Miksi jotkut valitsevat tarkoituksella yksilapsisuuden, vaikka olisivat lisääntymiskykyisiä?
Itsekkyydestä, mukavuudenhalusta?
Huomaavatkin, että laspen kasvatus ei olekaan helppoa?
Kommentit (55)
Itsekkyydestä, mukavuudenhalusta?
Huomaavatkin, että laspen kasvatus ei olekaan helppoa?
kun joukut valitsee lapsettomuuden, elämässä voi katsos nykyään valita montako lasta tekee.
Hauskoja nämä: "yhden lapsen kanssa elämä on mukavaa, saan omaa aikaa, voimme matkustella...useamman lapsen äidit valittavat perhehelvetistä tms."
Mulla on tosi mukava elämä. Teen työtä josta nautin, mies tekee työtä josta nauttii, harrastan liikuntaa, tapaan ystäviä ja tapaamme perheenä ystäviä,matkustelemme miehen kanssa kahdestaan sekä koko perheenä, olemme miehen kanssa edelleen rakastuneita, annan lapsilleni aikaa ja teen heidän kanssaan erilaisia asioita, elämä ei tosiaan ole helvettiä. Kaikkea tätä mitä yksilapsiset kuvittelee että vain heillä tämä on mahdollista. Tämän lisäksi nautin lasteni sisarussuhteen seuraamisesta, sekä koen että perheessä rakkauden määrä on vain lisääntynyt kun lapsia on tullut enempi kuin yksi.
Nyt odotan neljättä lasta :D
Sinun lapsillasi ei ilmeisesti ole eikä ole ollut sairauksia, jotka hankaloittavat elämää.
Eivätkä he edelleen 4-vuotiaina herätä vähintään kahta kertaa yössä.
Miehesi ei ole maatalousyrittäjä, joka joutuu tekemään välillä työtä lähes kellon ympäri.
Sinulla on tarjolla lapsenhoitoapua/lapsenvahteja aina kun vaan viitsit sormiasi napsauttaa.
Kaikilla ei vaan ole asiat yhtä hyvin kuin sinulla ja kehtaat vielä naureskelle sille o.0
V***u mikä idiootti!
Pelkkä raskaus ja synnytys olivat rankkoja---
Raskausaika oli niin vaikeaa ja stressaavaa että en halua kokea sitä uudestaan. En jaksa enkä pysty.
Miksi jotkut asuu kerrostalossa, vaikka olisi varaa asua omakotitalossa?
Miksi joku kulkee farkuissa, vaikka voisi ostaa chanelin jakkupuvun?
Miksi joku työskentelee ekonomina, vaikka voisi kouluttautua myös insinööriksi?
Miksi joku syö makkarakeittoa, vaikka voisi syödä myös makaroonilaatikkoa?
Miksi joku matkustaa Kanarialle, vaikka voisi matkustaa myös Lappiin?
Miksi joku antaa lapselle nimeksi Teppo, vaikka voisi antaa myös Matti?
Miksi joku menee naimisiin, vaikka voisi elää myös avoliitossa?
Kyllä mä vauvoja voisin ottaa pari kolme...mutta kun ne ei pysy vauvoina vaan kasvavat pirut isommiksi.
Leikki-ikänenkin vielä menettelee, mutta mitä tekee koululaislauman kanssa? Ja sitten se teini-ikä....varmaan yhtä helvettiä, kunnes ovat riittävän vanhoja muuttamaan omilleen....
Ihan vain tässä omaa nuoruutta muistellen :D
omalla kohdalla kyse on siitä että ensimmäisenkin saaminen oli kerrassaan ihme. se että hän oli terve ja syntyi ns "täysaikaisena", kun lääkäreiden mukaan oli yli 50% mahdollisuus saada ennenaikainen ja epämuodostunut vauva. niin enpä halua tuota jännitysnäytelmää enää kokea mikä päättyi vielä aivan kamalaan synnytyskokemukseen joka kesti yli viikon sairaalassa olon!
jokainen kai sen lapsiluvun itse päättää, toiselle yksi on hyvä, toiselle viisi ja jollekin kymmenen.
T.kolmen äiti (ja näin on hyvä)
Minkäs sille voi kun ekasta tuli niin täydellinen, ettei tarvitse tehdä enempää!
t. yhden täydellisen,ihanan,fiksun,hauskan ja todella kauniin pikkutytön äiti..
Sain haluamani pojan ekalla potilla eli miksi tekisin toisen?
En jaksaisi monta vuotta tuota pikkulapsiarkea, sekasotkua ja sitä METELIÄ joka käy korviin. En jaksa myöskään olla kotona monta vuotta, koska haluan elämääni myös älyllisiä virikkeitä. Muitakin kuin mitä saa ystäviä tapaamalla.
En halua olla jatkuvasti väsynyt ja kiukkuinen äiti, joka vain haaveilee parisuhdeajasta. Omaa aikaa on yhden äitinä helpompi järjestää, kun on toinen huoltaja kuvioissa.
En kestäisi olla yhden kuin useamman lapsen yh. (elämässä kun ei koskaan tiedä, mitä tapahtuu)
Lisäksi olen kyllä jo biologisesti aika vanha saamaan lapsia, en enää halua ottaa riskejä. Oma valintahan se oli muutenkin tämä lastenteon lykkääminen tai lykkääntyminen. Sitäkään en kadu.
Vaikka tyttäreni on aivan ihana, suloinen, rakastettava, maailann täydellisin, niin en ota sitä riskiä, että seuraava on hankala, jatkuvasti huutava koliiikilapsi. Ja sitä en jaksaisi.
halusimme yhden lapsen. Vaikea sitä on sen enempää yrittää järkeillä tai selittää.
Ei kai kukaan järkevä ihminen hanki lopenuupuneena toista lasta vain sen vuoksi, että se pitää hankkia? Se vasta itsekästä onkin jos hankitaan lapsia, joita ei jakseta hoitaa.
Itselläni on sisaruksia, jotka ovat rakkaita. On myös kuitenkin ystäviä, jotka ovat olleen elämässäni yli 20v ja ovat yhtä rakkaita. He ovat perhe, jonka olen itse valinnut.
Itsekin koen, että ystävät on minulle ne läheisimmät kuin esim. sukulaiset, joita ei voi valita....
Hauskoja nämä: "yhden lapsen kanssa elämä on mukavaa, saan omaa aikaa, voimme matkustella...useamman lapsen äidit valittavat perhehelvetistä tms."
- .- -
Nyt odotan neljättä lasta :D
näille ihmisille joilla selvästikin on paremmat geenit ja niitä kannattaa jakaa eteenpäin.
Itse en ole ollenkaan vakuuttunut siitä, että minun tulisi tehdä useita jälkeläisiä.
Pelkkä raskaus ja synnytys olivat rankkoja, lisäksi paikkani menivät hajalle pahasti synnytyksessä. Koin vauva-ajan todella raskaana, enkä olisi jaksanut hengissä ilman miestäni ja auttavaa sukua. Olin masentunut, vihasin jo tätä yhtäkin lastani, enkä jaksa kiinnostua hänen hyvinvoinnistaan tai hoitamisestaan vieläkään. Koko lapsi on mieheni projekti.
En yksinkertaisesti kykenisi useampaan lapseen, resurssini eivät riitä. Siksi.
niitä ei ole.
T.Kahden lapsen äiti.