Nyt oon pettynyt apteekin omaan r-testiin
Menkat oli päälle viikon myöhässä ja vuoto olematon. Sterilisaatiosta huolimatta tein varuiksi kys. testin ja olin näkevinäni siinä viivan testiviivan lisäksi, vaikka hailun.
Mulle tuli kiire vessasta pois kun sinne oli ruuhkaa oven takana ja jouduin testin jättämään peilikaapin päälle.
Päästessäni katsomaan sitä testiajan juuri mentyä umpeen, oli siinä haalea vaaleanpunainen viiva ja se vahvistui tosi selväksi kuivuessaan. Ihan kunnon pinkki siitä tuli ja leveä.
Tuo jäi hämään ja tein toisen. Nyt tarkkaan ja rauhassa.
Jo alle 3min. testin teosta siinä oli toinenkin hailu viiva.
Jätin testin yöpöydän laatikkoon illalla ihan tarkoituksella katsoakseni vahvistuuko sekin kuivuessaan. Ei kamalasti, mutta sen näkee ja on aavistuksen punertava.
En usko raskauden olevan mahdollista ja luulis tuon toisen olevan jo vahvempi tulos. Testien teossa meinaan useampi päivä väliä.
Ekaa tehdessä tosin en juonut juurikaan ja pissa oli rakossa 6 tuntia kun olin shoppailemassa.
Nyt join vettä aikalailla ja pidättelin 4 tuntia.
Mut loppukaneettina ihan paska testi. Eikä ole merkkejä ulkopuolisestakaan.
Pahoinvointia on ollut ja iltaisin kamala palelu, mutta onhan noita flunssiakin liikenteessä melko tavalla.
Eikö tuon pitäisi olla vielä tosi herkkä testi ja näyttää vahva tulos jo varhaisessakin vaiheessa?
Eiköhän sterilisaationi ole edelleen ihan pitävä. :) Mut testi sucks.
Kommentit (31)
Tsemppiä ap:lle. Täällä on paljon turhautuneita ihmisiä, jotka ehkä kovasti yrittävät tulla raskaaksi jne. Silloin toisen "vahinko" voi tuntua mahdottomalta vaihtoehdolta hyväksyä. Pakkohan se on olla vähintäänkin syöpä tms.
Mutta siis, jos onkin vauva tulossa niin onneksi olkoon!
Tsemppiä ap:lle. Täällä on paljon turhautuneita ihmisiä, jotka ehkä kovasti yrittävät tulla raskaaksi jne. Silloin toisen "vahinko" voi tuntua mahdottomalta vaihtoehdolta hyväksyä. Pakkohan se on olla vähintäänkin syöpä tms.
Mutta siis, jos onkin vauva tulossa niin onneksi olkoon!
Ja ihan on faktaa tuo, että sterilisaatioraskaudet ovat usein kohdunulkoisia. Hcg:n nousuun on myös muita syitä kuin raskaus. Esim. juuri syöpä.
vaan itseasiassa ihana asia.
On tarkoitus mennä tammikuussa purkuleikkuuseen yksityiselle. Sterilisaatio tehtiin, koska luulin olevani niin huonossa kunnossa ja syytin perussairauttani, ajattelin etten uskalla raskautua enään.
Syyksi huonoon kuntoon löytyikin jälkikäteen diabetes mikä nyt jo hallinnassa. Olotila sen myötä
parani ja sterkku alkoi kaduttamaan paljon sillä missään vaiheessa en ollut ajatellut etten tahtoisi enään lapsia noin muuten.
ap
epäilisitte kun:
Papa alle 6kk sitten priima
laajan verenkuva kunnossa
kilppariarvot kunnossa
keuhkot kuvattu
Toissapäivänä kuvattu ja tutkittu kaulasta reisiin röntgenillä
Lantion magneettitutkimus tehty ja puhdas, paitsi nivelrikko mikä johtikin tuohon tapaturmaan
Kaikki sukupuolitautitestit kunnossa (otettu purkuleikkausta varten).
Ultrassa ja sisätutkimuksessa kaikki ok
puolitoista vuotta sitten meinasin menehtyä ja vatsani avattiin ja moni erikoislääkäri mm. gyne kävi kaikki sisäelimeni läpi, myös suolen kameralla. Tämä johtui vatsakalvon tulehduksesta tai se oli diagnoosi.
Hmmm...mitäs muuta. Pääkin on magneettikuvattu ja kuvaus ylsi rintakehään asti.
Eli missä mulla lymyilisi syöpä?
Ja kohdun ulkopuolisesta. On ihan turhaa kiirehtiä sillä ei kohdussa vielä välttämättä mitään näy eikä muuallakaan, voivat vaan tutkia nouseeko hcg ja vastaako sen tulos kohdun näkymää. Täm prosessi voi viedä parikin viikkoa.
