Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adoptiosta tietävät!

Vierailija
13.12.2012 |

Minkälainen on adoptioprosessi kotimaassa? Olemme yksilapsinen, hyvin toimeentuleva, työssäkäyvä ydinperhe. Mies hieman päälle 30v ja minä jonkun verran alle. Onko meillä mitään mahdollisuutta saada adoptiolasta Suomesta? Jostain luin että adooptiolapset annetaan ensisijassa lapsettomille pariskunnille. Pitääkö paikkaansa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vauvan tai taaperon, niin on.

Vierailija
2/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen kansainvälistä adoptiota. Sen kautta mekin saimme ihanan lapsemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotimaisen adoptiolapsen? Jos syynä on ihonväri, onhan adoptio esim. Venäjältä mahdollinen.

Vierailija
4/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä nuo odotusajat ovat? Vai voiko niistä vetää mitään yhteistä linjaa? Ulkomainen adoptio tuntuu jotenkin oudolta ajatukselta. Selailin adoptiojärjestöjen sivuja ja nuo hinnat kuullostivat jotenkin kummallisilta. Tai lähinnä kai se ajatus että ostaisin lapsen itselleni...

Vierailija
5/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon väri ei ole ongelma :)

Vierailija
6/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että noin 6 v on aika normaali aika, joskus vähemmän, joskus enemmän.

Vierailija
7/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

adoption kautta saa lapsen vain lapsettomat henkilöt ellei ensimmäinen adoptoitu lapsi saa sisarusta, joka annetaan adoptioon. Mutta muuten ei kotimaan jonoon oteta.

Kotimaan jonossa odotusaika on tällä hetkellä noin 5-6 vuotta.

Vierailija
8/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan... Olen aina kuvitellut "hankkivani" lapset mieluummin alle 30 vuotiaana! Osaatteko kertoa minkä vuoksi adoptioprosessi keskeytyy jos tulen raskaaksi? Mietityttää vain tämä suora lainaus erään adoptiojärjestön sivuilta: "Raskaus tai sijaiskotilapsen tulo perheeseen keskeyttää automaattisesti adoptioprosessin etenemisen."

Vierailija
9/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käännösmaksuista, lastenkoti,aksuista, ym. Yhtään senttiä siitä ei jää pulskistamaan kenenkään taskuja.

Vierailija
10/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muuten mahtaa tehdä perheestä, jossa on jo lapsia huonomman kodin adoptiolapselle kuin jos verrataan lapsettomaan pariin? Eikö tarkoitus kuitenkin ole löytää lapselle mahdollisimman hyvä koti ja lähtökohdat elämään?

Vierailija
11/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina haaveillut "isosta" perheestä, mutta emme ehkä enää pysty hankkimaan biologisia lapsia. Siinä syy miksi olemme alkaneet miettiä adoptiota vaihtoehtona.

Vierailija
12/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sitten haudattava ja tarvittaessa ehkäistävä, mikäli olette päättäneet aloittaa adioptioprosessin. Adoptioneuvonnassa aiheeseen tullaan palaamaan useamman kerran.

Vierailija
13/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan... Olen aina kuvitellut "hankkivani" lapset mieluummin alle 30 vuotiaana! Osaatteko kertoa minkä vuoksi adoptioprosessi keskeytyy jos tulen raskaaksi? Mietityttää vain tämä suora lainaus erään adoptiojärjestön sivuilta: "Raskaus tai sijaiskotilapsen tulo perheeseen keskeyttää automaattisesti adoptioprosessin etenemisen."

Voi olla adoptiolapselle tiukka paikka kun odottaa pääsevänsä toivottuna ottolapsena perheeseen jossa sitten ihmetelläänkin vain sitä omaa biologista kakkapyllyä.

Vierailija
14/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät adoptioprosessin olevan pitkä ja haluat aloittaa sen jo nyt ikäänkuin hätävaraksi samalla kun yritätte vielä biolapsia. Että on sitten joku backup, jos ei biologisia enää tulekaan. Ja valitettavasti näin ei voi toimia.

Vierailija
15/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos adoptioprosessi ei jostain syystä etenekään niin pitkälle että lapsen saisi? Kuusi vuotta elämästä on mennyt "hukkaan" ja pahimmassa tapauksessa siinä vaiheessa voi olla jo niin vanha ettei biologisia lapsia voi enää yrittääkään hankkia. Hmmm, jokin tässä ei nyt oikein täsmää... Tarkoitushan on kuitenkin tarjota pienelle ihmisille mahdollisimman hyvä ja rakastava koti.

Vierailija
16/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät adoptioprosessin olevan pitkä ja haluat aloittaa sen jo nyt ikäänkuin hätävaraksi samalla kun yritätte vielä biolapsia. Että on sitten joku backup, jos ei biologisia enää tulekaan. Ja valitettavasti näin ei voi toimia.

Ehkä tässä ajatuksessa on jotain siitä mikä on tilanteemme. En vain ymmärrä miksi niin ei voi toimia...

Vierailija
18/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 19:lle linkistä! Tästä ketjusta löytyikin paljon hyviä ajatuksia!

Vierailija
19/22 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta voi tukea menetyskokemuksen kokenutta lasta - muuten sitä pyörii omassa surussa eikä voimavaroja jää adoptiolapsen tukemiseen ja kasvatukseen. Siitä ei tule mitään, että kummallakin on käymättä läpi menetyskokemus, toisen pitää olla se vanhempi, ja se tehtävä on aikuisella, ei lapsella!

Vierailija
20/22 |
14.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen ymmärtänyt, että bioäiti saa esittää toiveita ja niillä voi olla vaikutusta. Eli jos hän toivoo lasta perheeseen, jossa jo lapsia tällainen perhe voidaan etsiä mutta käytännössä varmaan tosi vaikea perheen, jossa on jo lapsia saada kotimaista adoptiolasta.

Aniharva Suomessa valitsee oman lapsen adoptoitavaksi antamista. Luulen itse, että suurin osa näistä, jotka sen valitsevat ovat sellaisia, jotka ovat pyrkineet salaamaan koko raskauden, eivät ole käyneet neuvolassa yms. ja sitten synnytyksen jälkeen ilmoittavat antavansa yllätysvauvan adoptoitavaksi. Olen ollut sairaalassa sosiaalityöntekijänä synnytysosastoilla ja työkokemukseni määrään nähden siellä nähnyt yllättävän monia tällaisia tapauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi