Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketiapiini

Vierailija
14.12.2012 |

Henk. koht. kokemukset lääkkeen pidempiaikaisista käytöistä, matalalla ja sen jälkeen vähän vahvemmalla annoksella (2 eri kertaa).

Ketipinor piti minut jatkuvasti horrormaisessa tilassa - ei tullut manioita eikä depressiota, mutta elämänlaatua se ei kohentanu, päinvastoin huononsi, sillä energiaa ei yksinkertaisesti riittänyt edes normaaliin elämään. Ainoa lääkkeen hyvä puoli oli nukahtamisen helppous - kun annoksen otti illalla, niin ei kestäny kuin max. 30 min niin olin taju kankaalla, mikä helpotti paineita oikeisiin aikoihin nukkumaanmenosta.

Vieroitus ketipinorista on ollut elämäni kamalimpia kokemuksia. Olen kuullut ko. vieroitusoireiden olevan pahempia kuin joissakin kovissa huumeissa, enkä epäile kokemani jälkeen yhtään. Huono olo (fyysinen ja psyykkinen) jatkui viikkoja, ja vasta yli kuukauden jälkeen oli sellainen olo, että pystyi sanomaan lääkeaineen poistuneen kehosta.

Tämä siis vain henk. koht. kokemus. Ikinä en tule koskemaan enää ketiapiiniin missään muodossa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut käyttämään bentsoja tai viime vuosina, näitä pahimpia myrkkyjä,mitä apteekista "saa". Eli neuroleptejä,niin vuodesta 1991. Ei tarvinne sanoa, että koko aikana EN ole saanut enimmilläänkään,kuin 2-4 tuntia yö/unta. Pelastus on ollut se, että annokset ovat pysyneet matalina. Nyt on rivatrilia, 3 mg/pv. Ja ketipinoria 50 mg/ilta. Ja myrkkyketipinoria olen käyttänyt vasta kesäkuusta. Nyt aloin lopettamaan sitä, sain pudotettua 75mg-50mg pois, ja vasta 2 pv on mennyt. Vierotusoireet olleet välillä kovia. Tarkoitus on pudottaa ketipinor 0:aan, seur. 2-4vk aikana. Ja jumalauta ikinä en ota ketiapiiniä mihinkään vaivaan enää, vaikka valvoisin lopun ikäni. Rivatrilistä en tule koskaan pääsemään eroon, sillä se on jatkunut vuosia. Mutta se ei aiheuta kovin pahoja oloja,yritän pitää annoksen enimmillään 3mg/vrk. Masennusta ja unettomuutta niillä on yritetty hoitaa,kun masennuslääkkeistä yksikään ei ole aiheuttanut kuin pelkkiä haittavaikutuksia,ja kokeiltu on ainakin 15 vuotta. Olen mieluummin masentunut kun otan neuroleptejä, joissa pahimpana haittana on kuolema. Vaikka on harvinainen,mutta eihän se montaa kertaa tarvitse tullakkaan. Jos oli sekavaa,niin anteeksi.

Vierailija
22/22 |
11.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin että tänään vois otta ketipinorin illalla   , jos sais nukuttua  paremmin.

Ei mitään haittoja ole ollut tuosta 25mg tabusta jonka otan  sillontällön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla