G: Kumpi jää perheessänne kotiin jos lapsi sairastaa?
1) äiti useimmiten
2) isä useimmiten
3) vuorotellen 50%/50%
Kommentit (11)
vaikka minä olen perheen isotuloisempi. Mies ei vaan suostu jäämään, hänestä on naisen homma olla kipeän lapsen kanssa kotona.
Jos mä esim. koulutan, mies jää. Jos taas miehellä on palaveri ylijohtajan kanssa, jota on järkätty kausn, minä jään. Ohan kiinni tästä "kaavasta" ja aina on saatu sovittua asia.
2) Isä useimmiten.
Vaikka oikeasti menee niin, että mies on pois n. 50-70% kerroista, minä n. 10% ja loput hoidetaan niin, että minä teen työpäivän aikaisin, tulen kotiin jatkamaan vähän etänä ja mies on illan töissä, eli noin kolmanneksessa tapauksia kukaan ei jää kotiin.
Olen opettaja. Käyn pitämässä tunnit. Vapautan miehen töihinsä. Teen valmistelu- ja korjaustyöt kotona. Eli en jätä mitään tekemättä enkä ole pois työstä koskaan, vaikka lapset (onneksi aika vähän) sairastavat.
Miehen työpaikalla miehen kotiin jäänti sairaan lapsen takia on tehty käytännössä mahdottomaksi. On ihan suoraankin sanottu, että eikös se ole äidin velvollisuus...
ellei kyseessä ole jotain vakavaa.
Perus nuhakuume-vatsatauti-korvatulehdus-angiinat hoitaa nanny kuten muulloinkin.
Se pystyy helpommin järjestämään töitään viime tipassa ja työskentelemään osin myös kotoa.
ekalla kerralla oli mukana synnytyksessä, toisella ja kolmannella kerralla oli kotona lasten kanssa, kun olin synnyttämässä.
siitä mikä tilanne kummallakin töissä. ennen kun mies oli hällä väliä töissä niin yleensä mies jäi. nyt ollaan samalla alalla joten tulee menemään puoleksi, tai riippuu kumman poisjäännistä enemmän hankaluuksia työpaikoilla.
paitsi nyt kun mies on koeajalla niin tietty minä jään jottei vaikuta työpaikan saantiin vaan.
Aina.