Olisi aivan älytöntä juosta päätä pahkaa nyt sairaalaan paniikissa. =)
Ap
ja todella ihmettelen palstan meininkiä. Onnea vaan teille upeista vastauksista.
epäilisitte kun:
Papa alle 6kk sitten priima
laajan verenkuva kunnossa
kilppariarvot kunnossa
keuhkot kuvattu
Toissapäivänä kuvattu ja tutkittu kaulasta reisiin röntgenillä
Lantion magneettitutkimus tehty ja puhdas, paitsi nivelrikko mikä johtikin tuohon tapaturmaan
Kaikki sukupuolitautitestit kunnossa (otettu purkuleikkausta varten).
Ultrassa ja sisätutkimuksessa kaikki okpuolitoista vuotta sitten meinasin menehtyä ja vatsani avattiin ja moni erikoislääkäri mm. gyne kävi kaikki sisäelimeni läpi, myös suolen kameralla. Tämä johtui vatsakalvon tulehduksesta tai se oli diagnoosi.
Hmmm...mitäs muuta. Pääkin on magneettikuvattu ja kuvaus ylsi rintakehään asti.
Eli missä mulla lymyilisi syöpä?
Ja kohdun ulkopuolisesta. On ihan turhaa kiirehtiä sillä ei kohdussa vielä välttämättä mitään näy eikä muuallakaan, voivat vaan tutkia nouseeko hcg ja vastaako sen tulos kohdun näkymää. Täm prosessi voi viedä parikin viikkoa.
Olisi aivan älytöntä juosta päätä pahkaa nyt sairaalaan paniikissa. =)Ap
ja todella ihmettelen palstan meininkiä. Onnea vaan teille upeista vastauksista.
Ap miksi ihmeessä olet sitten noin paniikissa muitten arvailuista, jos kerran olet 100% varma ettei sinulla ole syöpää.
Aloituksessasi ei lukenut mitään näistä lukuisista ja kattavista tutkimuksista, joita sinulle on sattumalta vastikään tehty. Siksi siis vastaajat ottivat asian esille.
En myöskään ymmärtänyt miksi ihmeessä alunperin aloit tekemään raskaustestiä, jos oletus on että et voi olla raskaana, ja sinulla on ainoastaan flunssan oireita?
Joo, Porvoostahan tämä keskustelu varmaan on aloitettu mutta menkööt nyt...
Koska voi antaa väärän positiivisen.
No. Jaa.
Mä oon saanu kaikista tekemistäni raskaustesteistä aina negatiivisen. Onhan noita tullu vuosien varrella eri merkkisiä tehtyä juu.
vuoto olematonta, kaksi raskaustestiä näyttää posiyiivista - mutta todennäköisimmin syy on raskaustestissä.
Okei.
raskaus kyseessä, vaikka epätodennäköistä sen oletin ja oletan olevan. Luulin saavani aivan puhtaan negan, mutta kävikin näin.
Oireita on, mutta olen selittänyt ne itselleni juuri kuten edellä kuvailin tai ajatellut, että on monta muutakin syytä kyseisiin oireisiin kuin raskaus.
Jep, nuo tutkimukset on tehty ja en mitenkään ajatellut laittavani listaa niistä aloitukseen kun en millään muotoa voinut kuvitella saavani noin typeriä vastauksia ja varsin monta.
Halusin vaan mielipidettä ja kokemusta kyseisestä testistä ja sitä voinkohan siihen nyt luottaa vai en.
TOTTAKAI on epäusko kun sterilisaatio on tehty!
Ei ihan heti uskoisi raskauteen.
Ja testiajasta puheenollen minä tein viimeisimmän testin aivan kellolleen ja luin testituloksen alle 3min. sen teosta. Testiaika on 5min.!!!
Testi on minusta sucks. Olen lukenut muitakin kokemuksia netistä, että haamuilee aina ja jo testiajalla, vaikka ei olisi raskaana.
Toisekseen jos olenkin niin kummastelen sitä miten hailakka tulos on jos toiseen testiin ilmaantuukin kunnon plussa.
Maksan ja ostan testin siinä uskossa, että ns. hyvillä viikoilla se antaa jo vastauksen mitä ei tartte epäröidä.
Jos toinen (eri merkkinen)testi on negaa niin uskon noiden olleen vaan viallisia (sen ensimmäisen voi selittää tuolla, että testiaika kerkisi mennä umpeen).
Mikäs siinä jos olisin saanut vaan onnitteluja plussasta tai sitten vastauksia siitä kuinka testi haamuilee muillekin ja kannattaa varmistua toisella testillä vielä.
Olisi ihan eri asia suhtautua silloin ja uskoni hailakkaan plussaviivaan olisi voinutkin vahvistua, mutta kaikenmaailman syöpä-jutut meni nyt ihan yli otsahilseen! Ei ihan ekana tule mieleen itselle sellaiset ainakaan kun plussaa testaa tai joku on testannut! =DDDD
Pitääkin pitää mielessä nämä vastaukset Porvoosta. ;)
ap
alkamaan ja tapaturman myötä meni kesken...
Tiedä sitäkään. Siltikin tuntuu hassulta jos ehkäisy pettänyt, vaikka onkin vain kierukan tasoa.
ap