Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntoilua 3 minuuttia viikossa, yhtä tehokasta kuin juokuharrastus tms.

Vierailija
12.12.2012 |

Se eilisen ohjelman mukaan minuutti kuntoilua kolmesti viikossa olisi yhtä tehokasta kuin esim. muutaman kilometrin juoksulenkki yhtä usein.

Olisi siis vain tehtävä tuo minuutti *täysillä* (ohjelmassahan polki kuntopyörää 3 x 20sekuntia pienellä tauolla välissä). Sokeriaineenvaihdunta parani 23% kokeen aikana, myös hapenottokyky yleensä paranee ja terveyshyödyt on yhtä hyvät kuin pitkäkestoisemmalla kevyemmällä liikunnalla.

Kuulostaapas helpolta!

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa mullistavalta. Pidän kuitenkin täysin mahdollisena sitä, ettei asiat tällä(kään) saralla ole välttämärrä ihan niin kuin on totuttu ajattelemaan.

Nyt tiedon hakuun.

Vierailija
22/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miltä kanavatlta se tuli?

Näkisiköhän sen netistä?

Vierailija
24/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta koiran hankkimisen jälkeen. Ennen kävelin reipasta sauvakävelyä 5 x 10kilsaa viikossa. Nykyään kävelen koiran kanssa aika hissuksiin n. tunnin päivässä ja olen kokonaan jättänyt sauvakävelyt.

Näin empiirisesti olen omalta kohdaltani havainnut, että kestävyyspohja on tällä hetkellä paremmalla tolalla kuin ennen, vaikka hullulta tuntuu. Salilla olen käynyt lisäksi "aina" joskin olen myös saliohjelman muuttanut kaksijakoiseksi. Silläkin voi olla vaikutusta ainakin palautumisen kannalta.

Vierailija
25/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri se, joka sohvaperunasta aloitti liikunnan ja kehittyi huimaa vauhtia. Kukaan ei uskonut, että minulla ei ole liikuntataustaa.

Nykyään en enää juuri harrasta liikuntaa samalla tavoin kuin silloin. Mutta edelleen jos haluan käydä jossain HCM.llä tms. puolimaratonilla, juoksen muutaman kovan lenkin ennen sitä ja juoksen paremman tuloksen kuin moni, joka treenaa ihan kunnolla.

Sehän sanotaan, että lahjattomat treenaa.

Vierailija
26/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannen henkilön koeryhmässä nonrespondereita oli 20%, kun taas herkästi reagoivia eli nopeasti liikunnasta terveysvaikutuksia saavia oli 15%.

Olen oikeastaan aina (nuoruusiän liikuntaharrastusta lukuunottamatta) ollut varsinainen sohvaperuna. Aina kun liikuntakärpänen puraisee ovat ekat kerrat ihan tuskaa. Hyvä kun jaksaa postilaatikolle juosta. Jo muutamassa viikossa kunto tuntuu kuitenkin nousevan nopeasti ja joka vuosi olen juossut työpaikan cooperissa (ja myös kouluaikana) sen erinomaisen tuloksen pienellä (kk) harjoittelulla.

Vierailija
27/27 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tuosta HIIT/HIT-harjoittelusta vähän ehkä enempi maallikkokielellä: kesakunto.net/hiit-high-intensity-interval-training/

Tosi mielenkiintonen dokkari! Onneks itse käyn salilla, jossa harjoituksia tehdään useinki juuri HIIT-malliin. Mutta myös paljon muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme