Pettymys. Tyttö ei haluakaan tanssia Vanhojen tansseja
Kommentit (70)
Aivan eri tilanne, jos _yhtään_ ymmärrät.
Joten älä viiti nauraa muille...
Teidän täytyy vain niellä pettymyksenne ja iloita siitä, että onnistuitte kasvattamaan tyttären, jolla on itsetunto ja -tuntemus kohdallaan.
En minäkään aikoinani ottanut osaa vanhojen tansseihin. Omalla kohdallani syy oli se, että tyttövaltaisessa koulussa olisin joutunut tanssimaan tyttöparin kanssa ja koin sen vähän nöyryttävänä.
Käytännöllinen puoli minussa ei myöskään nähnyt mitään järkeä pynttäytyä päiväksi mekkoon, jolla ei enää koskaan olisi mitään käyttöä (siihen aikaan ne vielä olivat "vanhojen päivät" ja mekotkin olivat jotain historiallista tyyliä edustavia). Niinpä tein vanhempieni kanssa diilin, että sain mennä päiväksi shoppailemaan itselleni vähän käyttökelpoisempia vaatteita. Summa ei varmaan ollut lähelläkään sitä, mitä vanhojen päivään valokuvauksineen, kampaajineen ja illallisineen olisi mennyt, mutta molemmat osapuolet olivat tyytyväisiä.
Kaikkia ei vaan kiinnosta tanssia. Nykyajan lissut tehneet tapahtumasta naurettavan
Ja kukaan poika ei ole lissuista kiinnostunut kuin yhdessä mielessä. Sitä mammat eivät voi ymmärtää...
Ne jotka ei tanssineet ryhtyi taiteilijoiksi, näyttelijöiksi ja kanteleensoittajiksi ja pelasti maailman. Tai siis pelastaa heti, kun saa apurahan.
Itse en kokenut aikoinani mitään tarvetta osallistua vanhojen päivään. Saattoi johtua osittain siitäkin, että meidän koulussa sitä, kuka kenenkin kanssa tanssii, selviteltiin välillä ihan nyrkkitappeluillakin. Ei ollut ihan mun juttu.
Minusta tuli silti ihan kunniallinen kansalainen, joka ansaitsen leipäni korkeakoulutettuna asiantuntijana.
Maailman pelastan heti, kun keksin, miten se tapahtuu, mutta sillä tuskin on mitään tekemistä vanhojen tanssien kanssa.
Kyllä tanssit oli myös minulle eristäytyneelle harmaavarpuselle tärkeä asia. Koulussa olin se yksinäinen joka pukeutui tummiin peittäviin vaatteisiin, hiukset pörrönä, huono iho.
Tansseissa sain ainakin yksi päivä olla niitä näteimpiä ja huomattuja tyttöjä mikä nosti itsetuntoani.
Pahoitteluni muuten kaikille "nörttipojille", itse annoin pakit yhelle joka pyysi mikä jäi harmittamaan hirveästi. Olen hirveen ujo, ja tuo pyyntö tuli täysin yllätyksenä en osanu reagoida siihen ja taisin sanoa ei vaan että pääsin pois pelottavasta tilanteesta en sen takia että poika ei olisi kelvannut, onneksi hän löysi minua paremman parin lopulta.
Itse yritinkin kerää rohkeutta pyytää yhtä toista nörttipoikaa jonka seurassa viihdyin, en vaan pystynyt tekemään sitä ja lopuksi hänellä oli toinen pari.
Eli kaikkia ei todellakaan kiinnosta ne jääkiekkoilijat, rohkeutta tosin pyytää ketään voi puuttua.
Oma parini teki oharit seuraava aamu kun piti tanssia oppilaille ja jouduin tanssimaan nolon jumppamaikan kaa :S
oma tyttö ilmoitti just saman... Ei kiinnosta koko hössötys. Pari olisi ja saisi sellaisen puvun kuin haluaisi. Mutta on kuulemma noloa lissujen touhua ... (on itse rock tyylinen)
tanssiin vanhojentanssit eli lissuttaa kybällä ja osasta heistä tulee sitten lissulääkäreitä, lissuopettajia, lissutalouspäälliköitä ja muutamasta on tullut lissudiplomaatti.Ne jotka ei tanssineet ryhtyi taiteilijoiksi, näyttelijöiksi ja kanteleensoittajiksi ja pelasti maailman. Tai siis pelastaa heti, kun saa apurahan.
meitä oli useampi ystävä, joiden kanssa yhdessä boikotoimme koko tanssihömppää.
Minä olen opettaja, toisesta tuli lääkäri ja kolmas liitelee maailmalla ulkoministeriön palveluksessa (diplomaatti siis). Se neljäs pyörittää jotain it-alan firmaa.
jossa äiti kertoi, että tytöllä on kaksi (!) pukua kun tanssivat kahtena päivänä ... ja molemmat maksoivat satasia. Ja kahdet kengät ja laukut. Ja solarium,kampaus, ripset, meikkaus, tekokynnet. Ja limusiinikyyti JA eri vaatteet iltajuhlaan
Ja äidin mielestä ihan ok. Ja tytär ei ole lissu !!!
jossa äiti kertoi, että tytöllä on kaksi (!) pukua kun tanssivat kahtena päivänä ... ja molemmat maksoivat satasia. Ja kahdet kengät ja laukut. Ja solarium,kampaus, ripset, meikkaus, tekokynnet. Ja limusiinikyyti JA eri vaatteet iltajuhlaan Ja äidin mielestä ihan ok. Ja tytär ei ole lissu !!!
Äiti vaan ei ymmärrä, että tuohan on peruslissun tapa toimia...hih hih
Halusin osallistua wanhojen tansseihin. Olin tuolloin hintelä 175-senttinen finninaama vaaleilla luonnonkiharoilla ja silmälaseilla, joten ongelmia oli tiedossa (muijat halusivat pitkän tumman ja komean, kuten nykyäänkin). ---
Höpsis! Oma poikani (180 cm, hintelä ujo nörtti, joka ei puhu sanaakaan, ellei opettaja kysy) pyydettiin tanssipariksi. ---
Kiintoisaa. Tarkoitatko siis, ettei kuvaamiani asioita koskaan tapahtunutkaan?
En minäkään tuollaisiin tanssinrötköttelyihin olisi osallistunut, jos olisin käynyt lukiota. Olen aina inhonnut sitä elvistelevää ja ylimielistä ilmapiiriä muutenkin.
Kurja juttu, että vanhojen tansseista on tullut tuollaista amerikkalaistyylistä ääripäätouhua. Luokan tylsimpänä nörttityttönäkin minulla on hyvät muistot 2000-luvun vaihteen vanhojen tansseista. Vaikka puku oli kirppikseltä eikä tanssipariakaan ollut. ;)
No mutta, näin tuntuu järjestään käyvän kaikille kivoille suomalaisille perinteille. Joko ne unohtuvat tai sitten tilalle tulee televisiosta ja netistä opittuja jenkkiversioita.
Minäkään en halunnut enkä mennyt. Tai siis en "halunnut" koska en kertakaikkiaan kehdannut. Itsetuntoni oli surkea ja vuosien kiusaaminen oli tehnyt minulle selväksi että olin ruma. Lukiossa ei enää kiusattu, mutta kannoin sitä identiteettiä yhä mukanani.
myös penkkarit väliin.
Kenelläkään meidän suvusta ei ollut vaikeuksia hyväksyä nuoren omia päätöksiä.
kyse on tytön elämästä ja päätöksestä. Hienoa, että osaa tehdä oman tahtonsa mukaan eikä yritä vain miellyttää muita.
Teidän täytyy vain niellä pettymyksenne ja iloita siitä, että onnistuitte kasvattamaan tyttären, jolla on itsetunto ja -tuntemus kohdallaan.
n suvun ainoa tyttö ja mummot ovat niin odottaneet, että pääsevät katsomaan
Syy: tanssiharjoitukset tylsiä
Tiedän monta tyttöä, joita ei ole kiinnostanut. No, vanhemmat ovat ajatelleet, että säästyypähän rahaa ja vaivaa. Jatkoille ja muuhun juhlinntaanhan voi silti osallistua.
Omalla tytölläni olisi edessä ensi vuonna. Hän kyllä haluaisi, mutta epäilee ettei kukaan halua häntä tanssipartneriksi.
Toivottavasti syy ei ole se, ettei ole paria tai ei näytä yhtä mageelta kuin joku muu. Vanhojentanssit on aika ainutkertainen tilaisuus ja osa suomalaista lukiokulttuuria.
Sellaiseksi elvistelyksi nekin juhlat menneet. Hyvä kun ajattelee omilla aivoillaan eikä mene massan mukana ajattelematta tai tee asioita vain siksi kun muut tekevät ja niin on tapana.
Toivottavasti syy ei ole se, ettei ole paria tai ei näytä yhtä mageelta kuin joku muu. Vanhojentanssit on aika ainutkertainen tilaisuus ja osa suomalaista lukiokulttuuria.
pari on ja saisi sellaisen puvun kuin haluaisi. Aikasemmin puhui yksinkertaisesta max 100 e puvusta, ei kampaajaa, ei meikkaajaa, ei solariumia. ja on todella nätti, näyttäisi mageelta vaikka säkissä.. ;-)
Oma poikani (180 cm, hintelä ujo nörtti, joka ei puhu sanaakaan, ellei opettaja kysy) pyydettiin tanssipariksi. Pyytäjä oli ihan tavallinen tyttö, mittaa ehkä 166 cm, koulumenestys käsittääkseni keskinkertainen. Tyttö ilahtui suunnattomasti poikani kysyessä käskystäni, kannattaisiko hänen hankkia frakin kanssa tytön mekkoon sointuva liivi. Ilman muuta poikani tiesi, ettei hän ole se suosikkipartneri, mutta valssi taipui joustavammin kuin jääkiekkoilijoilla.
Poikani on nyt kadettikoulussa.