Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miltä näyttää kesken tullut alkio/sikiö??

04.12.2005 |

Kauhukseni huomasin aamulla siteessäni epämääräisen möykyn. Se oli kuin pätkä napanuoraa tai suolta, kiertynyt ikäänkuin hevosenkengäksi. Suurilta osin vaaleaa, päästä verinen.

Kooltaan niin suuri, että luulen sen olevan ihmisen alku josta minulla ei ollut hajuakaan.

Olen käyttänyt ehkäisylaastaria nyt yhden kierron, kuukautiset tulivat ajallaan, jolloin aloitin kahden kuukauden tauon jälkeen taas laastarit. Vuoto oli ehkä normaalia niukempaa, mutta en kokenut sen olevan mitenkään poikkeavaa. Raskausoireita ei ole ollut.

Koko kierron ajan oli tiputtelua enkä siitäkään huolestunut, koska niin oli myös kun aloitin ensimmäisen kerran laastarit.

Torstaina otin laastarin pois ja tyhjennysvuoto alkoi jo perjantaina, jota hieman ihmettelin.

Olisinko sittenkin ollut raskaana ja se nyt sitten keskeytyi? Pitää varmaan vielä hakea raskaustesti apteekista ja soittaa huomenna neuvolaan/lääkäriin lisäohjeita saadakseni.

Onko muilla kokemuksia? Miltä se keskentullut ihmisen alku näyttää?

Pitäisikö se tutkituttaa/näyttää lääkärille? Minä nimittäin säästin sen mikäli sitä sattuu lääkäri tarvitsemaan...

Tuntuu jotenkin niin ihmeelliseltä. Olen ennestään kolmen lapsen äiti ja tämä neljäskin olisi ollut erittäin tervetullut vaikkei suunniteltu ollutkaan. Itkien katselin möykkyä aamulla siteessäni enkä vieläkään oikein tiedä mitä ajatella...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikein mielin huuhtelin " enkelivauvani" vessanpöntöstä alas neuvolan ohjeiden mukaan. Tuntui äärettömän pahalta. Nyt kuitenkin olo on jo helpottuneempi vaikka varmasti asia vaivaa vielä pitkään.

Kiitos kaikille vastanneille vielä kerran.

Vierailija
2/5 |
04.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys!

Itselläni on ollut kolme keskenmenoa, jotka kaikki ovat syntyneet itsestään kokonaan ulos. Yksi syntyi viikolla 14 ihan kokonaisena ja siitä ihan selvästi jo näki ihmisen muodon, mutta kaksi muuta syntyivät raskauden ensimmäisillä viikoilla (7 ja 3). Nämä pienemmät tulivat ulos " palasina" ja minulle tuo kuvailusi toi elävästi mieleen sen miltä ne kädelläni näyttivät. Tosiaankin aivan napanuoran näköinen osa ja todennäköisesti sen verinen pää on pala istukkaa. Toivottavasti olet jo käynyt lääkärillä, jotta hän voi tutkia onko alkio tullut kokonaisuudessaan ulos, ettei tule tulehduksia. Olettamasi napanuoran lääkäri tod.näk. lähettää patologisiin tutkimuksiin (ainakin minun tapauksissani näin on aina tehty).

Jaksamisia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin äitiysneuvolaan, josta sanottiin että nykykäytäntö ainakin täällä pohjoisessa on, ettei mitään jatkotutkimuksia tarvita jos vuoto ei ole runsasta, mitä se siis minun tapauksessani ei ole. Käski kuitenkin soittaa vielä keskiviikkona ehkäisyneuvolaan ja kysyä heidän mielipiteensä. Ihmetyttää suuresti tämä ja toivottavasti pääsen tutkimuksiin.

Hurja fiilis on ollut kieltämättä, mutta eiköhän se tästä. Kun mitään raskausoireita ei ollut niin en osannut arvata mitenkään raskautta. Surettaa ja mietityttää olisiko siitä kuitenkin ollut eläjäksi, jos olisin ollut juhlimatta niitä pikkujouluja ja käyttämättä niitä ehkäisylaastareita... Kiitos vielä kerran.

Vierailija
4/5 |
08.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuipa mieleen noin viis vuotta sitten tapahtunu asia.

Mulla oli silloin menkat ja kun vaihdoin tampoonin,

siihen oli kiertyny kans joku vaaleanpunainen n.10cm pitkä klöntti ympärille.

Olin aivan paniikissa kun ihmettelin mikä se oli, soitin lääkäriin ja ne sanoi, että se on vain hyytynyttä verta mutta jos hyytynyt veri muuttuu vaaleanpunaiseksi, jossa menee sinisiä suonien näköisiä viiruja niin johan on kumma.

En sitten miettiny sitä sen enempää vaikka vähän järkytyinki...

Vierailija
5/5 |
11.12.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla tapahtui km rv8+6 neuvolan laskun mukaan rv10 alkio oli lopettanut kehittymisen varmasti jo aikaisemmin se oli kynän mittainen verinen möntti leveni ylöspäin ja siinä oli valkoista sössöä varmaan napanuoraa tai istukkakudosta en erottanut siitä mitään ihmistä muistuttavaa vaikka kuinka katselin epäilen ettei se ollut kunnolla kehittynyt.:O(