G: Toimiiko keskeytetty yhdyntä ehkäisynä vai ei?
Virallisestihan se ei ole ehkäisykeino, mutta kokemuksia mielellään kuulisin. Meille lapsi ei ole katastrofi ollenkaan. Hormonaalinen ehkäisy ei minulle sovi ja kondomien kanssa säätäminen arveluttaa. Joten kokemuksia kehiin :)
Käytättekö keskeytettyä ehkäisyä ja onko toiminut teillä vai oletteko tulleet raskaaksi?
Kommentit (40)
Näin sanon itse äärimmäisen helposti raskautuvana. Meillä lasten välinen ikäero 5,5 vuotta ja seksiä 2-4 kertaa viikossa.
pelattiin vielä varman päälle, otin lopuksi mieheltä suihin (kunnes sai meni kohtuu kauan) silti
pelattiin vielä varman päälle, otin lopuksi mieheltä suihin (kunnes sai meni kohtuu kauan) silti
kp 8/30 oli menossa tuolloin
Miehenä tiedotettakoon täten, että spekua erittyy pieniä määriä hei siitä lähtien, kun alkaa seisoa.
Eikö tuo nyt opeteta jo peruskoulun biologiassa. Touhutipoissa on aina siittiöitä.
Jos et halua lasta, tutustu edes luonnonmukaiseen ehkäisyyn. Jos on ihan sama, älä teeskentele.
http://www.terve.fi/vanhemmuus-ja-kasvatus/luonnonmukainen-ehkaisy-toim…
ohjeet:
http://www.billings-centre.ab.ca/
siihen saakka kunnes olet "vahingossa" raskaana.
Miksi valita molempien kannalta epätyydyttävä ehkäisymuoto? Mies ei nauti, nainen ei nauti 100% ja vielä että vuosikausia. Ei mitään järkeä! Seksielämän laatua heikentävä asia.
Käytettiin keskeytettyä yhdyntää n.6vuotta tulematta raskaaksi, joskus myös saattoi tulla sisään (aika useinkin oikeestaan)
No sitten "tärppäs" ja esikoinen tuli. Tieto että raskaaksi voin tulla oli tiedossa, se oli vähän semmosta sähläämistä kaikki. Mutta melko kauan olin raskautumatta. (Lapsi kyllä pidettiin ja on nyt reilu 3v)
ja ollaan kyllä ihan nautittu molemmat ;).
Meillä on toiminut ennen esikoista 2vuottta. Ekasta kierrosta tärppäsi, kun toivottiin lasta ja nyt on toiminut 1,5v :) toinen lapsi ei olisi pahitteksi, kesällä ajateltiin antaa lupa tulla toiselle jos hyvin käy!
Keskeytetty yhdyntä toimii vallan mainiosti jos on tarkoitus tehdä seksistä ahdistavaa, viedä touhusta ilo ja tulla joka tapauksessa raskaaksi.
Yksi tuttu pariskunta rupesi käyttämään tätä "ehkäisyä" arvottuaan ensin kymmenen vuotta jotta ovatko ylipäätänsä yhdessä ja ovatko sittenkään riittävän kypsiä saamaan lapsen kunnes naisella tuli 35 mittariin. Eivät yksinkertaisesti uskaltaneet tehdä selkeää päätöstä lapsen hankkimisesta joten se jätettiin "sattuman" varaan.
Olisiko mennyt kolme kuukautta ja maha pystyssä.
Vierailija kirjoitti:
Mihin mies tulee? Lakanoille? Suuseksiä tai käteenvedolla naisen rinnoille? Käy yksinään runkkaamassa itsensä loppuun kylppärissä?
No korvaanko sitä pitäis tulla?
10v keskeytettyä on toiminut ilman mitään vahinkoja ja lapsiakin on tullut kolme siinä sivussa suunnitellusti.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt opeteta jo peruskoulun biologiassa. Touhutipoissa on aina siittiöitä.
Jos opetetaan niin opetetaan väärin. Ei niitä siittiötä ole aina siemensyöksyssäkään vaikka olisi kuinka hyvälaatuista tavaraa keskimäärin.
Mutta minä kyllä ymmärrän MIKSI näin opetetaan koulun perusbiologiassa.
Siinä on niin monta muttia. Hedelmöittyminen tarvitsee tietenkin sen ovulaation, mutta kuinka moni nainen tuntee tarpeeksi tarkasti kuukautiskiertonsa ja vaikka tuntisi niin ei ikinä voi olla varma millä kierrolla tuleekin jotakin häikkää ja ovulaatio tapahtuukin aikaisemmin tai myöhemmin. Sitten, vaikka keskeyttäisi niin ei ole mitään takuita siitä että onko niitä siittiöitä silti päässyt sisään ja hyvällä lykyllä nekin elää viikon verran naisen sisällä. Ja voiko miehen sanaan luottaa että päästikö sisään jotakin?
Ihan ok toimii. Meillä yhteen aikaan käytettiin keskeytettyä ja varmoja päiviä, eikä tullut kuin 2 vahinkomukulaa.
Meillä toiminut hyvin jo 13 vuotta mutta mies on todella kestävä ja pystyy säätelemään tulemisensa täysin. Meillä on vielä hyvää tässä se, että molemmat nauttii siitä, että mies laukeaa naisen päälle. Spermafetissi siis tukee keskeytettyä yhdyntää ;)
Me ollaan käytetty keskeytettyä noin vuoden ajan. Mä olen aina joko koko yhdynnän ajan päällä tai yhdynnän lopussa. Sitten kun mies on saamassa, niin penis pois sisältä ja runkkaan ja mies laukeaa vatsalleen. Ja sisälle kyllä saa tulla ihan kierron alussa ja lopussa. Joskus meillä käytössä myös kumi ovulaation aikaan. Lapsi haluttais kyllä (varsinkin mies) Itse odottelen kunnon vauvakuumetta. Jännä nähdä kun aletaan yrittämään vauvaa, että onnistuuko helposti vai onko keskeytetty toiminut koska en muutenkaan tule raskaaksi helposti. Itseasiassa yhden kerran mies laukesi sisälle juuri ovulaation aikaan, enkä raskaaksi tullut. Mutta kyllä me ollaan nautittu seksistä erittäin paljon.
keskeytetty yhdyntä + välillä kortsut toimi 9 vuotta nyt 5kk raskaana...