Olen käyttänyt jo monta vuotta kaupan halpislukulaseja
Olenko saattanut vahingoittaa silmiäni jotenkin, kenties pysyvästikin, ja mitä haittaa siis näiden lasien päivittäisestä käytöstä on? Näen erittäin hyvin näillä +1,5 laseilla, eikä siksi ole tullut tarvetta lähteä optikolle tai lääkäriin. Mutta pitäisikö?
Kommentit (5)
mutta niillä näki huonosti esim ajaa autoa.
Eihän lukulaseilla nyt hyvänen aika autolla ajeta!
Sanoi, että ihan turha pelkkää ikänäköa varten hommata kalliita laseja, että nuo markettilasit käy ihan hyvin.
Tosin sinulla tuota syytä näön huonontumiseen ei ole selvitetty. Itse varmuuden vuoksi kävisin silmälääkärillä.
Tosin sinulla tuota syytä näön huonontumiseen ei ole selvitetty. Itse varmuuden vuoksi kävisin silmälääkärillä.
No ekat lasit kävin hakemassa silmälääkäristä. Ne on 0,75, ja siitä on noin 8 vuotta. 5 vuotta sitten ne alkoivat olla riittämättömät vahvuudeltaan ja kokeilin halpislaseja, ensin 1,0 ja nyt 1,5. Ikää on 50 vuotta eli kai tämä ihan tavallista lähinäön heikkenemistä on. Kauas näen tosi tarkkaan tai siis noin puolen metrin etäisyydestä lähtien olen todella tarkkanäköinen.
Niin kauan kuin niillä näkee, ne ajaa ihan hyvin asiansa, eikä niillä voi silmiä vahingoittaa. Nykyään joudun käyttämään kalliimpia laseja, kun silmissä on eri vahvuiset linssit.
mutta niillä näki huonosti esim ajaa autoa. Vaimo pakotti optikkoon ja silämlääkärille. Minulla todettiin olevan alkava harmaakaihi ja tilasin kunnollisia moniteholaseja ja nyt näen paremin