia. Lukkoja et todellakaan saa mennä vaihtamaan. Jotta edes voisit saada siihen luvat niin se pitää mennä oikeuden kautta
Oikeus päättää sitten että onko vai ei. Jos ei ole vuokrasopimusta niin sitten oikeus punnitsee että puhuuko "vuokralainen" totta. Mutta oikes sen päättää
oletettu vuokralainen ei maksa vuokraa eikä ole vuokrasopimusta. Siten ei ole olemassa mitään todistusta siitä, että olisi vuokrasuhdetta. Vuokralainen voi viedä asian oikeuteen, mutta ennen sitä kiinteistön omistaja voi vaihdattaa lukot ja estää kiinteistön käytön, kunnes asia on selvä. Kyseessä ei ole kenenkään vakituinen asunto.
paikalle ja vaihdata lukot.
Sen jälkeen lappu oveen jossa yhteystietosi.
hyvä idea! Mutta onko laillinen?
Toisaalta, jos olen yli puoli vuotta yrittänyt tavoittaa, ja mitään tietoja ei ole ja minulla on omistajuus - lainhuuto niin enköhän saa kiinteistöni ottaa haltuun.
Ap ihmettelee..
Toisaalta, jos olen yli puoli vuotta yrittänyt tavoittaa, ja mitään tietoja ei ole ja minulla on omistajuus - lainhuuto niin enköhän saa kiinteistöni ottaa haltuun.
Ap ihmettelee..
hyvä idea! Mutta onko laillinen? Toisaalta, jos olen yli puoli vuotta yrittänyt tavoittaa, ja mitään tietoja ei ole ja minulla on omistajuus - lainhuuto niin enköhän saa kiinteistöni ottaa haltuun. Ap ihmettelee..
jos sinulla ei ole vuokrasopimusta, on sinulla oikeus olettaa, että siellä ei ole ketään. Lukot vaihtoon ja mökki omaan käyttöön. Naisen pitää todistaa, että hänellä on sopimus.
Joka oli oikeudessa saamassa lähetysmiskieltoa.On muuten mies henkilö,ikää 55vuotta.Asuu sukulaisen kämpässä ja poikansa mukama on siellä myös kirjoilla.
Ei kyllä tää on tiettävästi nainen... Eikä lähestymiskieltoja kun ei oo kuin nimi tiedos :D Ap
Ilmeisesti joku suullinen sopimus on!
Mutta outo maku on henkilöstä, kun ei vastaa tuohon meiliini mitään!
Ap
Menet ja vaihdatat lukot. Täysin laillista. Jos siellä on jonkun kamaa, heität roskiin.
Ilmeisesti joku suullinen sopimus on!
Mutta outo maku on henkilöstä, kun ei vastaa tuohon meiliini mitään!
Ap
mitään todistusta sopimuksesta ei ole.
Ap ihmettelee..
kai saat.
Kiinteistöhän on SINUN.
Lukot vaihtoon ja äkkiä.
Ap ihmettelee..
On sinun ongelmasi jos sinulla ei ole vuokrasopimusta.
Vuokralaisen ei tarvitse tehdä mitään. Sinun tehtävänäsi on ottaa yhteyttä häneen. Jos hän on tehnyt vuokrasopimuksen niin et saa häntä ulos
[i
Vuokralaisen ei tarvitse tehdä mitään. Sinun tehtävänäsi on ottaa yhteyttä häneen. Jos hän on tehnyt vuokrasopimuksen niin et saa häntä ulos
Ai rikosilmoitus ja etsintäkuulutus päälle, kun ei ole tietoja ja ei vastaa tähän ainoaan yhteystietoon??
Ap
Ap ihmettelee..
kai saat.
Kiinteistöhän on SINUN.
Lukot vaihtoon ja äkkiä.
Suomessa vuokralaisella on paljon oikeuksia. Lukkoja et todellakaan saa mennä vaihtamaan. Jotta edes voisit saada siihen luvat niin se pitää mennä oikeuden kautta
[i
Vuokralaisen ei tarvitse tehdä mitään. Sinun tehtävänäsi on ottaa yhteyttä häneen. Jos hän on tehnyt vuokrasopimuksen niin et saa häntä ulosAi rikosilmoitus ja etsintäkuulutus päälle, kun ei ole tietoja ja ei vastaa tähän ainoaan yhteystietoon??
Ap
Rikosilmoitusta jos ei ole rikosta tapahtunut.
Sinun pitää vaan ottaa selvää kuka siellä asuu. Vuokralainen ei ole syyllinen siihen että sinulla ei ole papereita.
Etkä saa
Ap ihmettelee..
kai saat.
Kiinteistöhän on SINUN.
Lukot vaihtoon ja äkkiä.
Menet ja vaihdatat lukot. Täysin laillista. Jos siellä on jonkun kamaa, heität roskiin.
Vaikka ei olisikaan todistusta niin se menee kuitenkin oikeuden kautta. Jos roskiin heitätä tavarat niin tulee todella kalliiksi sinulle
Etkä saa
Ap ihmettelee..
kai saat.
Kiinteistöhän on SINUN.
Lukot vaihtoon ja äkkiä.
Oikeus päättää sitten että onko vai ei. Jos ei ole vuokrasopimusta niin sitten oikeus punnitsee että puhuuko "vuokralainen" totta. Mutta oikes sen päättää
"Vuokralainen" ei ilmeisestikään maksa vuokraa asumisestaan, joten kyseessä ei ole lain tarkoittama vuokrasopimus.
Lukot vaihtoon ja jos nainen tulee huutelemaan vuokraoikeudestaan, tiedustele mille tilille hän on vuokran maksanut.