Lue keskustelun säännöt.
Äiti, oletko usein pois töistä lasten sairastelun takia?
16.12.2012 |
Miten työnantaja asiaan suhtautuu? Miksei isä voi olla töistä pois?
Kommentit (23)
usein myös teemme niin että toinen on osan päivää ja toinen osan päivää.
Työnantaja ei ota asiaan kantaa, koska minulla ei kuitenkaan ole ketään tuuraajaa joka tekisi työni poissaollessani. Jos ne jääävät tekemättä päivällä, joudun tekemään ne illalla ja/tai viikonloppuna.
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Me vuorotellaan kalenterin mukaan, mutta kun katson 5v ajan mitä me ollaan työelämässä oltu vanhempina niin kyllä mä olen enemmän poissa. Johtuu työstä -miehellä paljon asiakaskäyntejä ja mahdollisuus isoihin provisioihin (2000-3000eur per kvartaali). Mä taas staattisemmasa toimistoduunissa, jossa tosiaan ei seinät kaadu vaikka tekisinkin asiat seuraavana päivänä. Toki pidän työstäni kovasti ja mulla on todella huippuduuni, mutta se ei ole samalla tavalla hektistä kuin tuo it-ala.
Toinen lapsi sairastaa meillä todella vähän -ehkä 1-2pv vuodessa. Sen sijaan nuorempi on ollut todella paljon sairaana. Oli korvakierre (loppui kun putket saatiin) ja viime keväänä todella paljon kuumeilua -40 astetta kuumetta ja kuivaa yskää-
Jokaisesta poissaolosta on pitänyt toimittaa todistus ja se on kyllä rasittavaa. On jotenkin älytöntä raahata kuumeista lasta lääkärille työnantajan epäluottamuksen takia. Tämä on siis käytäntö, ei koskenut mitenkään minua erityisesti.
Nyt olen vaihtanut duunia ja onneksi ei tarvitse enää lappuja toimittaa ellei esimies sitä erikseen pyydä. Nyt tänä syksynä on lapsi myös sairastellut poikkeuksellisen vähän. Viime keväänä olin 1-2kertaa kuukaudessa sen 1-2pv poissa.
Eipä siinä työnantaja mitään voi sanoa. Pikkulapsiaika on tämmöistä. Eikä se kovin montaa vuotta kestä.