Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tukia voisin saada yksinhuoltajana jos

Vierailija
13.12.2012 |

Olen työssäkäyvä yh. Mitä tukia voisin saada jos lopettaisin työt ja aloittaisin opiskelun ammattikorkeassa??

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan lapsilisän yh-korotuksella.

Vierailija
2/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saan lapsilisän yh-korotuksella.

Jos menet opiskelemaan olet kusessa. Minä opiskelen tutkintoa etänä ja olen päivätöissä, muuten emme pärjäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin. opintotukea? Toimeentulotukea ei varmaan saa edes perheellinen opiskelija?

Vierailija
4/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan kuussa asumistuen, lapsilisän, elarit ja opintotuen+ olen hakenut opintolainan

Vierailija
5/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee töitä esim. pari kertaa viikossa niin vaikuttaako opintotukeen?

Vierailija
6/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja voiko saada ns. tavallista asumistukea jos on lapsia? Eikä asumislisää.

Vierailija
7/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lorviessa saa enemmän kuin jos yrittää opiskella ja saada tulevaisuutta!! Sitten maksetaan toimeentulotukea + harkinnanvaraista ja kustannetaan harrastuksia ym. niille jotka vuodesta toiseen ovat tekemättä mitään. Jos lähdet opiskelemaan niin tuet loppuu/pienenee.

samaa mieltä. Jotain on pahasti perseellään tässä yhteiskunnassa kun loisimalla pärjää parhaiten ja siihen vielä kaikki mahdolliset alennukset (esim.harrastemaksuista kansalaisopistossa) ja säälirahat, ruoka-avut ym päälle.

Vierailija
8/11 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

katso voitko saada koulutusrahaston etuuksia, jos ottaisitkin opintovapaata

Vierailija
9/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole tukiperuste. Jos sinun tulosi ja menosi eivät kohtaa, voit saada sossusta rahaa opintoetujesi ja asumistuen lisäksi.

Vierailija
10/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä jokunen vuosi sitten opiskelin amk:ssa ja olin yksinhuoltaja, sain lapsilisään yh-korotuksen, kelalta minimielatusmaksun, asumistukea ja opintotukea. Lisäksi olisin saanut ottaa opintolainaa 200e/kk.

Nämä etuudet kun laski yhteen huomioiden tuon lainan, toimeentulotuen saamattomuuden raja täyttyi juuri.

(Mutta jos en olisi opiskellut, hengaillut vaan kotona lapsen kanssa, olisin saanut sossusta toimeentulotukea, eikä luonnollisesti olisi ollut "velvoitetta" elää velkarahalla... Eli opiskellessa hävisin 200e/kk)

Vierailija
11/11 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lorviessa saa enemmän kuin jos yrittää opiskella ja saada tulevaisuutta!! Sitten maksetaan toimeentulotukea + harkinnanvaraista ja kustannetaan harrastuksia ym. niille jotka vuodesta toiseen ovat tekemättä mitään. Jos lähdet opiskelemaan niin tuet loppuu/pienenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä