Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ilman vaippaa..

Vierailija
09.12.2012 |

Vauvojen vessakyvyttömyys on länsimainen tuote.

Suosittelen tutustumaan :)

http://fifi.voima.fi/voima-artikkeli/ilman-vaippaa/451

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pissattanut molemmat nyt 5 v ja 6 v poikani. Käytin tosin vaippaa varalla. Oppivat molemmat lopullisesti kuiviksi ja itsenäisiksi vessassa kävijöiksi alle 2 v.

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa tuosta käytännöstä kunhan kukaan ei rupea terrorisoimaan ympäristöään sillä tai paasaamaan jatkuvalla syötöllä muille äideille, jotka valitsevat toisin.

Vierailija
2/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähipiirissäni on vessatettuja vauvoja. Lisäisin kuitenkin tähän sen verran, että meidän olosuhteissamme vessatusta on huomattavasti hankalampi toteuttaa, koska vauvalla on useampi kerros vaatteita.

Jos siis vauva ei luonnostaan ole hyvin säännöllinen tarpeidensa tekemisessä (alusta asti yökuiva, kakkaa harvoin), vessattaminen on jo hankalampaa.

Vaikka vessatettiin meidän vauvaa, emme saaneet lavuaariin/pönttöön tuloksia kuin aika satunnaisesti. Sama nyt isompana potan kanssa.

Suosittelen kaikkia kuitenkin kokeilemaan! Mun tuttavapiirissä on mm. sellainen lapsi, joka teki vessatuksen alettua kakat housuun vaippa-aikanaan ehkä yht. 10 kertaa ja oli alle 2-vuotiaana täysin kuiva. Lisäksi vessatus on mun mielestä mukava vuorovaikutustilanne vauvan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vessattaminen on ihan kätevää. Tein sitä ekan lapsen kohdalla kun muutenkin kökötin vauvan kanssa kotona ensimmäiset kuukaudet. Sen jälkeen meitä molempia alkoi muu maailma kiinnostaa ja vessattamiset jäivät. :)

Siinä on tosiaan se pieni pointti, että pieni lapsi syö tiheästi ja pissaa tiheästi. Lavuaarilla saa juosta aika tiheään, ja erikseen on sitten se, että vauvat pissaavat usein myös unissaan, joten vaippaa pitää muutenkin käyttää. Mutta säästäähän se varsinkin kakkavaippoja, että tietää milloin lasta kakattaa. Tämä tosin vaatii että lapsella on säännöllinen rytmi, ja jos lapsi kuuluu siihen sakkiin, joka syö tiheästi ja kakkaa aina syönnin aikana tai syönnin päälle, niin vaipattomuus on todella hankala toteuttaa.

Vierailija
4/4 |
09.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin kuitenkin tähän sen verran, että meidän olosuhteissamme vessatusta on huomattavasti hankalampi toteuttaa, koska vauvalla on useampi kerros vaatteita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä