Valuutanvaihto Frangeihin?
Nyt pitäisi saada rahaa vaihdettua euroista frangeihin. Vaihdanko kentällä vai pankissa vai missä? Missä on nyt taloudellisinta vaihtaa?
Kommentit (13)
Tuntuiko pahalta, tuliko pahoja jälkioireita?
Frangi (fr) tarkoittaa seuraavia rahayksikköjä:
Belgian frangi, BEF, Belgian rahayksikkö vuoteen 2002
Burundin frangi, BIF, Burundin rahayksikkö
CFA-frangi, XAF ja XOF, Beninin, Burkina Fason, Gabonin, Guinea-Bissaun, Kamerunin, Keski-Afrikan tasavallan, Kongon tasavallan, Malin, Nigerin, Norsunluurannikon, Päiväntasaajan Guinean, Senegalin, Togon ja Tšadin rahayksikkö
CFP-frangi, XPF, Ranskan Polynesian, Uuden-Kaledonian sekä Wallis- ja Futunasaarten rahayksikkö
Djiboutin frangi, DJF, Djiboutin rahayksikkö
Guinean frangi, GNF, Guinean rahayksikkö
Komorien frangi, KMF, Komorien rahayksikkö
Kongon frangi, CDF, Kongon demokraattisen tasavallan rahayksikkö
Luxemburgin frangi, LUF, Luxemburgin rahayksikkö vuoteen 2002
Madagaskarin frangi, MGF, Madagaskarin rahayksikkö vuoteen 2005
Ranskan frangi, FRF, Ranskan, Monacon ja Andorran rahayksikkö vuoteen 2002
Ruandan frangi, RWF, Ruandan rahayksikkö
Saarlandin frangi, Saarlandin rahayksikkö 1948–1959
Sveitsin frangi, CHF, Sveitsin ja Liechtensteinin rahayksikkö.
Tunisian frangi, F, Tunisian rahayksikkö 1891–1958
No mee pankkiin tai jos paikkakunnallasi on Forex, sieltäkin saa. Maksamaan joudut joka tapauksessa. Pankeilla ei välttämättä ole aina varalla juuri sitä valuuttaa mitä tahdot ja joudut ehkä tilaamaan sen (esim pankin tiskiltä tai verkkopankin kautta) mutta parissa päivässä pitäisi tulla - ainakin jos ei ole jostain ukkalapukkalamaan frangista kyse. Tai huikeista summista.
muista ottaa henkkarit mukaan. Valuutanvaihto tapahtuu omalla nimellä.
kannata jättää kentälle asti valuutanvaihtoa jos sulla ei ole yhtään kohdemaan valuuttaa. Kentällä tuskin on ainakaan edullisempaa eikä kannata jättää viime tippaan muutenkaan, ainakaan jos tarvit isompia summia. Missään ei säilötä rajattomia määriä vierasta valuuttaa.
Sveitsin frangeista puhutaan :D anteeksi!
Forex ihan hyvä ja säilytä kuitti, jos tarvii vaihtaa takas euroihin. Tai sitten pankissa. Ainakaan kaikissa ei ole Sveitsin frangeja, mutta ne voi etukäteen tilata. Ainakin Nordeassa paremmille asiakkaille (premium vai mitä ne on) vaihtaminen ilmaista, kun rahat suoraan tililtä.
suurena Sveitsi-fanina on pakko kysyä, että mihin päin ko. maata olet suuntaamassa?
Hassua, en edes ajatellut, että olisi joku muu kyseessä kun aloituksen luin, tiesin että Sveitsin frangista kyse :)
Mites jos vaihtais vasta sveitsissä? Onko se siis hyvä vaihtoehto? Ja ensi lennetää Zürichiin ja siitä Basel ja sen jälkee alaspäin, alpeille siis suuntaamme Baselin jälkeen.
Itse olen yleensä vaihtanut kaikki valuutat vaan siellä, missä se on minulle kätevintä. Vain jos täytyy vaihtaa tuhansia euroja tai on kyseessä maa, jossa joutuu helposti huijatuksi, olen ottanut tarkemmin selvää kursseista ja systeemeistä.
No olen vaihtamassa juuri tuhat euroa ja kyllä se kurssi siinä jo vaikuttaa.
Jolloin voi nostaa rahaa suoraan automaatista kohdemaassa? Joka ikisellä lentokentällä on takuuvarmasti automaatteja?
Sveitsin frangi pitää arvonsa siinäkin vaiheessa, kuin euro hajoaa, joten mikäli on ylimääräistä rahaa, se kannattaisi vaihtaa Sveitsin frangiin. Säilytys muodostuu pieneksi ongelmaksi, jos ei kotona halua suurta rahasummaa säilöä.
Öö, siis minkä maan frangeihin?