Perheväkivallasta kysymys: mistä näistä tapauksista tekisit rikosilmoituksen
ja mitkä olisivat sellaisia tapauksia, jotka saisivat sinut jättämään miehesi?
a) mies läpsäisee sinua poskelle
b) mies tönäisee sinua, niin että kaadut lattialle
c) mies ottaa ranteistasi kiinni niin, että niihin jää mustelmat
d) mies harrastaa kanssasi seksiä ilman että tahdot
e) mies lyö sinua nyrkillä kasvoihin
Kommentit (19)
En ottaisi tuommoista miestä ollenkaan. Itse olen läpännyt miestä poskelle.
Olettaen toki, että tapaus B) olisi ihan tarkoituksella tönäisy, eikä mikään irtirimpuilu.
Rikosilmoituksen tekisin tapauksista C-E, koska todisteitakin olisi.
ja kaduin sitä hakiessani lähestymiskieltoa. Elämäni oli siksi muutaman vuoden hyvin pelottavaa. Nyt onneksi mies stalkkaa jotain muuta.
Nyt tekisin ihan kaikista ja ottaisin eron.
a) Koska et osaa kirjoittaa.
b) Et tajua, ettei oikeutta tehdä millään vitun huutoäänestyksellä.
c) Olet aina AV:llä trollaamassa ja jauhamassa paskaa.
Riittääkö?
Typerä luokittelu. Minkäänlaista väkivaltaa ei tarvitse hyväksyä parisuhteessa. Puhumattakaan sellaisesta vaikeasti kuvailtavasta pelosta, joka syntyy pelkästä väkivallan uhasta (painostava ilmapiiri, jossa muut perheenjäsenet yrittävät olla "näkymättömiä" etteivät ärsytä hullua).
Kyselen siis ihmisten henkilökohtaisia näkemyksiä aiheesta enkä mitään sen kummempaa. Olen itse elänyt väkivaltaisessa parisuhteessa ja se palaa joskus mieleen. Nyt naimisissa kunnollisen miehen kanssa. Mutta perheväkivaltaa on Suomessa, eikä se lähde pois sillä, että aiheesta ollaan hiljaa.
Rauhoitu hyvä ihminen. t.ap
a) Koska et osaa kirjoittaa.
b) Et tajua, ettei oikeutta tehdä millään vitun huutoäänestyksellä.
c) Olet aina AV:llä trollaamassa ja jauhamassa paskaa.Riittääkö?
jonka teen tästä aiheesta. Turha siis minua syyttää mistään trollauksesta. ap
Kyselen siis ihmisten henkilökohtaisia näkemyksiä aiheesta enkä mitään sen kummempaa. Olen itse elänyt väkivaltaisessa parisuhteessa ja se palaa joskus mieleen. Nyt naimisissa kunnollisen miehen kanssa. Mutta perheväkivaltaa on Suomessa, eikä se lähde pois sillä, että aiheesta ollaan hiljaa. Rauhoitu hyvä ihminen. t.ap
a) Koska et osaa kirjoittaa. b) Et tajua, ettei oikeutta tehdä millään vitun huutoäänestyksellä. c) Olet aina AV:llä trollaamassa ja jauhamassa paskaa. Riittääkö?
Luuletko todella, että joku typerä monivalintatehtävä on KESKUSTELUA perheväkivallasta? Olet selvästi idiootti.
En näe ollenkaan typeränä miettiä tuollaisia asioita ihan konkretian kautta. Ja ainahan voit perustaa oman ketjun ja jättää tämän lukematta.
Ole hyvä ja älä enää hauku minua idiootiksi. Lopeta myös se kiroilu, kiitos. ap
Kyselen siis ihmisten henkilökohtaisia näkemyksiä aiheesta enkä mitään sen kummempaa. Olen itse elänyt väkivaltaisessa parisuhteessa ja se palaa joskus mieleen. Nyt naimisissa kunnollisen miehen kanssa. Mutta perheväkivaltaa on Suomessa, eikä se lähde pois sillä, että aiheesta ollaan hiljaa. Rauhoitu hyvä ihminen. t.ap
a) Koska et osaa kirjoittaa. b) Et tajua, ettei oikeutta tehdä millään vitun huutoäänestyksellä. c) Olet aina AV:llä trollaamassa ja jauhamassa paskaa. Riittääkö?
Luuletko todella, että joku typerä monivalintatehtävä on KESKUSTELUA perheväkivallasta? Olet selvästi idiootti.
a) jättäisin jos toistuvasti tuota tekisi
b) jättäisin ehkä jo ekasta kerrasta
c) en osaa pitää tätä kovin vakavana. saan sitä paitsi todella helposti mustelmia.
d) jättäisin todennäköisesti, rikosilmoitus riippuu tilanteesta
e) jättäisin heti
Tuosta seksi asiasta olen kahden vaiheilla. Muista en tekisi rikosilmoitusta. Jättää kyllä voisin miehen.
a) mies läpsäisee sinua poskelle
Ja eroa hakisin välittömästi.
Olen jo kerran elänyt väkivaltaisessa suhteessa. Ei kiitos enää ikinä. Puolisoni tietää, että yksikin isku tai läppäisy jne niin se olisi suhteen loppu.
a) riippu läppäisyn lujuudesta sekä siitä, olenko ärsyttänyt tai provosoinut itse tilanteen
b) sama kuin edellinen
c) no en todellakaan, mutten sitä sais meidän isännän olla jättämässä vähän väliä :)
d) no jos olis kyse ihan kunnon raiskauksesta niin sitten. Siis ei sellaisesta, että mä kiehnään kännissä mutta sitten muutan mieltäni...
e) Kerran voisin antaa anteeksi, toista kertaa tuskin en
Vaihtoehto e:stä kyllä lähtisin menemään
a) mies läpsäisee sinua poskelle - en tekis
b) mies tönäisee sinua, niin että kaadut lattialle - on tönässykki,tosin en kaatunut,ja taisin minäkin tönästä sitä.
c) mies ottaa ranteistasi kiinni niin, että niihin jää mustelmat - on ottanutkin käsivarsista kiinni,on edelleen mustelmat
d) mies harrastaa kanssasi seksiä ilman että tahdot - no tästä ei pelkoo,kun ei meillä ole seksiä ollenkaan. mutta tästä voisin tehäkkin ilmoituksen.
e) mies lyö sinua nyrkillä kasvoihin - tästä tekisin ehdottomasto.
Mies tietää että muhun ei kosketa satuttamistarkoituksessa tai takas tulee.
Perheväkivallasta kysymys: mistä näistä tapauksista tekisit rikosilmoituksen
ja mitkä olisivat sellaisia tapauksia, jotka saisivat sinut jättämään miehesi?a) mies läpsäisee sinua poskelle
A) En tekisi, mutta suuttuisin. Miettisin myös tarkaan, mikä johti tuohon tilanteeseen.
B) Olisin tästä tosi vihainen, mutta en tekisi rikosilmoitusta.
C) Miettisin, miksi mies joutui pitämään minusta kiinni. Olinko uhkaava vai onko mies hieman pipipää. En tekisi rikosilmoitusta.
D) Jos kyseessä olisi väkivaltainen väkisinmakaaminen, niin tekisin rikosilmoituksen ja jättäisin miehen. Ehkä.
E) Kerran voisin antaa tälläise anteeksi, jos itse olisin toiminut hyvin provosoivasti. Jos lyönti tulisi vaikkapa mustasukkaisuuden takia, niin poliisin pakeille menisin saletisti.
a) riippu läppäisyn lujuudesta sekä siitä, olenko ärsyttänyt tai provosoinut itse tilanteen
b) sama kuin edellinen
c) no en todellakaan, mutten sitä sais meidän isännän olla jättämässä vähän väliä :)
d) no jos olis kyse ihan kunnon raiskauksesta niin sitten. Siis ei sellaisesta, että mä kiehnään kännissä mutta sitten muutan mieltäni...
e) Kerran voisin antaa anteeksi, toista kertaa tuskin en