Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi samat ihmiset etsivät jatkuvasti henkilökohtaista avustajaa?

Vierailija
12.12.2012 |

Olen pitänyt merkille, että samat ihmiset etsivät vuosi vuoden jälkeen tasaisin väliajoin itselleen henkilökohtaista avustajaa. Jäin miettimään, että miksi näin. Onko taustalla byrokraattinen syy? Vai onko hyviä avustajia vaikea saada? Vai onko niin, että avustaja itse irtisanoutuu, koska työ on niin raskasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoitoalalta katoaa muutenkin paljon porukkaa, vaihtuvuus on suurta ja varmasti on alueita joilla on vaikea löytää työntekijöitä.

Vierailija
2/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin miettinyt samaa, ja siis jo useita vuosia. Sit ihmetyttää täälläkin suunnalla kun yksi hakee tosi usein avustajaa jossa ilmoittaa, että tarve olis ihan parin päivän päästä ja pituus alle 11 päivää. En ymmärrä! Luulis et jos tollanen tarve usein on niin olis vähän aikasemmin liikkeellä. Mietin aina et mahtaako ne ikinä saada niitä avustajia. Itse en menis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on tuollanen pätkä. Onhan se kurja tilanne mut osa sairaista ihmisistä on todella raskaita, koska sairaus tuo mukanaan mielenterveysongelmia. Hoitajakin väsyy siihen, vaikka olisi kuinka ammatillinen.

Vierailija
4/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaa siltä kannalta, että etsin hanttihommaa lastenhoidon ohessa, ja olen miettinyt henkilökohtaisen avustajan töitä myös. Mutta, jos samalla ihmisellä on koko ajan haku päällä, on oikeasti riski että hänen kanssaan työskentely on tosi raskasta. Jos syy taas on hallinnollinen tai johtuu muusta kuin siitä että asiakas on raskas avustettava, niin sitten tuota työtä voisi harkitakin.

Vierailija
5/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä silloin ole ollenkaan kummallista, jos väki vaihtuu.

Joskus avustajalle saa palkkarahat vain tietyksi ajaksi, ja kun se aika on katkolla, edellinen avustaja lähtee ja pitää palkata uusi.

Vierailija
6/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no juu voipi tosiaan olla, että tuollaisella joka koko ajan hakee uusia avustajia on niin suuret vaatimukset, jopa vaikea luonne, että kukaan ei jaksa kauaa työskennellä.

yks tuttu oli liikuntavammaisten ihmisten avustajan hommissa joskus, ja sano, että miten jotkut niistä oli tosi vaativia (tyyliin hermostuivat heti jos ei sängyssä laitettu millilleen siihen kohtaan mihin ajattelivat että pitäisi laittaa) ja saattoivat ilkeillä avustajille tyyliin, että onhan se kun kun kaikki pitää rautalangasta vääntää jne. Mä luulen jopa, että se työn fyysinen raskaus on helpommin kestettävissä kuin se, että jeesaa ihmistä jolla on ikävä tyyli puhua toisille tai jotain muuta luonnehäikkää.

Vierailija
7/7 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisille henkilöille ei kannata vastata, ellei ole täydellinen. He etsivät kuin puolisoa avustajasta. Kaikkiin "koloihin" tyydytystä ja mikään ei riitä. Mieheni joutui tällaisen henkilön uhriksi ja pelimieheksi paljastui. Mieheni kelpasi 3 päivää (piti olla ns vakituinen 5 pv:n pesti) ja avustettava suoritti lisärekrytointia mieheni nenän edessä. Syyksi sanoi "ongelmia rahoituksessaan". Olimme hyvin pettyneitä ja minä vihainen mieheni puolesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän