Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nukutus vaarallinen? pelottaa, leikkaus tulossa

Vierailija
12.12.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin kuullut että jokainen nukutuskerta jättää sydämeen pienen muiston ja kun niitä tarpeeksi monta on, niin se heikentää sydäntä. Tiedä sitten.

t: kymmeniä kertoja nukutettu

Vierailija
2/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki anestesia aina jonkinlainen riski on, niin ettei niitä turhaan kannata tehdä, mutta nykyisin kyllä niin pieni riski, että pelätäkään ei tarvitse. Varsinkaan jos on yleiskunnoltaan edes kohtalaisessa kunnossa niin kyllä ne on harvinaisia mitkään vakavat komplikaatiot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voisi olla, jos sinulla olisi vaikka piilevä sydänsairaus, mutta eikös anestesiakelpoisuus tarkisteta ennen leikkausta. Leikkaus on aina jonkinlainen riski, mutta se otetaan, kun sairaus on sellainen että se on hoidettava leikkauksella.

Vierailija
4/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta et sinä siitä mitään tiedä, voi olla vähän ääni käheänä jälkeenpäin. Nukutuksessa kaikki lihakset lamautetaan, myös hengityslihakset, siksi olet hengityskoneessa nukutuksen ajan ja ilmaa ei saada keuhkoihisi ilman putkea.

Vierailija
6/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on nukutettu kaksi kertaa. Ensimmàisellà kerralla oksentelin rajusti muutaman tunnin jälkeen heräämisestä. Toisella kerralla epämukavaa oli kamala paleleminen, joka sai vartaloni aivan vatkaamaan heräämössä.

Nuo nyt on kuitenkin vain epämukavuuksia, ei mitään vaarallisia asioita.

Vierailija
8/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurkku tuntuu yleisanestesian jälkeen karhealta.

Mulle oli eka kerta järkytys,jostain syystä pääsi iso itku kun heräsin, hoitaja sanoi että sitä sattuu joskus. toinen meni jo rutiinilla...

Joillekin lääkkeet aiheuttavat pahoinvointia, siihen pitää varautua. Mutta kyllä ne heräämössä antavat primperania sitten ja kuskaavat kaarimaljaa jos oksettaa.

Mua ei muut okseta paitsi opiattipohjaiset lääkkeet, fentanyyliä ei kärsis juuri laittaa, eikä kipuihin oxanestia. Mut niihinkin on sitten pahoinvointilääkkeet tehonneet.

Tsemppiä,hyvin se menee. Nautiskele unistasi.

Vierailija
9/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä kunto laskee nukutuksen jälkeen aikalailla, en tiedä mistä johtuu.

Vierailija
10/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki ainahan pieni riski on leikkauksissa. Itse olen alalla enkä tykkää ollenkaan joutua leikkaukseen. Siihen jouduin kuitenkin n 6viikkoa sitten ja hyvin meni. Nukutus kesti 1,5t ja ääni oli olematon sinä iltana kun heräsin, ehe... Minulta leikattiin kilpirauhanen joten tietty sekin vaikuttaa käheyteen mutta kesti 2-3 viikkoa ennen kun ääni oli normaali, ekat 4pv en puhunut juuri mitään. Kipua ei paljon ollut kylläkään. Kunnosta? no en sanoisi niinkään, treenaan muuten paljon 4-5 krt viikossa, leikkauksen jälkeen menin kävelylle viikon päästä (viikkoon en saanut tehdä mitään) ja 10pv leikkauksesta olin jo bodypumpissa ja nostin lähes samoja painoja kuin ennen. Voimia...

Vierailija
11/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut ainakin sidottiin sänkyyn, siis oikeasti. Olen ahtaanpaikankammoinen, not nice.

Ja se aine poltteli käsivareessa todella kurjasti. Onneksi tuli uni ja pelasti mut täydelliseltä paniikkikohtaukselta.

Normaalisti en saa paniikkikohtauksia.

Vierailija
12/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelko tuli 15v sitten kun minut nukutettiin ja leikkauksen aikana tuli komplikaatio, paineet romahti ja minulle laitettiin joku putki kurkkuun.

Tuota edelsi 6 nukutusta joissa ei koskaan ollut ongelmia.

Olen käynyt yhdessä esteettisenkirurgian toimenpiteessä ja se tehtiin puudutuksessa koska pelkäsin nukutusta niin kovasti.

Vierailija
13/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin käy lopulta hyvin :)

Vierailija
14/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan. Häneltä oli tarkotus leikata myomia kohdusta. Leikkaus meni hyvin ja soittikin jo minulle, että 2h päästä pääsee kotiin. Menin hakemaan häntä ja hän oli kuollut juuri hetkeä sitten. Se oli käsittämättömän kamalaa, hirveetä.

Hänelle oli tullut keuhkoveritulppa.

Vierailija
15/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalaan. Häneltä oli tarkotus leikata myomia kohdusta. Leikkaus meni hyvin ja soittikin jo minulle, että 2h päästä pääsee kotiin. Menin hakemaan häntä ja hän oli kuollut juuri hetkeä sitten. Se oli käsittämättömän kamalaa, hirveetä.

Hänelle oli tullut keuhkoveritulppa.

ne myomia.. jotain kuitenkin kohtuun liittyvää..

Vierailija
16/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on nukutettu kaksi kertaa ja ennen leikkauksia anestesialääkäri on kuunnellut keuhkot ja haastatellut minut. Leikkaukset ja nukutukset ovat sujuneet hyvin.

Heräämisvaiheessa on ollut kipuja ja pahoinvoinnin tunnetta, mutta kumpaankin olen heti saanut lääkettä. Nukutuksista ei muuta jälkivaivaa ole ollut kuin tokkurainen olo ja kipeähkö kurkku vuorokauden verran.

Vierailija
17/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kuten meidän suvussa. PErinnöllinen entsyymipuutos, joka aiheuttaa sen ettei meinaa herätä nukutuksesta.

Vierailija
18/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...se että kurkku on ollut tosi käheä hetken aikaa, ääni käytännössä poissa. Mutta kyllä se siitä palautuu tosi nopeasti. Mulla ei ole ollut mitään pahoinvointia, tokkuraisuutta tms.

Vierailija
19/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi en käytä isoja kirjaimia, pahoitteluni. herätessä ei ollut yhtään huono olo, selkäleikkauksen jälkeen meinasin oksentaa. tämä keikka oli tosi helppo, nyt siis jo kotona.

Vierailija
20/21 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni av-mamma hommaa lapselleen nukutuksen ihan tavallisiakin tähystyshommia tai muita kiusallisia tutkimuksia varten. Reippaasti vaan nukutukseen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi