rikkaat sanoo, että köyhyys on köyhien syy
ei ole kovin kypsää puhetta, monella voi olla sairaus, joka aiheuttaa rajoituksia esim. ja työttömyyttä
Kommentit (95)
laittoi rahansa pieneen tehtaaseen, kasvatti siitä vuosien saatossa ison ja nyt se on perheyritys, jota sukumme johtaa. Se tarjoaa työpaikan sadoille ihmisille.
Kiitokseksi saamme ylimielisyyttä, vaatimuksia ja haukkuja. Kukaan ei koskaan ole kiittänyt työpaikastaan, mutta enemmän palkkaa ja etuja ollaan aina kärkkymässä.
Eli isoisäni ahkeruuden kautta me nuorempi sukupolvi voimme nyt tarjota satoja työpaikkoja. Aikamoinen vastuu ja taakkakin. Joskus tekisi mieli pistää ovet kiinni ja sanoa, että etsikää työnne muualta. Me emme enää jaksa tätä. Varsinkin kun globalisaatio tulee tappamaan yrityksemme 50 vuodessa. Emme pysty kilpailemaan halpamaiden kanssa.
t. rikkaan talon porsas
eikä se ole sen kypsempää puhetta.
Ja arvaa mitä: kaikilla köyhyyttä ei edes aiheuta mikään syy - se vaan on. Meidän, joita se koskettaa, on sitten vain elettävä sen kanssa.
Rikkaat on tottuneet ottamaan vastuun itsestään ja toimeentulostaan, ei ole sossusta tottuneet saamaan rahaa aina kun tarve vaatii. Köyhät taas ovat tottuneet siihen, että on aina yhteiskuunan syy jos toimeentulo ei ole riittävä ja että raha luonnollisesti vaan tulee.
Siksi kenties rikkaat ajattelevat että jokaisen oma elämäntilanne on omien päätösten seurausta, kun taas köyhät ajattelevat että jonkun ulkopuolisen pitäisi tulla ja nostaa heidät köyhyydestä.
Itse olen sitä mieltä, että jokainen on vastuussa itsestään. On hyvä ja välttämätöntäkin, että heikompia autetaan, mutta toimeentulon täytyy riittää, rikkaudet ja elintason korotuksen hankkikoon jokainen itse.
Lähes kaikki sairaudet itse aiheutettu
Jos on niin hommaapas itsellesi syöpä, astma, keliakia, glaukooma, reuma, tai joku synnyinnäinen vamma vaikka aluksi ja jotta ei olisi liian helppoa niin parannapa se myös ettei sairaus ole millään tavalla esteenä työelämässä.
Useimmat työnantajat haluavat terveitä työntekijöitä. Esim. minun mahdollisuuteni duuniin on jo monta kertaa tyssännyt työhöntulotarkastukseen. Sairauteni on sellainen, etten valehdella voi ja se myös asettaa rajoitteita työntekemiselle.
joten useimmat rikkaat ovat täällä perintörikkaita. Joten turhaan inisevät, että ovat muka muita parempia kun eivät edes itse ole omaisuuttaan hankkineet.
Ja arvaa mitä: kaikilla köyhyyttä ei edes aiheuta mikään syy - se vaan on. Meidän, joita se koskettaa, on sitten vain elettävä sen kanssa.
Rikkaat on tottuneet ottamaan vastuun itsestään ja toimeentulostaan, ei ole sossusta tottuneet saamaan rahaa aina kun tarve vaatii. Köyhät taas ovat tottuneet siihen, että on aina yhteiskuunan syy jos toimeentulo ei ole riittävä ja että raha luonnollisesti vaan tulee.
Siksi kenties rikkaat ajattelevat että jokaisen oma elämäntilanne on omien päätösten seurausta, kun taas köyhät ajattelevat että jonkun ulkopuolisen pitäisi tulla ja nostaa heidät köyhyydestä.
Itse olen sitä mieltä, että jokainen on vastuussa itsestään. On hyvä ja välttämätöntäkin, että heikompia autetaan, mutta toimeentulon täytyy riittää, rikkaudet ja elintason korotuksen hankkikoon jokainen itse.
Tutkimusten mukaan onnellisuustaso pysyy yksilöillä tietyn rajan sisällä. Surkutteluun ja pessimistisyyteen taipuvaista ei saa mikään rahamäärä onnelliseksi, toisaalta taas valoisaluonteinen kykenee onnellisuuteen vaikka olisi halvaantunut.
Valtaosa ihmisistä pitää itseään onnellisina kun perustarpeet ovat tyydytettyjä eikä oma elintaso poikkea merkittävästi alaspäin muiden läheisten elintasosta.
Sanot olevasi rikas ja silti valitat korkeista palkoista ym globaleista. Sinulla on siis varaa maksaa ja vähän enemmänkin, kun kerran rikkautta on.
Tässä sulle suora linkki.2kor8:10-15. J-P
http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2.+Ko…
Jos lahjoitan kuukauden tilini sinulle, mitä tekisit sillä.
