Näytätkö rikkaammalta kuin mitä olet?
Kommentit (32)
Asun 36 neliön yksiössä, auto on 14 vuotta vanha, en koskaan matkusta minnekään, vaatteeni ovat viime vuosikymmeneltä. Kukaan ei voisi edes aavistaa, että tienaan pelkkiä pääomatuloja liki 100 000 euroa vuodessa ja omaisuutta minulla on noin 3 miljoonan euron arvosta.
et nauti elämästäsi?
Minulla ovat raha-asiat hyvin pitkälle samat kuin sinulla ja matkusteltua tulee monta kertaa vuodessa.
Talo on 400 neliötä ja 2 kallista autoa pihassa.
En meikkaa, en värjää hiuksia (ovat kauniinväriset luonnostaan), työ ei vaadi jakkupukuja tms., joten pukeutuminen on parhaimmillaankin farkut ja kiva trikoopaita -linjaa, enkä ole edes timmissä kunnossa. Lapsella tosin on välillä kalliitakin vaatteita ja asusteita, laadukkaat yhdistelmärattaat jne. Mutta ehkä ihmiset ajattelevat, että tyypilliseen mamma-tyyliin kaikki liikenevä raha laitetaan lapsen vaatteisiin, että voisi esittää olevansa rikas tai hyvä vanhempi (!).
Tutut tosin varmaan aavistavat jotain, kun olen hoitovapaalla ja aion ollakin niin kauan kuin vain saan, työskentelen matalapalkka-alalla, mutta ostin vastikään suhteellisen hintavan asunnon ja lainaan usein kavereille rahaa, viimeksi lääkärikäyntiin ja sitä edellisellä kerralla takuuvuokraan (eri kaverit). Matkustan myös suhteellisen usein ulkomailla enkä koskaan kierrä kirppiksiä.
"Kaikki" luulevat, että olen sinkkuopiskelija ja ajan isän / äidin autolla, asun vuokralla jne. Johtunee siitä, että näytän kakaralta eli n. 10v nuoremmalta, olen opiskelija ja pukeudun sporttisen nuorekkaasti. Kysymykset kuuluvat, "paljonko sulla on vuokra, vieläkö asut kotona, onko sulla jo poikaystävä jne."
Emme todellakaan ole varakkaita, mutta emme persaukisiakaan. Asumme lapsinemme omassa jo lähes maksetussa asunnossa, molemmilla velattomat perusautot.
Lomaillessa yövyn vähän tasokkaamissa hotelleissa ja joskus ei olla meinattu päästää sisälle hotelliin, vaikka mulla on huone ko.hotellissa.
Rahaa olisi, mutta olen aika pihi. Lapset ei kulje merkkikuteissa. Ostan kaikkea vain tarpeeseen
Näytän aina jotenkin epämääräisen homssuiselta, en osaa esim. laittaa tukkaani niin että se olisi koko päivän kuosissa.
Lisäksi vaatemakuni on sen verran epäsovinnainen että luultavasti kaikki ihmiset eivät tajua että pidän vaatteistani enkä vain joudu käyttämään niitä rahan puutteessa.
Köyhemmältä varmaan näytän.
seisoin kadulla ja eräs mies halusi väkisin antaa minulle rahaa.
Asun 36 neliön yksiössä, auto on 14 vuotta vanha, en koskaan matkusta minnekään, vaatteeni ovat viime vuosikymmeneltä. Kukaan ei voisi edes aavistaa, että tienaan pelkkiä pääomatuloja liki 100 000 euroa vuodessa ja omaisuutta minulla on noin 3 miljoonan euron arvosta.
Vaatteet tyylikkäät, hiukset aina laitettu ja aina ulkona liikkuessa meikit naamassa (en tiedä sit vaikuttaako se asiaan?) ja ajan ihan kivalla autolla.
Ostan kans alesta paljon sisustustavaroita jotka ovat kuitenkin tosi in tällä hetkellä.
Mutta jos ihmiset näkis missä asun tajuaisivat mikä tilanne oikeasti on.. Huoh :/
Näytän aina jotenkin epämääräisen homssuiselta, en osaa esim. laittaa tukkaani niin että se olisi koko päivän kuosissa.
Lisäksi vaatemakuni on sen verran epäsovinnainen että luultavasti kaikki ihmiset eivät tajua että pidän vaatteistani enkä vain joudu käyttämään niitä rahan puutteessa.
eli olen wt-feikki