Uusperheet pitäisi kieltää 1. liiton lapset kärsivät
Kaksi aikuista voi olla yhdessä tekemättä siihen kuvioon enää yhteisiä lapsia.
Kommentit (25)
aikaisemmasta suhteesta oleva lapsi kärsi enemmän siitä, että näki isäänsä hyvällä lykyllä kerran päivässä, kun tämä tuli töistä kotiin ja katsoi onko ruoka hänen mielestään syötäväksi kelpaavaa. Jos oli keittoa, ei kelvannut, koska oli liikaa kasviksia... Lapsi joutui kuuntelemaan monta kertaa, kun isänsä alkoi huutaa minulle, jos pyysin viemään edes roskiksen.
Nyt olen uudessa suhteessa, lapsi tykkää miehestä kuin hullu puurosta. Lapsi oli n. 6 kk vanha, kun erottiin tämän isän kanssa, eikä siitä ole sen jälkeen mitään kuulunut. Ja uups, meille on tulossa muuten yhteinen lapsi.
miten meni tuolin alle piiloon kun vanhemmat riitelivät. Siellä sitten kuunteli ja koitti pysyä piilossa.
No eihän ne riidat tietenkään eroon loppuneet, mutta aivan varmaa on se, että mieheni ja minun suhde ei ole aiheuttanut mitään traumoja lapsiin. Olen aina pitänyt lapsista sellaisina kuin ovat, huolimatta vanhempiensa huonoista väleistä.
Ihan rohkeasti kannattaa erota, jos parisuhde on helvettiä.
jos on lapsia. Jos liitto ei onnistunut ensimmäisellä kerralla ei se onnistu toisellakaan. Parasta on keskittyä vaan lapsiinsa ja unohtaa kaiken maailman uudet akat/ukot.
Näin minä olen tehnyt ja kaikki lapseni ovat tosi tyytyväisiä ja onnellisia.
Ainakin miehelläni ja minulla toinen liitto on ollut onnellinen jo kymmenen vuotta, ja edelleen tuntuu todella hyvältä olla yhdessä.
Tuolla logiikallasi voisi ihan yhtä hyvin kirjoittaa, ettei kannata yrittää ylipäätään mitään uudestaan, ei tule onnistumaan.
pitäisi elää koko elämänsä ilman miestä vain lapsen kanssa?
Eikö se ole lapsellekin tervettä huomata, ettei maailma pyöri vain hänen ympärillään?
että sun ex ei saa enää lisääntyä sen uuden puolison kanssa (koska se satuttaa sinua) ja tahdot elää siinä kuvitelmassa että ne on oikeasti vaan kämppiksiä ja mitään seksiä ei todellakaan ole. Eikös? Elät sitä aikaa mielessäsi kun teillä oli sentään sitä seksiä ja siitä todisteita;-)
että sun ex ei saa enää lisääntyä sen uuden puolison kanssa (koska se satuttaa sinua) ja tahdot elää siinä kuvitelmassa että ne on oikeasti vaan kämppiksiä ja mitään seksiä ei todellakaan ole. Eikös? Elät sitä aikaa mielessäsi kun teillä oli sentään sitä seksiä ja siitä todisteita;-)
Kaksi aikuista, joilla ei yhteisiä lapsia olisivat vain kämppiksiä tai suhde olisi seksitön.
tai homous. Uusperheitä, rakastumista ja tarvetta solmia suhde, on aina ollut. Uusperheitä on varmasti ollut siitä asti, kun Aatami puusta tippui. Siinähän ap alat kieltämään. Miten ajattelit sen tehtä? Pakkoabortoida vauvoja? Pakkosteriloida ihmisiä? Tehdä avioeron laittomaksi?
Kaksi aikuista, joilla ei yhteisiä lapsia olisivat vain kämppiksiä tai suhde olisi seksitön.
xDD t. se joka ton kirjoitti
tai homous. Uusperheitä, rakastumista ja tarvetta solmia suhde, on aina ollut. Uusperheitä on varmasti ollut siitä asti, kun Aatami puusta tippui. Siinähän ap alat kieltämään. Miten ajattelit sen tehtä? Pakkoabortoida vauvoja? Pakkosteriloida ihmisiä? Tehdä avioeron laittomaksi?