Jos lahjoitan kuukauden tilini sinulle, mitä tekisit sillä.
ostais joululahjaksi 15v tytölle puhelimen sekä lahjakortin kampaajalle, 11 v pojalle ostaisin telkkarin, jotta vois pelata pleikkaa huoneessaan.
Itselleni ostaisin kirjan ja kampaajalle menisin minäkin.
Nyt ostan tytölle kihartimen ja pojalle pelin, itselleni en mitään.
Miehen suku on köyhää ja kyllä se on ihan oman räpellyksen ansiota.
Miehen vanhemmat saivat jo ihan mukavasti omaisuutta kasaan, mutta sitten anoppi keksi kälyn kanssa hienon pisnisidean, otti jättilainat ja pieleenhän se meni.
Toinen käly löysi ulkomaalaisen luuserin, jonka kanssa seilasi kahden manteren väliä kahden kielipuolen lapsen kanssa ja kun lopulta appivanhemmat lakkasi rahoittamasta näitä maailmanympärysmatkoja, käly istuu nyt kunnan vuokra-asunnossa ja ruikuttaa, kun "maailma murjoo".
Samanlaista kouhkajengiä koko suku. Ei alkeellisiakaan rahankäsittelytaitoja ja ex-yrittäjiä riittää... Kaikissa liikesuunnitelmissa sama kuvio: Ensin kohkataan, velkaannutaan ja laajennutaan järjettömästi ja sitten ihmetellään, kun kupla pärskähtää.
11 v pojalle ostaisin telkkarin, jotta vois pelata pleikkaa huoneessaan.
11v poika osaa varmaan jo lukea, osta sillekin kirja. Niitä saa Amazonista 10,eurolla postikuluineen ja pystyy vielä myymään takaisinkin Amazoniin. Tai mene paikalliseen divariin.
Köyhät on just mm. niitä joilla ei selvästikään kiinnitetä huomiota lasten ajankäyttöön.
Kun sillä olis se televisio, niin se ei varmaan silloin niin paljoa häiritsis se skidin pleikan pelaaminen?
Sanot olevasi rikas ja silti valitat korkeista palkoista ym globaleista. Sinulla on siis varaa maksaa ja vähän enemmänkin, kun kerran rikkautta on. Tässä sulle suora linkki.2kor8:10-15. J-P <a href="http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2.+Ko…" alt="http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2.+Ko…">http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=2.+Ko…;
Yrityksemme hyvällä tuurilla, hyvin hoidettuna ja tiukalla talouden pidolla elättää suomalaisia duunareita vielä 50 vuotta. Kiinassa valmistuskustannukset ovat ehkä 1/4 osa siitä mitä meillä. Siinä sulle niitä globaleita! Haluatko itse ostaa mieluummin kotimaisia tuotteita, jotka maksavat neljä kertaa enemmän kuin kiinassa tehdyt? Kuinka paljon kiinalaista muovia esim. lapsesi saa tänä jouluna. Monen sadan euron edestä? Miksi et ostanut jotain kotimaista, kestävää ja kotimaassa työllistävää?
Aiomme säästää palkoista, eduista, pitää yt-neuvotteluja vuosittain ja silti ehkä ja vain ehkä pysymme sen 50 vuotta vielä kotimaisena työnantajana! Jos alkaisimme hassaamaan rahaa, voisimme laittaa tuotannon ovet kiinni vaikka heti.
t. rikkaan talon porsas
yhdessä perheessä on 5 lasta, äiti ei ole ikinä tehnyt töitä ja isä tekee niska limassa. Iso omakotitalo pitää olla, kun kallimmalla asuis vuokralla.
Heidän köyhyys on täysin oma valinta, haluttu tehdä monta lasta, asutaan paikkakunnalla jossa ei ole töitä.
Toinen tuttava on sairaanhoitaja ja hänen miehensä poliisi. Asuvat Vantaan perukoilla epämääräisessä rivitalossa, myös muutama lapsi. Se mitä rahaa jää menee maksuihin, kun kummallakin on vuorotyö ja aina ei lastenvahtia ole saatavilla päiväkodista.
Mun yks opiskelukaveri luki itsensä juristiksi. Tiesi koko ikänsä että sairastaa jotain tautia, joka tuhoaa lihaksia, on tällä hetkellä pyörätuolissa. Otti selvää mitä voi tehdä pyörätuolista käsin helposti ja on nyt töissä jossain lakifirmassa, hänellä on oma sihteeri, joka kirjoittaa kaiken puhtaaksi mitä sanoo. Ja tienaa vieläkin tarpeeksi kulujen jälkeen.
Suomessa opiskelu on valtaosin ilmaista. Jos itse haluat jäädä johonkin käsityöammattiin ja tulot ovat 1000 euroa kuussa käteen max, se on ihan oma ratkaisu.
11 v pojalle ostaisin telkkarin, jotta vois pelata pleikkaa huoneessaan. Itselleni ostaisin kirjan ja kampaajalle menisin minäkin.
11v poika osaa varmaan jo lukea, osta sillekin kirja. Niitä saa Amazonista 10,eurolla postikuluineen ja pystyy vielä myymään takaisinkin Amazoniin. Tai mene paikalliseen divariin. Köyhät on just mm. niitä joilla ei selvästikään kiinnitetä huomiota lasten ajankäyttöön. Kun sillä olis se televisio, niin se ei varmaan silloin niin paljoa häiritsis se skidin pleikan pelaaminen?
vaan sitä, millä nyt ilahduttaisin, jos olis varaa.Siis meillä ei ole telkkaria, mutta naapurilla olis pleikka antaa meille :) En osta pojalle kirjaa vaan pelin.
Onko sulla aina tapana olla ilkeä?
Kiinaan tms. Sanot, että 50 vuotta. Sittenkö sä oot puilla paljailla? Vai onko pelkona elintason lasku?
Monesti se on huomattu, että rikas ei tahdo tinkiä, mutta köyhän on pakko.
J-P
kun kaikilla muillakin kavereilla se on. Ettei lapsi saa syrjäytyneen ja omituisen mainetta jo alakouluiässä, siksi vanhemmat yrittävät ostaa edes suurimman osan niistä peleistä ja vermeistä mitä varakkaammillakin on.
Lasten maailma on aika julmaa. Sellaista kaveria ei niin helposti oteta porukoihin, joka jollakin tavalla eroaa muista liian selvästi.
11 v pojalle ostaisin telkkarin, jotta vois pelata pleikkaa huoneessaan.
11v poika osaa varmaan jo lukea, osta sillekin kirja. Niitä saa Amazonista 10,eurolla postikuluineen ja pystyy vielä myymään takaisinkin Amazoniin. Tai mene paikalliseen divariin.
Köyhät on just mm. niitä joilla ei selvästikään kiinnitetä huomiota lasten ajankäyttöön.
Kun sillä olis se televisio, niin se ei varmaan silloin niin paljoa häiritsis se skidin pleikan pelaaminen?
Sanoit, että 5 lasta ja äitikö muka ei tee työtä?
Sanon, että äiti tekee kaikkein arvokkainta työtä.
J-P
joten useimmat rikkaat ovat täällä perintörikkaita. Joten turhaan inisevät, että ovat muka muita parempia kun eivät edes itse ole omaisuuttaan hankkineet.
Pienistäkin tuloista saa säästöön rahaa ja siinä tuleekin se kynnyskysymys, mihin ne säästöt käyttää. Jos ne käyttää liian kalliisiin vaatteisiin ja muihin lyhyen tähtäimen hyödykkeisiin, oma moka. Jos taas tekee pitkän tähtäimen suunnitelman, käyttää rahat järkevästi, sijoittaa yritystoimintaan, tai mitä vaan tuottavaa, silloin saattaa rikastua jonain päivänä. Saattaa olla jopa se paha työllistäjä joka tarjoaa liian huonosti palkattua työtä eikä omastaan rikastuta duunareita, vaan tarjoaa vain toimeentulon....
Mielestäni työllä ei tarvitse voida rikastua. Työ tarjoaa toimeentulon ja jos ajattelee seuraava kynsihuoltoa pidemmälle, saattaa jonain päivänä olla rahaa tilillä yli oman tarpeen.
Kiinaan tms. Sanot, että 50 vuotta. Sittenkö sä oot puilla paljailla? Vai onko pelkona elintason lasku? Monesti se on huomattu, että rikas ei tahdo tinkiä, mutta köyhän on pakko. J-P
Suurin osa yrityksemme tuloista tulee siitä, että tuotamme tarvikkeita ja myymme niitä eteenpäin. Meillä on suomessa vielä kohtuullinen osuus tuoteryhmästä, mutta tuskin edes sitä 50 vuotta enää. Taistelemme kiinalaisten kanssa, joiden tuotteet maksavat neljännesosan meidän tuotteista sekä eteläeurooppalaisten tuotteiden kanssa, jotka ovat liikkeessä suunnilleen puolet halvempia.
Sinä päivänä kun muiden maiden tuotteet ovat yhtä hyvin suunniteltuja ja valmistettuja kuin meidän tuotteemme, sekä huomattavasti halvempia, eiköhän se ole päivän selvää, että meidän bisneksemme menee konkurssiin. Sen jälkeen ei pääoma kauaa riitä pyörittämään konkurssikypsää tuotantolaitosta.
Ostakaa jouluksi suomalaista! Ei huonosti tehtyä halpatuotantoa.
t. se possu
Kyse ei ole läheskään aina pelkästään rahasta, vaikka viimekädessä se rahan puute leimaa ihmisen köyhäksi.
Mutta köyhä puutteestaan. Siinäkin tulee rakkaus esiin. Jos sulla on Raamattu, niin lue esim tämä kohta. 2. Korinttolaiskirje 8:10-15
J-P