Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisiä vastauksia, voinko tehdä omatekoisia joululahjoja?

Vierailija
16.12.2012 |

Rahat tosi vähissä yllättävien menojen sattuessa, joten ajattelin tuttavaperheisiin leipoa maustekakut ja pipareita. Kummitytöille neuloin säärystimet ja lapaset (jo aiemmin). Sitten ajattelin laittaa esim leffaliput pakettiin lisäksi. 9 ja 11 vuotiaita.

Ja kyllä, osaan leipoa ja neuloa, jälki on siistiä ja maku hyvää :)

Mutta, silti mietin, että nykyisessä tavarapaljoudessa ja materialistisessa maailmassa, ovatko ihan out-lahjoja?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman perheen ja kummilapset. Tuohan on aivan ekstraa.

Vierailija
2/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen itse, sukkia, myssyjä ja lapasia. Joten minun mielestä ovat kivoja lahjoja, onhan erikoisempia ja parempia kuin ostetut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyisessä tavarapaljoudessa nämä ovat juuri niitä in-lahjoja!

Itseäni harmittaa, että aika karkasi tänä jouluna käsistäni ja en ehdi ompelemaan itse kuin muutaman lahjan.

Vierailija
4/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaudun siis laittamaan noi pakettiin! ap

Vierailija
5/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sellasta edes syö? Mutta joku kiva suklaakakku, nami, mielellään

Vierailija
6/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa omatekemät lahjat mollattiin krääsäksi..

Vierailija
7/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no maustekakku on ihan out!Kuka sellasta edes syö? Mutta joku kiva suklaakakku, nami, mielellään

No minä ainakin söisin mieluummin maustekakkua. Suklaakakut on lapselliseen makuun ja maustekakut maistuu aikuisille.

Vierailija
8/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten kuuluu sanoa, että ne ovat ok mutta oikeasti ne ovat riesa: niitä ei kehtaa heittää roskiin, kun on itse tehtyjä mutta niille harvemmin on todellista käyttöä. Ylipäänsä ostetutkin tavaralahjatkin ovat riski, koska ihmisten maut ovat niin erilaisia, että se, mistä itse tykkää, on nou-nou saajalle.

Vierailija
9/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin leipomukset on musta tosi hyviä lahjoja! Lapsille ehkä käsityöt voi olla vähän riskaapelit - eivät välttämättä osaa arvostaa/ymmärrä niihin nähtyä vaivaa. Käsitöidenkin on hyvä olla saajansa näköisiä - ihan niinkuin lahjaksi annettavien vaatteiden ylipäätään (vaikeita löytää mieluisia).

Sit jos menee sellasen krääsä-askartelun puolelle niin voi olla, että parempi viedä vaikka kukka tai viinipullo. Mut syömisten luulis kelpaavan kaikille (ehkä allergikot poikkeus).

Vierailija
10/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään nolompaa, kuin surkeasti tehdyt kotikutoiset rävellykset. Hyvit tehdyt on aina kivoja.

Vierailija
11/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maustekakun mielelläni samoin kuin joululimpunkin. Lapaset myös olis tosi tervetulleet.

Ja olette kai huomanneet, että nuoriso pitää lapasia enemmän kuin me koskaan lapsuusiän jälkeen :) Eli nimenomaan teinit niistä tykkäisivät, säärystimistä vielä enemmän.

Olen itse käsityöihmisiä ja minulta on tilattu mm. oikein kunnon pitkät säärystimet (jotka eivät ehdo jouluksi).

Vierailija
12/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ainakin toivoisin mieluummin tuollaisia lahjoja kuin jotain krääsää.

Vierailija
13/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki syötävät omatekoiset lahjat olis mieleisiä ja villasukat...kyllä.

Vierailija
14/35 |
16.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin 5 jouluna joululahjaksi joululimpun. Ja en tykkää siitä yhtään. Viimeksi viime kesänä oltiin kylässä ja oli tehnyt saaristolaisleipää ja sanoin ei kiitos, kun en tykkää mausteisista leivistä, tykkään rehellisestä ruisleivästä tai vaaleasta leivästä. Ja mitä taas tuli eilen, kun tulivat kylään ? Se joululimppu.

Yhtenä vuotena paistoin köyhiä ritareita, mutta ei uponnut sekään, mutta sen jälkeen olen aina viipaloinut leivän, kuivattanut ja tehnyt korppujauhoa. Kun laitan paljon normikorppujauhoa ja yhden limpun verran, en minä ainakaan makua ole kertaakaan erottanut sieltä läpi, missä sitä olen ikinä käyttänytkään.

Oma tekemät lahjat ovat ihan ok, jos ne on tehty lahjan saajalle. Mutta jos saan jonkun mummo-myssyn, en todellakaan ala sitä käyttämään sen takia että se oli lahja.

Jos on oikean värinen, tai sinnepäin ja oikean tyylinen, on lahja taatusti mieluisa.

Jos saisin maustekakun, en todellakaan tietäisi mitä siitä tekisin. Ei uppois.

Vierailija
15/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

äläkä usko niitä jotka väittää muuta, heillä on joku oma lehmä ojassa asian suhteen!

Vierailija
16/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no maustekakku on ihan out!Kuka sellasta edes syö? Mutta joku kiva suklaakakku, nami, mielellään

No minä ainakin söisin mieluummin maustekakkua. Suklaakakut on lapselliseen makuun ja maustekakut maistuu aikuisille.

Minä ainakin ehdottomasti pidän enemmän suklaakakusta kuin jostain maustekakusta. Aikuinen olen.

Vierailija
17/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikilla on kuulemma vähintään 50 villasukkaparia käyttämättöminä kaapissa, kun Suomi on täynnä kutovia idiootteja, jotka eivät usko kieltojakaan :D

Vierailija
18/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita ei käytetä ja tiedän, että tänäkin jouluna tulee ainakin viidet sukat. Mutta ei vain voi sanoa, että ei niitä meillä tarvita kun niitä edellisiäkin on jäljellä vielä vaikka kuinka monet.

Lisäksi on monenlaista myssyä, jotka on kuulemma muodikkaita, mutta joita ei taatusti kukaan pane päähänsä. Sellaisia hassuja sarvia ja muita törysykkeitä niissä pipoissa. Ei kiitos.

Tytöllä on käytössä yhdet lapaset, mutta ei hänkään tee seitsemillä lapasilla mitään.

Ja kyllä, meillä on kaksi sukulaisnaista, joiden intohimo on kutoa. Ja vaikka yrittää nätisti sanoa, ettei tarvitse, loukkaannutaan ja sitten muistetaan joka mutkassa mainita, ettei käsintehtyjä arvosteta. Joten minä olen viime vuosina kiltisti kiittänyt ja kantanut vaatekomeroon joulun jälkeen.

Mutta maustekakut ja piparit ottaisin vastaan.

Minusta on kyllä hassua, ettei lahjansaaja saa rehellisesti sanoa, ettei tarvitse jotain. Minulle tulee aina paha mieli kun katson niitä sukkia ja mietin sitä työtä, mitä niihin on käytetty. Mutta kun en ruukaa villasukkia pitää niin en ala ostamaan liian isoja kenkiä ja pitämään sen takia, ettei sukulaisnaisilla tule paha mieli.

Ja kaikilla on kuulemma vähintään 50 villasukkaparia käyttämättöminä kaapissa, kun Suomi on täynnä kutovia idiootteja, jotka eivät usko kieltojakaan :D

Vierailija
19/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvan lahjan saa myös kehystämällä painokuvan

Vierailija
20/35 |
19.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee aina paha mieli kun katson niitä sukkia ja mietin sitä työtä, mitä niihin on käytetty. Mutta kun en ruukaa villasukkia pitää niin en ala ostamaan liian isoja kenkiä ja pitämään sen takia, ettei sukulaisnaisilla tule paha mieli.

ei niitä ole pakko kaapissa säilöä! Voi jumalan pyssyt ja puukuulat teidän kanssanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi