Onko mulla joku sairaus?! Vointi on hyvä, mutta...
tuntuu, että kunto heikkenee liikunnan harrastamisesta huolimatta, enkä laihdu vaikka syön todella terveellisesti (säännöllisesti, pieniä aterioita, paljon proteiinia ja kasviksia, hyviä rasvoja unohtamatta).
Kilpirauhasarvoja on tutkittu viimeksi 1-2 vuotta sitten. Koskaan niissä ei ole ollut mitään häikkää.
BMI keikkuu 23 tienoilla, 3 vuotta olen treenannut salilla joten lihaksia on melko hyvin. Aerobinen kunto vaan tuntuu jumittuneen paikalleen ja tosiaan juoksulenkit tuntuvat menevän aina vain huonommin, vaikka nytkin on melko aktiivinen syksy takana (1-2 kunnon lenkkiä / vko).
Vai luulotautiko se tässä oireilee...
Kommentit (3)
tuntuu, että kunto heikkenee liikunnan harrastamisesta huolimatta, enkä laihdu vaikka syön todella terveellisesti (säännöllisesti, pieniä aterioita, paljon proteiinia ja kasviksia, hyviä rasvoja unohtamatta). Kilpirauhasarvoja on tutkittu viimeksi 1-2 vuotta sitten. Koskaan niissä ei ole ollut mitään häikkää. BMI keikkuu 23 tienoilla, 3 vuotta olen treenannut salilla joten lihaksia on melko hyvin. Aerobinen kunto vaan tuntuu jumittuneen paikalleen ja tosiaan juoksulenkit tuntuvat menevän aina vain huonommin, vaikka nytkin on melko aktiivinen syksy takana (1-2 kunnon lenkkiä / vko). Vai luulotautiko se tässä oireilee...
Olisin nimittäin voinut kirjoittaa aloituksen itse. Kaikki täsmää. Äidilläni on kilpirauhasen vajaatoimintaa, itseltäni niitä ei ole koskaan mitattukaan. Tänä syksynä olen kyllä pohtinut, olisiko aihetta. Välillä tuntuu, että pääkin on yhtä puuroa ja keskittyminen on toisinaan vaikeaa. Muuten en kyllä tunne itseäni erityisen väsyneeksi, mutta tosiaan tuo aerobisen suorituskyvyn heikkous suhteessa siihen, millä tavalla ja miten paljon treenaan, huolestuttaa. Ikää tosin on "jo" 36, joten voihan se siihenkin liittyä...
"vanhuus" se ovella jo kolkuttaa :) Aineevaihdunta on selvästi hidastunut, minkä vuoksi luulen tuon painonpudotuksen olevan vaikeaa. Tähtään siis painossa lukemaan noin 60 kg, joten tiputettavaa olisi viitisen kiloa. Se on vaan niin tiukassa, niin tiukassa... selvästi mulla on läskiä lanteilla ja reisissä, niissä paikoissa, joista se kuulemma vaikeimman mukaan lähtee...
Mutta tuo kuntojuttu pistää tosiaan miettimään! 2-3 aerobista treeniä ja 2-3 lihastreeniä viikossa, ja todellakaan kehitystä ei tapahdu vaikka kuormitusta vaihtelee. Toisinaan olen kauhean uupunut, mutta sehän voi selittyä huonoilla yöunilla ja stressillä.
ap
tuntuu, että kunto heikkenee liikunnan harrastamisesta huolimatta, enkä laihdu vaikka syön todella terveellisesti (säännöllisesti, pieniä aterioita, paljon proteiinia ja kasviksia, hyviä rasvoja unohtamatta). Kilpirauhasarvoja on tutkittu viimeksi 1-2 vuotta sitten. Koskaan niissä ei ole ollut mitään häikkää. BMI keikkuu 23 tienoilla, 3 vuotta olen treenannut salilla joten lihaksia on melko hyvin. Aerobinen kunto vaan tuntuu jumittuneen paikalleen ja tosiaan juoksulenkit tuntuvat menevän aina vain huonommin, vaikka nytkin on melko aktiivinen syksy takana (1-2 kunnon lenkkiä / vko). Vai luulotautiko se tässä oireilee...
Olisin nimittäin voinut kirjoittaa aloituksen itse. Kaikki täsmää. Äidilläni on kilpirauhasen vajaatoimintaa, itseltäni niitä ei ole koskaan mitattukaan. Tänä syksynä olen kyllä pohtinut, olisiko aihetta. Välillä tuntuu, että pääkin on yhtä puuroa ja keskittyminen on toisinaan vaikeaa. Muuten en kyllä tunne itseäni erityisen väsyneeksi, mutta tosiaan tuo aerobisen suorituskyvyn heikkous suhteessa siihen, millä tavalla ja miten paljon treenaan, huolestuttaa. Ikää tosin on "jo" 36, joten voihan se siihenkin liittyä...
Yritätkö siis laihduttaa? Sitten kannattaa nipistää vielä jostain.