Untuvatakin pesu - tai lähinnä kuivaus
ilman kuivausrumpua. Onnistuuko mitenkään, vai onko ihan tuhoontuomittu ajatus?
Kommentit (10)
Ei oikeasti ole mahdollista mitenkään muuten. Vie pesulaan kuivattavaksi. Tai naapuriin, kuten minä, kun tajusin takin olevan untuvaa vasta sen jälkeen, kun otin sen pesukoneesta - ja oli viikonloppu.
lattialle iso froteepyyhe ja takki sen päälle,
hiustenkuivaaja sopivalle hollille puhaltamaan ja ei kun pöyhimään. On todella aikaa vievää, mutta välillä voi pitää taukoa ja asetella kuivaajan puhaltamaan takin sisään (ei kuitenkaan kiinni kankaaseen ettei pala!)
Oli melkoinen urakka, tais mennä muutama tunti kaikkineen, mutta muuta mahkua ei ollut :)
Auton sisälämmitinkin vois olla käyttökelpoinen
apuväline?
sinnikkyys todellakin palkittiin. Ei jäänyt mitään möykkyjä takkiin eikä hajuja (metodini toimii siis paremmin kuin jonkun aiemman kirjoittajan kuivausrumpu). Eli ellei naapurista löydy apua, toivottelen pöyhimisen iloa! :)
Pesen yleensä untuvatakin ja vuodevaatteet keväällä, kun on sopivan tuulinen ja riittävän lämmin sää. Silloin kuivuvat nopeasti eikä tarvitse yhtenään pöyhiä, kun heiluvat tuulessa.
Meillä on siis taloyhtiössä kuivaushuone, jossa on kondensaattori ja katossa tuuletin.
Tuulettimen alle kuivumaan ja muutaman kerran pöyhimään (ja lopuksi vielä mahd. paakkujen pöyhintä), niin olen pessyt jo usean kerran meidän untuvatakit.
Kuivausrummussa täytyy olla tennispallot tms. mukana, muuten ei pöyhiinny siinäkään kunnolla.
Vähintään 3 tennispalloa pitää laittaa rumpuun!
kuivuripallojen kanssa. Kaksi niitä riittää.
ravistelemassa takkia, niin sulat irtoilevat toisistaan. Ja jos jää hajuja, niin rummussa on vikaa.
Mä en saanut kunnolla kuivaksi edes rummussa vaan alkoi haista :(