Apua hirveä tuska, olen ollut tietämättäni raskaana ja olen juonut
Olen kaksi kertaa vetänyt kännit ja molemmilla kerroilla ottanut diapamia krapulaan, nämä molemmat ovat kiellyjä raskaudenaikana. Olemme aina käyttäneet kondomia mutta olenkin nyt raskaana. Voi ei olenko tehnyt korjaamatonta pahaa, voiko lapsi olla enää terve.. apua
Kommentit (8)
Siksi se alko onkin kielletty raskausaikana
Kukaan ei voi tietää onko tullut vahinkoa.
ja olinkin raskaana.
kakara on erittäin skarppi, ikää lähes 17 v
ennen kuin lapsi on syntynyt ja jopa varttunut, mutta kahdet kännit alkuraskauden aikana ei ole vielä kauhean hälyttävää. Diapamin vaikutuksista en tiedä. Itse olin tietämättäni raskaana ja juuri alkuraskauden aikana juonut normaalia enemmän alkoholia sekä syönyt Ritalinia. Olin älyttömän huolissani, mutta minulla vakuuteltiin, että alkoholin haitat tulevat yleensä säännöllisestä ja pitkäaikaisesta käytöstä raskauden aikana. Ritalinista ei ikävä kyllä ole tarpeeksi tutkimustietoa, mutta jotkut lääkärit ovat sitä mieltä että sen käyttö on tietyissä tapauksissa okei...? Itse lopetin kokonaan varmuuden vuoksi.
Olin juuri 20vko ultrassa ja kaikki näytti olevan niinkuin pitää, mutta eihän se vielä sano oikein mitään. Jotenkin se kuitenkin hieman rauhoitti mieltäni, eikä jatkuva stressaaminenkaan ole hyväksi kehittyvälle vauvalle.
pieleen tulee keskenmeno.
Et puhunut viikoista mitään, mut veikkaan et joit/otit diapamia ihan alkuviikoilla.
Ekat 2 viikkoa (ne viikot joissa et voi tietää olevasi raskaana kun ei ole edes ollut vielä kuukautisten aika) alkiolla ei ole kanssasi vielä yhteistä verenkiertoa.
Ei ole yhteistä verenkiertoa missään vaiheessa raskautta. Miten tämä voi olla jollekin vielä epäselvää? Mutta alkio saa ravinteet ja jopa ne vahingolliset aineet äidistään ihan raskauden alusta asti. Ei se alkoholivaurio aina keskenmenoa aiheuta.
ja soita sinne