Synnytyksen jälkeinen kipu :(
Meillä on synnytyksestä nyt kolme viikkoa ja päivä. Kaikki sujuu muuten vallan mainiosti, itsellä vaan " takalisto" jomottaa yhä aivan hulluna :(
Mulle tehtii pieni eppari ja tikkejä laitettiin siihen ja repeämään yhteensä kuus-kaheksan. Istuminen ja käveleminen luonnistaa jo suht normaalisti, välillä nekin tuntuu hankalilta kun alapäätä jomottaa ihan vietävästi :( Buranan voimilla yhä suurimmaksi osaksi olen, tosin on päiviä jolloin jomotus ei ole ihan sietämätöntä ja koitan pärjätä ilman... Tikkejä näkyy enää muutama ja koko " värkki" näyttää normaalilta, mutta tää jomotus saa mut hulluksi!!
Kauanko teillä muilla on mennyt, että särky ja jomotus on loppunut?? Toivottavasti ei kauaa...!?!
Kommentit (2)
Minulla tuli synnytyksessä repeämiä moneen paikkaan ja istuminen onnistui vasta 3 viikkoa synnytyksen jälkeen, sittenkin tunsin kyllä pientä kipua. Vessassa käynti sattui varmaan pari kuukautta. Ihan huomaamatta kuitenkin kipu pikkuhiljaa väheni ja jossain vaiheessa tajusin, ettei enää satu ollenkaan.
Sinulla on varmaan jälkitarkastus pian jossa selviää miten paranemisesi on edistynyt. Aika auttaa kuitenkin hyvin, tsemppiä vain kovasti ja onnea pikkuisen johdosta:)
Mulla tikattiin emppari ja väliliha ja hellänä oli jotain 3 viikkoa. Sen jälkeen kiristi vielä arpea aikast kauan, muistaakseni 2,5kk.
Noin kuukausi synnytyksen jälkeen kun muuten alkoi tuntumaan jo paremmalta niin alkoi iltaisin jomottamaan aivan vietävästi takalistoa, peräpukamathan siellä pullisteli. Kannattaa sunkin tarkistaa näkyykö sellaisia. Apteekista saa hyvää salvaa ilman reseptiä ja helpotustakin tuli heti kun siinä on jotain puuduttavaa ainetta.
Mutta jos ei ole peräpukamat vaivan syy, niin neuvoisin laittamaan siteen pakastimeen ja illalla jalkoväliin viilentämään sekä välilihan ja emättimen suun tiheä rasvaaminen, esim. ceridalilla tai vauvaöljyllä pitää limakalvot kunnossa ja helpottaa paranemista. Ja ilmakylvyt.
Jaksamisia, aika parantaa :D