Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turvotus ja nesteen kertyminen

Vierailija
12.12.2012 |

Mikä on normaalia?

Olen 30-vuotias nainen, normaalipainoinen (BMI 20) ja urheileva.

Ongelma on se että syötyäni hiukankin suolaista ruokaa, naamani, sormeni ja jalkani ovat aamulla nesteen paisuttamat. Kasvoissa tämä näkyy pahiten, silmien ympärillä niin sietämättämät pussit että näytän aivan kaamealta. Ravintolassa syöminen aiheuttaa tämän lähes poikkeuksetta.

Sokerin syöminen tekee saman. Jos syön vaikka pussin karkkia illalla, juon vettä helposti 1,5 litraa, enkä käy lainkan vessassa!

Urhelilu, eritoten punttisali, tekee saman. Naama turpoaa ja lihakset kerää nestettä mielinmäärin..

Ainoa apu tähän on ollut Hydrex semi (muistaakseni) nesteenpoistolääke. Yhdellä tabletilla saan ylimääräiset vedet kehosta, paino saattaa päivän aikana pudota 2-3 kg (!!!).

Koskaan ei ole tutkittu onko mussa jotain vikaa kun kerään nestettä näin helposti. En edes tiedä mikä tämän voisi aiheuttaa? On todella kurjaa joutua kieltäytymään pizzasta, karkista, kaikesta vähänkin suolaisesta/makeasta, vain sen takia että ei kehtaa mennä tlihin seuraavana päivänä kun naama on kuin jalkapallo. Työkaveri kysyi kerran etä olenko itkenyt koko yön kun silmät oli niin turvoksissa.

Auttakaa mua. Lääkäri sanoo että ei minussa ole mitään vikaa ja määrää noita nesteenpoistajia, puolikas tabletti päivässä (joka ei auta mihinkään vaan on pakko ottaa 1 tai 1,5)

Ainiin, pakko mainita vielä että aineenvaihduntani on täysin jumissa, käyn kakalla ehkä 1-2 kertaa viikossa ja silloinkin se on työn ja tuskan takana. koitan syödä terveellisesti ja hyvin mutta tuntuu että kehossani on jotain vialla :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tosiaan välttää turvotusta aiheuttavia ruoka-aineita ja/tai käyttää nesteenpoistajia. Taipumus kerätä voimakkaasti nestettä on yksilöllinen eikä siihen useinkaan liity mitään sairautta, jos ihminen on aina ollut samanlainen eikä oireita mistään muusta ole.

Mulla on myös aika vahva turvotustaipumus, esim. pikkujoulujen jälkeen painoin 3 kg enemmän kuin pikkujoulupäivän aamuna, ja vähitellen sitten 3-4 päivän aikana turvotus laski takaisin. Mutta en minä kyllä ole turvotuksen takia ikinä viitsinyt mitään elämistä rajoittaa. Syön pizzaa kun mieli tekee, juon olutta kun mieli tekee, vaikka tiedänkin että painan sitten muutaman päivän vähän enemmän ja olen pöhöttynyt. On se vaan joskus sen arvoistakin. Joskus otan Salt Balans merkkistä lievää nesteenpoistajaa samalla jos tiedän jo syöväni jotain turvottavaa, ja vähän se auttaa, muttei täysin turvotusta estä.

Vierailija
2/4 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistettu kilpirauhasarvot ja nestetasapaino?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munuaiset saattavat antaa tuollaisia merkkejä ja sitten ei mitään sitten taas virtsa saattaa vaahdota ja haista ja sitten ei taas muuta. Aika kuluu ja munuaiset ovat lopuksi sökönä.

Vierailija
4/4 |
12.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkistettu kilpirauhasarvot ja nestetasapaino?

Kilpirauhasarvojen tarkistuttamista olen miettinyt, sillä mulla on oireina tolkuton väsymys (Hemoglobiini ok) Ennen riitti 6-7 h yössä, nyt ei meinaa 10 tuntiakaan riittää. Tuntuu että on ihan sama nukunko kuinka paljo/vähän, sillä aina olen väsynyt. Urheilukin on vähentynyt, sillä en vaan enää jaksa :(

Hiuksien kasvu on hidastunut aivan hirveösti ja hiusten kunto mennyt todella huonoksi, vaikka syön kalkkia ja sinkkiä ja käytän parhaita tuotteita joihin kukkaro taipuu, mutta silti hiusten kunto pysyy huonona, hiukset katkeaa ja tippuu päästä.. Ummetus on yksi asia myös joka viittaisi myös siihen että kilpirauhasarvoissa on jotain vikaa. Palelen myös aivan sikana, niin paljon että mieheni pitää sitä täysin absurdina.

Huomaan olevani todella ärtyisä välillä, mutta olen laittanut sen väsymyksen piikkiin.

Ehdotin kerran lääkärille arvojen tsekkausta. Hän ei lähetteen antamiseen taipunut.

Kiitos vastaajille!

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä viisi