Avioliitto ei nykyisin ole pakollinen, joten kaikki eivät ole naimisissa. Kuten en ollut minäkään kun esikoinen syntyi. Vähän ennen sitä lapsen isä oli päättänyt, ettei perhe-elämä olekaan häntä varten ja häipyi Ruotsiin. Sen koommin en olekaan hänestä kuullut.
Veikkaan silti, että lapseni on silti onnellinen, vaikka löysin miehen ja teimme lapsen. Poika rakastaa pikkusiskoaan ja isäpuoltaan (joka on kuin isä hänelle).
Mutta näin huonosti meillä menee =)
Uusperheet pitäisi kieltää 1. liiton lapset kärsivät Kaksi aikuista voi olla yhdessä tekemättä siihen kuvioon enää yhteisiä lapsia.
Tätä meille toitotti myös miehen 3-vuotias kuopus, jolle katkera äiti oli opettanut nasevia iskulauseita. :-D Sairas kanttura.
Uusperheet pitäisi kieltää 1. liiton lapset kärsivät Kaksi aikuista voi olla yhdessä tekemättä siihen kuvioon enää yhteisiä lapsia.
Tätä meille toitotti myös miehen 3-vuotias kuopus, jolle katkera äiti oli opettanut nasevia iskulauseita. :-D Sairas kanttura.
nyt toitottaa täällä kun 3-vuotias ei jaksanut enää kuunnella xDDDDDDDDDD
nyt toitottaa täällä kun 3-vuotias ei jaksanut enää kuunnella xDDDDDDDDDD
Terkut vaan A:lle!
paniikissa olevia äiskiä. Heillä on pelko, että mies jättää, kun kyllästyy takapuolta levittävään, työtävieroksuvaan ja nalkuttavaan av-mammaan. Ja sitten miehen pitää joka tapauksessa omistautua loppuiäkseen av-mamman hyppypojaksi, koska lapset...
Kuulisin milelläni joskus, kun joku sanoisi nämä asiat päin naamaa eikä vain tyytyisi omahyväissti kirjoittelemaan niitä palstoille. Mutta harva uskaltaa. Todella harva.
terv. kaksi lasta kahdelle eri isälle, häät nykyisen kanssa tässä kuussa. Toivottavasti herne menee toooooosi syvälle :)
saivat ihanan isäpuolen joka on tehnyt kaikkensa viimeisten 17 vuoden ajan näiden lasten eteen. Huolehtinut, elättänyt, opastanut ja rakastanut. Paremmin kuin oma isä eron jälkeen.
Meillä on myös yksi yhteinen lapsi joka viimeisteli ihanan perheemme.
niin uusiksi ei voi ottaa. Itse olen kyllä ihan onnellinen äitipuoli, jonka lapsipuolet on jo aikuisia. Ja yhteinen, mun eka, on jo toisella kymmenellä. Miehen eka liitto kesti 3 vuotta, nyt yhdessä olemme olleet jo yli 20 v. Ja eka liiton lapset oli täysi-ikäisiä pikkusisaruksen syntyessä. Ei kai se ole heiltä pois? Ja mulla on omaisuutta enemmän kuin miehellä, joten ei se edes mahdollisa perintö osuuksia juuri pienennä.
hyvä, ettei enää lisäännyttäisi uusperheessä. Monilla se taas on ihan hyvä asia.
Meillä ei voisi kuvitellakaan uusia lapsia, esikoinen ysillä ja tämä toinen kutosella. Enpä kyllä itsekään enää alkaisi vauvaa tekemään.
Silloin se on helpompaa tajuta, kun on pieniä lapsia, jotka eivät ole niin tottuneet olemaan niitä ainoita. Mutta joskus valitettavasti ihmettelen niitäkin ihmisiä, jotka puoolen vuoden eron jälkeen jo pykäävät uutta perhettä.
Miten sinä käsität sen?