Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerronko lähiäidille, että etäisällä on alkoholiongelma?

Vierailija
15.12.2012 |

Äiti ei tiedä asiasta, mutta mies juo tapaamisviikonloppuna joskus aika rankastikin, kun lapset ovat nukkumassa. Lisäksi juo muulloin melko säännöllisesti, vaikka käykin töissä. Pelkää, että lasten äiti saa tietää asiasta, koska tapaamisia on muutenkin vähän. Ristiriitainen tilanne, mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai miten tiedät juomisesta? Minusta sinun pitäisi kertoa. Ei ole lapsen edun mukaista nähdä runsasta alkoholinkäyttöä tai krapulaista isää aamuisin. Mitä jos tapahtuu jotakin yöllä esim. sairastuminen tai onnettomuus, eikä isä ole hoitokuntoinen? Kyllä ehdottomasti kertoisin. Lapsi ansaitsee selvän isä isä-viikonloppuina ja isällä ei ole oikeutta lapseensa ennen kuin menee hoitoon.

Vierailija
2/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu miehen kanssa, mutta tiedän juomisesta. Minulle mies puhuu siitä ihan avoimesti, mutta entinen vaimo ei tiedä mitään. Juominen alkoi vasta heidän eron jälkeen. Olen sanonut, että hänen ei pitäisi juoda juuri tuon takia, että jotain voi aina tapahtua. Jossain vaiheessa lapset varmaan myös itse tajuavat asian, mutta en tiedä uskaltavatko kertoa äidilleen. Isä on heille kuitenkin niin rakas.

ap

Vai miten tiedät juomisesta? Minusta sinun pitäisi kertoa. Ei ole lapsen edun mukaista nähdä runsasta alkoholinkäyttöä tai krapulaista isää aamuisin. Mitä jos tapahtuu jotakin yöllä esim. sairastuminen tai onnettomuus, eikä isä ole hoitokuntoinen? Kyllä ehdottomasti kertoisin. Lapsi ansaitsee selvän isä isä-viikonloppuina ja isällä ei ole oikeutta lapseensa ennen kuin menee hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun kaverilla oli hieman vastaava tilanne- tosin hän oli lasten äiti. asia paljastui kun sossusta soittivat yöllä, että pääsetkö hakemaan lapsia. isä kännissä kuin käki. pikkuhiljaa oli juominen lisääntynyt ja lopulta aikamoinen katastrofi tuloksena. onneksi ei käynyt pahemmin eim känniajelujen seurauksena (lapset kyydissä).

lapset ovat pitken aikojen jälkeen paniikissa kokemuksistaan etäisällä. =(

vaikka juominen olis olevinaan hallussa ja vasta lasten nukahdettua, niin kyllä se ongelma vaan kasvaa pikkuhiljaa...

Vierailija
4/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän pahoittaa tuosta kovasti mielensä. Lapsille tietysti olisi parasta, ettei isä joisi lasten siellä ollessa.

Vierailija
5/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kerro, niin jossain vaiheessa lasten äiti vielä kysyy, miksi en ole kertonut asiasta. Voin joutua ikävään valoon. Mutta jos kerron, niin mies saattaa loukkaantua. Olen aika ihmeissäni.

ap

Jos hän pahoittaa tuosta kovasti mielensä. Lapsille tietysti olisi parasta, ettei isä joisi lasten siellä ollessa.

Vierailija
6/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmivaa ajatellakin, että oman lapseni isä olisi isäviikonloppuina päissään, ja pieni lapseni olisi humalaisen vastuulla!

-eräs lähiäiti-

Vierailija
7/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en kerro, niin jossain vaiheessa lasten äiti vielä kysyy, miksi en ole kertonut asiasta. Voin joutua ikävään valoon. Mutta jos kerron, niin mies saattaa loukkaantua. Olen aika ihmeissäni.

ap

...alkoholistia mieheksesi halua? Joten mitä väliä jos pistää välit poikki...siinähän näet mikä miehen tärkeysjärjestys on.

Kerro ihmeessä, lapset ansaitsevat turvallisen etäkodin.

Vierailija
8/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmivaa ajatellakin, että oman lapseni isä olisi isäviikonloppuina päissään, ja pieni lapseni olisi humalaisen vastuulla!

-eräs lähiäiti-

Vierailija
9/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kerro äidille. Lapset eivät ole turvassa isän luona, jos hän on päissään. Ei ole merkitystä, ovatko lapset jo nukkumassa, joku heistä saattaa herätä esim. vessaan ja kokea tilanteen todella turvattomana. Itseäni pelottaa lasten puolesta, jos jotain käy. Jos isäkin rakastaa lapsiaan, hän ymmärtää, että lasten parasta tässä ajatellaan.

Voithan sopia lähiäidin kanssa, ettei hän kerro isälle, mistä on tietonsa saanut. Jos lapsille käy jotain isän seurasa, tulet lopun elämääsi kantamaan syyllisyyttä siitä ettet "pelastanut" heitä ajoissa. Kuuntele sydäntäsi. Tsemppiä ja haleja!

Vierailija
10/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ei kyllä oikein mistään voi tietää, jollen juuri minä kerro elikkä mies arvaa varmaan, kuka on kertonut. Olen periaatteessa luvannutkin, etten kerro näistä ongelmista kellekkään ja sen takia hän on uskaltanut olla niin avoin. Mutta joka kerta kun mies puhuu mun kanssa puhelimessa kännissä ja väittää, ettei lapset kuule mitään, koska nukkuvat, mietin että ehkä sittenkin joku on hereillä ja vain teeskentelee nukkuvaa.

ap

ja kerro äidille. Lapset eivät ole turvassa isän luona, jos hän on päissään. Ei ole merkitystä, ovatko lapset jo nukkumassa, joku heistä saattaa herätä esim. vessaan ja kokea tilanteen todella turvattomana. Itseäni pelottaa lasten puolesta, jos jotain käy. Jos isäkin rakastaa lapsiaan, hän ymmärtää, että lasten parasta tässä ajatellaan.

Voithan sopia lähiäidin kanssa, ettei hän kerro isälle, mistä on tietonsa saanut. Jos lapsille käy jotain isän seurasa, tulet lopun elämääsi kantamaan syyllisyyttä siitä ettet "pelastanut" heitä ajoissa. Kuuntele sydäntäsi. Tsemppiä ja haleja!

Vierailija
11/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan karmivaa ajatellakin, että oman lapseni isä olisi isäviikonloppuina päissään, ja pieni lapseni olisi humalaisen vastuulla! -eräs lähiäiti-

Tavalla ei ole väliä, kunhan saisin tiedon. Tosin, jos tilanne olisi se, että etä saattaisi kieltää kaiken ja syyttää minua vain panettelusta, toivoisin, että tämä joka asiasta tietää, ottaisi suoraan yhteyttä sosiaalitoimeen. Sen voi tedä nimettömänäkin.

Vierailija
12/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimi kuullostaa pelottavalta.

ap

Aivan karmivaa ajatellakin, että oman lapseni isä olisi isäviikonloppuina päissään, ja pieni lapseni olisi humalaisen vastuulla! -eräs lähiäiti-

Tavalla ei ole väliä, kunhan saisin tiedon. Tosin, jos tilanne olisi se, että etä saattaisi kieltää kaiken ja syyttää minua vain panettelusta, toivoisin, että tämä joka asiasta tietää, ottaisi suoraan yhteyttä sosiaalitoimeen. Sen voi tedä nimettömänäkin.

Vierailija
13/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei ole hyvä isä. Ei ennen kuin on lopettanut juomisen.

Lasten turvallisuus etusijalle!

Vierailija
14/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitä rankempiakin aikoja koettu lapsena. Isäni ryyppäsi meidän läsnäollessa perseet joku viikonloppu. Äitiä ei pahemmin kiinnostanut, pitihän hänen lomaa meistä joskus saada. Nuo ryyppyviikonloput muistan loppuelämäni.

Vierailija
15/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minkä ikäiset lapset? Itse olen lähiäiti ja epäilen lasten puheiden perusteella isän juovan liikaa joskus kun lapset ovat siellä.

Vierailija
16/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä voi syventää vielä entisestään miehen ongelmaa.

Kertominen ei siis välttämättä ratkaise tilannetta vaan mutkistaa sitä eikä saa miestä kuitenkaan lopettamaan. Tietysti jotain on tehtävä, mutta mitä, se on toinen asia..

Jos ap haluaa säilyttää välit mieheen, hänen pitäisi käsitellä alkoholiongelma hänen ja miehen välisenä ongelmana (vaikka nuo lapset huolettaakin). Koska miten ap voi suunnitella tulevaisuutta miehen kanssa, joka haluaa olla humalassa pari päivää viikonloppuisin? Varsinkin jos ap haluaa perheen tämän etäisän kanssa.

Vierailija
17/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai ilmotat tosta, aivan sama minne!!

ei voi olla kukaan noin vellihousu et pelkää "mitä se sit musta aattelee.." hitto jos lasten turvallisuus on vaakalaudalla!

Kerrohan ap vielä minkä ikäsiä ne lapset on, ja missäpäin? mä vaikka ten sen ilmon sun puolestas, jos et itse "uskalla".

Nimim. etä-isä ajanu mun lapsen kännissä hengiltä, ongelmastaan tiesi moni mutta kas, kun ei kukaan "kehdannu" puuttua eikä mulle kertoa. Aikaa on vuosikausia jo, mutta eipä vaan unohdu. Onneks ryyppäs ittensä hengiltä koko paska lopulta, eikä jostain syystä tunnu yhtään pahalta kirjottaa näin!

RIP rakas pikkuiseni

Vierailija
18/18 |
15.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies alkaa sitten ryypätä toden teolla ja äiti antaa kuitenkin lasten olla isällään, niin voi käydä vielä huonommin. Äitihän ei välttämättä usko, että mies juo, koska se alkoi vasta heidän eron seurauksena. Ennen mies oli kuulemma aivan raitis vuosia.

ap

mikä voi syventää vielä entisestään miehen ongelmaa.

Kertominen ei siis välttämättä ratkaise tilannetta vaan mutkistaa sitä eikä saa miestä kuitenkaan lopettamaan. Tietysti jotain on tehtävä, mutta mitä, se on toinen asia..

Jos ap haluaa säilyttää välit mieheen, hänen pitäisi käsitellä alkoholiongelma hänen ja miehen välisenä ongelmana (vaikka nuo lapset huolettaakin). Koska miten ap voi suunnitella tulevaisuutta miehen kanssa, joka haluaa olla humalassa pari päivää viikonloppuisin? Varsinkin jos ap haluaa perheen tämän etäisän kanssa.